دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شرایط و انواع ویزای توریستی شینگن + انگلیس (راهنمای ۲۰۲۳)
0
زمان مطالعه: 7 دقیقه
اگر بتوان ویزای توریستی شینگن و انگلیس را گرفت، می‌توان از حدود 30 کشور فوق‌العاده دیدن کرد! با ما همراه باشید تا ببینیم برای دریافت ویزای کوتاه‌مدت توریستیِ کشورهای منطقه شینگن و انگلیس چه شرایطی باید داشت.

قاره اروپا بخش عظیمی از جاذبه‌های جهان را در خود جای داده است. در واقع سال‌هاست که طبق آمارهای جهانی کشورهای اروپایی پی‌درپی به عنوان توریستی‌ترین شهرهای دنیا انتخاب می‌شوند. کمی بالاتر که برویم به انگلیس بر می‌خوریم؛ کشوری بی‌نظیر با جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و البته طبیعی.

اگر بتوان ویزای توریستی شینگن و انگلیس را گرفت، می‌توان از حدود 30 کشور فوق‌العاده دیدن کرد! با ما همراه باشید تا ببینیم برای دریافت ویزای کوتاه‌مدت توریستیِ کشورهای منطقه شینگن و انگلیس چه شرایطی باید داشت.

ویزای توریستی شینگن

با ویزای توریستی شینگن می‌توان به 26 کشوری که عضو این منطقه هستند وارد شد. کافی است ویزای یکی از کشورهای این اتحادیه را بگیرید، مثلا ویزای توریستی فرانسه.

البته بسته به کشوری که ویزا از آن صادر می‌شود، برنامه سفرتان هم کم‌وبیش تحت تاثیر قرار می‌گیرد؛ مثلا باید بیشترین زمان اقامت‌تان را در آن کشور بگذرانید.

این ویزا چند نوع متفاوت دارد، از جمله A، B و C. آن نوعی که ما در این سناریو می‌خوایم، نوع C است. به خاطر همین بیشتر به آن می‌پردازیم:

ویزای شینگن نوع A

این نوع ویزای ترانزیت فرودگاهی است. یعنی دارنده آن تنها می‌تواند در یکی از فرودگاه‌های کشورهای حوزه شینگن پروازش را به کشور دیگری خارج از محدوده شینگن تغییر دهد.

بنابراین این ویزا فقط در فرودگاه‌های کشورهای این منطقه معتبر است. اگر فرد مایل است از فرودگاه خارج شود یا از بیشتر از یک فرودگاه عبور کند، باید ویزای نوع C را بگیرد.

ویزای شینگن نوع B

این ویزا هم برای حمل‌ونقل و ترانزیت کاربرد دارد. دارندگان این مجوز می‌توانند حداکثر تا ۵ روز با خودرو یا قطار از چند کشور در حوزه شینگن عبور کنند، و به کشوری در خارج از این حوزه بروند.

ویزای شینگن نوع C

این نوع ویزا برای سفرهای کوتاه‌مدت به حوزه شینگن برای اهدافی مانند شرکت در رویدادهای ورزشی و یا فرهنگی، بازدید از جاذبه‌های توریستی و تجدید دیدار با خانواده استفاده می‌شود. این ویزا 3 نوع دارد:

  • ویزای سینگل یا یک‌بار ورود شینگن؛ که با آن تنها یک‌بار می‌توان به یکی از کشورهای شینگن وارد شد و پس از خروج منقضی می‌شود.
  • ویزای دابل یا دوبار ورود شینگن؛ که با آن می‌توان در یک بازه 180 روزه و تا زمان اعتبار ویزا دوبار به کشورهای این منطقه وارد شد.
  • ویزای مولتی یا چند بار ورود شینگن؛ که با آن می‌توان به مدت حداکثر ۹۰ روز به ازای هر ۶ ماه از سال بدون محدودیت به کشورهای حوزه شینگن وارد شد و آنها را ترک کرد.

این ویزا انواع دیگری هم دارد، از جمله ویزای اعتباری منطقه محدود (که در شرایط خاص، مثلا وقتی پناهندگانی که بدون مدرک معتبر وارد منطقه شینگن شده‌اند، صادر می‌شود) یا ویزای شینگن نوع D برای اهداف کاری، تحصیلی یا اقامت دائم که در این مقاله مجال پرداختن به آنها نیست.

شرایط ویزای شینگن چیست؟

شرایط ویزای شینگن توسط اتحادیه اروپا تعیین می‌شود و عبارت است از:

  • گردش حساب بالا و تمکن مالی از طرف خود متقاضی و یا اسپانسر
  • تعیین هدف سفر و اثبات بازگشت به وطن
  • و یکسری شرایط عمومی (پاسپورت با اعتبار کافی، عدم سابقه کیفری، کامل بودن مدارک و چنین چیزهایی)

فرقی نمی‌کند بخواهید برای ویزای توریستی فرانسه اقدام کنید، سوئیس، ایتالیا یا ... هنگام آماده‌سازی مدارک موارد مربوط به تمکن مالی و هدف از سفر (و قصد بازگشت به وطن) را باید به شدت جدی گرفت.

اثبات تمکن مالی تنها به معنی ارائه پرینت حساب بانکی با موجودی لازم نیست. این حساب نباید به تازگی باز و ناگهان مقدار قابل توجهی به آن واریز شده باشد. موجودی هم باید در گردش بوده باشد. منابع مالی و برنامه دقیق متقاضی برای بازه اقامت هم باید با یکدیگر اصطلاحا بخواند.

برای اثبات قصد بازگشت به میهن هم باید مدارک و اسناد طوری تنظیم شوند که وابستگی‌های مالی، کاری و عاطفی متقاضی را به خوبی نشان دهد و جایی برای ایراد نگذارد.

شرایط و انواع ویزای توریستی شینگن + انگلیس (راهنمای ۲۰۲۳)

ویزای توریستی انگلیس

با ویزای توریستی انگلیس می‌توان وارد چهار کشور انگلستان، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز شد. انگلیس کشوری کاملا مستقل است، عضو حوزه شینگن نیست و سفر به آن ویزای خود را می‌طلبد. هرچند که سابقه سفر به هریک از کشورهای شینگن می‌تواند در اخذ این ویزا تاثیر مثبت داشته باشد (و برعکس).

این ویزا معمولاً با ۶ ماه اعتبار و به صورت چند بار ورود صادر می‌شود (البته انواع بلندمدت آن می‌توانند 2، 5 یا 10 ساله هم باشند)، و بسته به هدف متقاضی 3 نوع دارد:

ویزای توریستی با هدف دیدار با خانواده

اگر هدف از سفر تجدید دیدار با اعضای خانواده و دوستان باشد، باید برای ویزای توریستی بازدید از خانواده درخواست داد. این نوع ویزا به دعوت‌نامه معتبر و رسمی (با جزئیات لازم) از خانواده در انگلیس احتیاج دارد.

ویزای توریستی با اهداف گردشگری

اگر متقاضی صرفا بخواهد به عنوان یک توریست وارد این کشور شود و از آن دیدن کند، به این ویزا احتیاج دارد. اخذ این ویزا به دعوت‌نامه احتیاج ندارد؛ اما تاریخچه سفر و منابع مالی همچنان بسیار مهم‌اند.

ویزای توریستی با اهداف تجاری

اگر متقاضی قصد داشته باشد در همایش‌ها، سمینارها یا جلسه تجاری در این کشور حضور یابد، به این ویزا احتیاج دارد. برای این نوع ویزا هم به دعوت‌نامه رسمی از طرف برگزارکننده همایش یا سمینار یا شرکت مربوطه لازم است.

شرایط ویزای توریستی انگلیس چیست؟

شرایط عمومی این ویزا هم تفاوت خاصی با ویزای توریستی شینگن ندارد. اینجا هم هدف باید مشخص باشد و متقاضی اثبات کند قصد دارد به کشورش بازگردد، و موارد مربوط به تمکن مالی. فقط بسته به نوع ویزای درخواستی، ممکن است لازم باشد دعوت‌نامه هم داشت.

شرایط و انواع ویزای توریستی شینگن + انگلیس (راهنمای ۲۰۲۳)

اخذ ویزای توریستی اقصی نقاط دنیا

بین شرکت‌های مهاجرتی فعال در سال‌های اخیر که تعدادشان به شدت زیاده شده، ویزا فوری از گزینه‌های باسابقه با حدود یک‌دهه تجربه است که در زمینه اخذ ویزاهای توریستی، تحصیلی و وقت سفارت خوش درخشیده. این مجموعه که در تهران بزرگ واقع شده، بیش از 65000 پرونده موفق در کارنامه خود دارد و مهمترین خدمات آنها عبارت است از:

  • اخذ ویزای توریستی کشورهای حوزه شینگن (از طریق سفارت‌خانه‌های فرانسه، سوئیس، کرواسی، چک، اسپانیا و ایتالیا)، انگلیس، کانادا، آمریکا و کشورهای آسیایی (هند، سنگاپور، دبی، تایلند، روسیه، چین)
  • اخذ ویزای تحصیلی برای کشورهای آمریکا، کانادا و انگلیس
  • اخذ وقت عادی یا فوری سفارت آمریکا، کانادا، آلمان، اسپانیا و ایتالیا
  • پیکاپ ویزا جهت دریافت پاسپورت با ویزای الصاق‌شده به صورت پستی

برای آشنایی دقیق‌تر با خدمات این مجموعه، مطالعه مقالات آموزشی و همچنین درخواست مشاوره می‌توانید به سایت رسمی آنها به آدرس www.visafori.com مراجعه و فرم مشاوره را پر کنید تا کارشناسان امور اخذ ویزا پس از بررسی به شما پاسخ دهند؛ البته اگر عجله دارید، امکان مشاوره تلفنی هم هست.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits