دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سرمایه گذاری در فارکس یا ارز های دیجیتال ؟؟! کدام پر سود تر است ؟
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
سرمایه گذاری در فارکس بهتر است یا بازار رمز ارزها؟ آیا میان این دو بازار تفاوتی وجود دارد؟ کدام یک از آنها بهتر بوده و می تواند سود بیشتری برای سرمایه گذار در پی داشته باشد؟ پیش از پاسخ به این سوالات اجازه دهید ابتدا با بازار رمز ارزها و فارکس آشنا...

آیا در مورد سرمایه گذاری در بازار فارکس و ارزهای دیجیتالی اطلاعاتی دارید؟ آیا پیش از ورود به بازار ارزهای دیجیتالی نیاز به کسب آموزش بیت کوین خواهید داشت؟ بهترین روش خرید و فروش رمز ارزها در بازار جهانی کدام روش است؟ افرادی که تمایل دارند اقدام به سرمایه گذاری در فارکس یا ارزهای دیجیتال نمایند، بهتر است در مورد این دو بازار و تفاوت های آنها اطلاعاتی به دست آورند.

مدتی است که بازارهای سرمایه از جمله ارز دیجیتال و فارکس در میان مردم محبوبیت یافته اند. به گونه ای که بسیاری از افراد برای افزایش درآمد خود به سراغ این روش های سرمایه گذاری می روند. اما این که کدام بازار برای سرمایه گذاری بهتر است، سوالی بی پاسخ برای افراد ناآشنا با این دو بازار و بازارهای مالی دیگر است.

نکته مهم در خصوص بازارهای سرمایه

پیش از آنکه در مورد سرمایه گذاری در فارکس یا ارزهای دیجیتال توضیحاتی را بیان کنیم، بهتر است این نکته را بدانید که سرمایه گذاری در فارکس، در کشور ایران ممنوع بوده و قانون و شرع ایران سرمایه گذاری در این بازار را نادرست می دانند. اما افراد زیادی هستند که در کشور تمایل دارند در فارکس سرمایه گذاری داشته باشند.

اما گاهی درگیر دوگانگی می شوند که سرمایه گذاری در فارکس بهتر است یا بازار رمز ارزها؟ آیا میان این دو بازار تفاوتی وجود دارد؟ کدام یک از آنها بهتر بوده و می تواند سود بیشتری برای سرمایه گذار در پی داشته باشد؟ پیش از پاسخ به این سوالات اجازه دهید ابتدا با بازار رمز ارزها و فارکس آشنا شویم.

سرمایه گذاری مطمئن

منظور از بازار فارکس چیست؟

یکی از بزرگترین بازارهای سرمایه گذاری در دنیا، بازار فارکس است. این بازار غیرمتمرکز بوده و از تمامی ارزهای فیات کشورهای مختلف پشتیبانی می کند. افرادی که در این بازار اقام به سرمایه گذاری می نمایند، معمولا برای کسب سود باید به میزان تورم و مسائل سیاسی توجه کنند. زیرا می دانیم که هر یکی از این موارد به خوبی بر روی قیمت ارزهای فیات کشورهای مختلف تاثیر گذار هستند.

به طور کلی در بازار فارکس روزانه میزان 5.3 تریلیون ارز مورد معامله قرار میگیرد. با این حال به نظر شما سرمایه گذاری در فارکس یا ارزهای دیجیتال چه تفاوتی با هم دارند؟ در ادامه به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت. ابتدا اجازه دهید با بازار ارزهای دیجیتال آشنا شویم.

منظور از بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

ارزهای رمزنگاری شده یا دیجیتال، در اصل نوعی از ارزهای رایج هستند که کمتر از دو دهه است در دنیا رونق گرفته اند. این ارزها عملکرد متفاوتی با ارزهای فیات همچون دلار و … دارند. ارزهای دیجیتال ا جمله ارزهای غیر متمرکز بوده و به صورت مخفی به کاربران اجازه می دهد تا تراکنش انجام دهند. از جمله ارزهای دیجیتالی که در بازار وجود دارند، باید به بیت کوین، اتریوم، ریپل، تتر، بیت کوین کش، لایت کوین و موارد دیگر اشاره کنیم.

هر یک از این ارزهای دیجیتالی قابلیت انجام تراکنش های مالی برون مرزی را دارند. اما لازم است پیش از سرمایه گذاری در فارکس یا ارز های دیجیتال، ابتدا در مورد این که کیف دیجیتال چیست اطلاعات به دست آورید. زیرا یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها، استفاده کیف پول های دیجیتالی است.

سرمایه گذاری در بیت کوین

منظور از کیف دیجیتال چیست؟

کیف پول های دیجیتال برای سرمایه گذاری در فارکس یا ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرند. در اصل کیف پول های دیجیتالی نوعی امنیت حساب به کاربرانی می دهد که علاقه مند به سرمایه گذاری در بازارهای مالی هستند. این کیف پول ها نرم افزاری و سخت افزاری بوده و قابلیت نصب بر روی سیستم عامل های مختلف را دارند.

بسیاری از کیف پول های دیجیتال از ارزهای رمزنگاری شده همچون بیت کوین، اتریوم، ریپل و موارد دیگر پشتیبانی می کنند. اما لازم است پیش از خرید ارز دیجیتالی مورد نظر، کیف دیجیتالی را نصب کنید که از آن پشتیبانی کند. از سوی دیگر افرادی که تمایل دارند اقدام به سرمایه گذاری در فارکس یا ارزهای دیجیتال بهتر است از از کیف پول های سخت افزاری استفاده نمایند. زیرا این کیف پول ها از امنیت بیشتری نسبت به کیف دیجیتال نرم افزاری برخوردار هستند.

تفاوت سرمایه گذاری در فارکس یا ارزهای دیجیتال

بازار فارکس و ارز دیجیتال دو بازار کاملا متفاوت از یکدیگر هستند. حتی عملکرد این دو بازار نیز هیچ شباهتی به هم ندارند. از جمله تفاوت هایی که می توانیم برای آن دو بازار بیان کنیم، عبارتند از:

  • تمام ارزهای بازار فارکس توسط دولت های متمرکز پشتیبانی می شوند، در حالی که ارزهای دیجیتال غیر متمرکز بوده و به هیچ دولت خاصی تعلق ندارند.
  • ارزهای دیجیتال به صورت همتا به همتا بوده و برای انجام معامله نیاز به تایید هویت معاملاتی دارند. در حالی که ارزهای فارکس قبلا توسط دولت ها مورد تایید معاملاتی قرار گرفته اند.
  • سرمایه گذاری در فارکس یا ارزهای دیجیتال بدون حضور شخص ثالثی انجام می شود، اما بازار فارکس بسته به مسائل سیاسی و اقتصادی کشورها می تواند برای سرمایه گذار سود دهی داشته باشد.
  • معامله با ارزهای دیجیتال نسبت به بازار فارکس راحت تر بوده اما احتمال کلاهبرداری در آن بیشتر است.

 بازار فارکس

آموزش بیت کوین پیش از ورود به بازار رمز ارزها

بیشتر سرمایه گذاران پیش از ورود به بازار رمز ارزها، لازم است دوره آموزش استفاده از ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین را سپری کنند. در صورتی که هیچ اطلاعاتی در مورد این ارزهای دیجیتالی نداشته باشید، نه تنها قادر نخواهید بود سرمایه گذاری موفقی در این بازار داشته باشید، بلکه ممکن است سرمایه خود را نیز از دست دهید.

پس به طور کلی سرمایه گذاری در فارکس یا ارزهای دیجیتال نیاز به گذراندن دوره های آموزشی مناسب دارد. مجموعه میداس سرمایه بهترین دوره های آموزش سرمایه گذاری در بازار فارکس و ارز دیجیتال را در اختیار افرادی قرار داده است، که تمایل دارند برای سرمایه گذاری وارد این بازارهای معاملاتی شوند.

بیت کوین اولین ارز دیجیتالی است که توسط ساتوشی ناکاموتو وارد دنیای اقتصاد دیجیتال دنیا گردید. از این رو شناخت این رمز ارز می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. پس از آن دیگر رمز ارزها را بهتری می توان مورد تحلیلی و بررسی قرار داده، و برای سرمایه گذاری بر روی آنها اقدام کرد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits