دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سخنان بیل گیتس : بهترین سخنان بیل از موفقیت و ثروت تا کرونا
1
زمان مطالعه: 9 دقیقه
مجموعه ای کامل از بهترین سخنان بیل گیتس در مورد موضوعات مهم .

سخنان بیل گیتس

ویلیام هنری بیل گیتس ، موسس شرکت مایکروسافت که یکی از موفق ترین و پولدارترین افراد جهان است ، متولد ۲۸ اکتبر سال ۱۹۵۵ در امریکاست

بیل گیتس تا مارس ۲۰۱۷ با دارایی خالص ۸۶ میلیارد دلار، به‌عنوان ثروتمند ترین فرد جهان شناخته می‌شد.

سخنان بیل گیتس

بیل گیتس، مؤسس کمپانی مایکروسافت، از موفق‌ترین و ثروتمندترین افراد جهان است.نفر اول لیست خیّرترین افراد دنیا نیز هست.

مجموعه ای از سخنان ارزشمند و مهم بیل گیتس را گردآوری کرده ایم و امیدواریم در مسیر زندگی شما موثر واقع شود.

سخنان بیل گیتس

سخنان بیل گیتس در مورد پول

سخنان مهم بیل گیتس در مورد ثروت و پول :

  • ما همیشه تغییراتی را که در دو سال آینده رخ می دهد، زیاد بررسی می کنیم و تغییری را که در ده سال آینده رخ می دهد، نادیده می گیریم. منفعل نباشید!
  • زندگی عادلانه نیست – به آن عادت کنید!
  • “من نمی دانم” باید تبدیل شود به “من هنوز نمی دانم”.
  • اکنون زمان فوق العاده‌ای برای ورود به دنیای تجارت است ، زیرا تجارت در ۱۰ سال آینده بیش از ۵۰ سال گذشته تغییر خواهد کرد.
  • اگر شما فقیر متولد شوید، این اشتباه شما نیست، اما اگر فقیر مردید، این اشتباه شماست.
  • پول از یک جایی به بعد برایم بی‌فایده است و بعد از این نقطه کاربرد آن در ایجاد یک سازمان و کمک به مردم فقیر دنیاست.
  • مردم همیشه از تغییر می ترسند. مردم هنگام ابداع برق هم از برق می ترسیدند، مگر نه؟
  • اگر همیشه به من بگویند که “رضایت بخش” هستم ، هیچ تلاشی نخواهم کرد. دیگر چگونه می توانم بفهمم کاری که انجام می دهم متفاوت است؟

سخنان بیل گیتس در مورد نتورک

سخنان بیل گیتس درباره بازاریابی شبکه ای

بیل گیتس (رئیس مایکرو سافت) طی یک سخنرانی در یکی از دبیرستانهای آمریکا، خطاب به دانش آموزان گفت که در دبیرستان خیلی چیزها را به دانش آموزان نمی آموزند؛ او هفت اصل مهم را که دانش آموزان در دبیرستان فرا نمی گیرند، بشرح زیر نام برد :

  1. در زندگی ، همه چیز عادلانه نیست ، بهتر است با این حقیقت کنار بیایید .
  2. دنیا برای عزت نفس شما اهمیتی قائل نیست . در این دنیا از شما انتظار می رود که قبل از آنکه نسبت به خودتان احساس خوبی داشته باشید ، کار مثبتی انجام دهید .
  3. پس از فارغ التحصیل شدن از دبیرستان و استخدام شدن ، کسی به شما رقم فوق العاده زیادی پرداخت نخواهد کرد . به همین ترتیب ، قبل از آنکه بتوانید به مقام معاون ارشد ، با خودرو مجهز و تلفن همراه برسید ، باید برای مقام و مزایایش زحمت بکشید .
  4. اگر فکر می کنید ، آموزگارتان سختگیر است ، سخت در اشتباه هستید . پس از استخدام شدن متوجه خواهید شد که رئیس شما خیلی سخت گیرتر از آموزگارتان است ، چون امنیت شغلی آموزگارتان را ندارد .
  5. آشپزی در رستورانها با غرور و شأن شما تضاد ندارد . پدر بزرگهای ما برای این کار اصطلاح دیگری داشتند ، از نظر آنها این کار «یک فرصت» بود.
  6. اگر در کارتان موفق نیستید ، والدین خود را ملامت نکنید ، از نالیدن دست بکشید و از اشتباهات خود درس بگیرید .
  7. قبل از آنکه شما متولد بشوید ، والدین شما هم جوانان پرشوری بودند و به قدری که اکنون به نظر شما می رسد ، ملال آور نبودند.

سخنان بیل گیتس

سخنان بیل گیتس در مورد موفقیت

  • برجسته ترین سخنان بیل گیتس درباره موفقیت در زندگی و کار :
  • موفقیت، معلمی بدجنس است. موفقیت شاگردان زرنگش را طوری فریب میدهد که فکر کنند هیچوقت شکست نخواهند خورد.پ
  • موفقیت معلمی کثیف است. او می‌تواند افراد هوشمند را قانع کنند شکست ناپذیر هستند.
  • برای به دست آوردن موفقیت‌های بزرگ، گاهی باید ریسک های بزرگی را پشت سر بگذارید!
  • خیلی عالی است که موفقیت های تان را جشن بگیرید؛ اما مهمتر از آن یادگیری از شکست ها است که نباید فراموش کنید.
  • برخی افراد با دست یابی به موفقیت گمراه می شوند اما افراد باهوش با این باور که هیچ وقت نمی بازند، خود را فریب نمی دهند.
  • بزرگ‌ترین پیشرفت انسان، اکتشافات او نیست. بلکه پیشرفت او در این است که چطور این اکتشافات، باعث کاهش بی‌عدالتی شده است.
  • اگر نمی توانید کاری را به خوبی انجام دهید، لااقل کاری کنید که درست به نظر برسد.
  • اگر من فقط به منافع خودم فکر می کردم، هم اکنون شغل دیگری داشتم و اگر تنها هدفم رسیدن به خط پایان بود، به نظرتان نباید سال‌ها قبل، از آن عبور کرده باشم؟
  • وقتی یک کودک بودم، رؤیاهای زیادی در سر داشتم و معتقد بودم چیزی که نقش زیادی در موفقیتم دارد، این است که فرصت زیادی برای مطالعه داشتم.

سخنان بیل گیس در مورد کرونا

سخنان بیل گیتس درباره کرونا

بیل گیتس در جدیدترین اقدامات خیرخواهانه خود به مبارزه با پاندمی کرونا ویروس در جهان پرداخته است.

بیل گیتس از آینده کرونا و احتمال کشف واکسن آن سخن گفته است.

این رهبر برتر حوزه فناوری که حدود ۲۰ سال است با تاسیس بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس، در راستای مبارزه با برخی از خطرناک‌ترین بیماری‌های همه‌گیر نظیر فلج‌ اطفال و مالاریا فعالیت می‌کند، در جدیدترین اقدامات خیرخواهانه خود به مبارزه با پاندمی کرونا ویروس در جهان پرداخته است. نکات مهم از گفت‌وگوی او با اکونومیست را بدانید:

  • هم‌اکنون شش برنامه ساخت واکسن ویروس کرونا پیشرفت‌های بیشتری را نسبت به دیگران داشته‌اند و تا اواخر ماه سپتامبر فاز سوم آزمایشی آنها به پایان می‌رسد.
  • این واکسن‌ها در صورت طی کردن موفقیت آمیز فاز سوم، حدود ۸۰ تا ۸۰ درصد مانع انتقال بیماری می‌شوند.
  • چیزی که جهان بعد از واکسن به آن نیاز دارد، تامین بودجه‌ای وسیع برای تولید و توزیع واکسن در سراسر جهان است. چراکه تنها به این نحو است که پاندمی کرونا پایان می‌یابد. باید میلیاردها دلار هزینه کرد تا مانع زیان‌های تریلیون دلاری شد که این همه‌گیری به اقتصاد جهان وارد می‌کند.
  • جهان به چیزی در حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دوز واکسن برای پایان دادن به کرونا نیاز دارد.
  • واکسن تولیدی با قیمتی حدود ۳ دلار قابل توزیع در بسیاری از کشورها و در سطح اقشار مختلف است، قیمتی که حتی در کشورهای فقیر نیز ارزان محسوب می‌شود. می‌توان این واکسن را برای قشر متوسط با هزینه‌ بالاتری توزیع کرد تا بتوان آن را به یک قیمت معقول به کشورهای فقیر رساند.
  • کشورهای غنی می‌توانند در سال ۲۰۲۱ به این پاندمی پایان دهند. در حالت خوشبینانه، اندکی از واکسیناسیون جهانی باقی مانده از سال ۲۰۲۱، در سال بعد از آن انجام می‌شود.
  • اگر جهان بتواند موفق به ساخت و توزیع واکسنی شوند که حدود ۴۰ درصد ایمنی را در برابر کووید ۱۹ ایجاد کند، ممکن است شیوع این ویروس بسیار کند شود.
  • نیاز به واکسینه شدن بیشتر از ۹۰ درصد مردم نیست. اگر بین ۳۰ تا ۶۰ درصد از جمعیت، واکسنی با بالاترین میزان ایمن‌سازی را دریافت کنند، می‌توان از شیوع گسترده آن ممانعت کرد.
  • کشورهای فقیر آسیب بیشتری از کرونا می‌بینند. شرایط اقتصادی برای کشورهای در حال توسعه در پی همه‌گیری ویروس کرونا بدتر از این خواهد شد چراکه این کشورها به قیمت‌های برخی از کالاهای اولیه متکی و برخی دیگر وابسته به دریافت وام‌های خارجی هستند. این کشورها نمی‌توانند به سادگی دست به عرضه اوراق بدهی بزنند و با فشار مضاعف بر نرخ تبادل ارز مواجه نشوند.
  • جامعه درحال توسعه در اقتصادی زندگی می‌کنند که پول در آن آزاد نیست و مقداری از پول این کشورها نیز ممکن است به دلایل فساد و دیگر مشکلات به هدر بروند. اساسا بیشتر مردم این کشورها به حال خود رها شده‌اند و سیستم خدمات درمانی آنها نیز در سطح پایینی قرار دارد و بسیاری از مراکز درمانی نیز با حجم بالای بیماران روبه‌رو شده‌اند.

سخنان بیل گیتس

سخنان بیل گیتس در مورد جمعیت جهان

"ویلیام هنری بیل گیتس" در یکی از سخنرانیهای حدود 10 سال پیش خود درباره اثرات مخرب گاز کربن دی‌اکسید اظهار داشته بود: «این گاز موجب افزایش دمای زمین می‌شود که این موضوع آثار بسیار مخربی به‌روی کره زمین خواهد داشت؛ ما باید به‌دنبال راه‌حلی باشیم که میزان این گاز را در سراسر دنیا به صفر برسانیم».

وی در این سخنرانی خود، معادله‌ای را به نمایش گذاشت که دارای چهار مؤلفه بود که در یکدیگر ضرب می‌شدند؛ یعنی اگر یکی از این مؤلفه‌ها به عدد صفر برسد دیگر مؤلفه‌ها نیز بی‌اثر خواهند شد؛ این معادله به این شکل است: CO2 = P x S x E x C؛

مطابق این معادلۀ دارای چهار مؤلفه P= People یعنی مردم؛ S= Services per person خدماتی که هر فرد احتیاج دارد؛ E= Energy per service انرژی‌ای که هر فرد مصرف می‌کند و C= CO2 per energy unit گاز کربن دی‌اکسید در هر واحد انرژی است.

گیتس با ارائه این معادله می‌گوید: «باید سعی کنیم که میزان این مؤلفه‌ها را کاهش دهیم که در نهایت میزان گاز کربن دی‌اکسید در جهان را به صفر برسانیم؛ نخستین مؤلفه میزان جمعیت در جهان است؛ در زمان حاضر 6.8 میلیارد نفر در جهان زندگی می‌کنند و این عدد در آینده‌ای نزدیک به 9 میلیارد نفر در دنیا می‌رسد اما اگر ما اقدامات مناسبی به‌روی واکسیناسیون جدید، بهداشت و درمان و مراقبتهای تولید مثل انجام دهیم، می‌توان جمعیت زمان حاضر زمین یعنی 6.8 میلیارد نفر را 10 تا 15 درصد کاهش داد!»

سخنان بیل گیتس



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits