دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راهنمای دکوراسیون و طراحی خانه به سبک فارم هاوس یا روستایی مدرن
1
زمان مطالعه: 7 دقیقه
در واقع فارم هاوس یک سبک طراحی شیک روستایی است که بیشتر بر روی دنج و راحت بودن تاکید دارد. این سبک بازتابی زیبا از خانه‌هایی با حس و حال روستایی است اما در عین حال راحتی زندگی مدرنیته نیز در آن لحاظ می‌شود و نتیجه ظاهری شیک اما دنج و کاربردی است.

سبک دکوراسیون فارم هاوس به دلیل گرمی و سادگی آن شناخته شده است. با بافت و مواد طبیعی مانند چوب یا فولاد گالوانیزه مشخص می‌شود. این سبک احساس گرما و راحتی را برانگیخته است.
سبک مدرن مزرعه روستایی جلوه‌های معاصر بیشتری را مانند رنگ بندی خنثی و خطوط صاف اضافه می‌کند. در واقع سبک فارم هاوس یا خانه‌های روستایی سبکی است که تمامی رنگ، چیدمان و عناصر شما را یاد حال و هوای سریال خانه کوچک و اوروپا دهه ۷۰ و ۶۰ می اندازد.

سبک فارم هاوس یا روستایی مدرن

این سبک بسیار شبیه به سبک روستیک است و تفاوت چندانی با هم ندارند. پالت رنگی در این سبک رنگ‌های خنثی مانند رنگ‌های بژ،خاکی، رنگ عناصر طبیعی مانند چوب و چند رنگ گرم مانند زرد، نارنجی و قرمز برای ایحاد تعادل است. استفاده پارچه‌های کتان، الیاف‌های طبیعی، انواع رو تختی یا رو مبلی بافت، پارچه‌های تارتان و …. از موارد رایج در این سبک هستند.

سبک فارم هاوس

همچنین استفاده از متریال‌هایی مانند چوب‌های طبیعی برش خورده و ناتمام، بافت‌های حصیری و کنفی نیز مانند سبک روستیک در این سبک نیز زیاد است. استفاده از گل‌های طبیعی، دکوری‌های قدیمی و به طور کل هر عنصری که یادآور بخشی از دل طبیعت و مزرعه باشد نشانه‌های این سبک هستند. شلف‌های باز نیز به جای استفاده از انواع کمد یا کنسول‌های درب دار پیشنهاد می‌شود.

ویژگی های سبک فارم هاوس

سبک فارم هاوس یک سبک دکوراسیون جدید است که سعی دارد بین زندگی جدید شهری و زندگی روستایی یک تعادل متوازن ایجاد نماید. این سبک از زیادروی در مسائل مختلف دوری می‌کند. از ویژگی‌های اصلی و مهم سبک دکوراسیون فارم هاوس آن است که هیچ چیز نباید در آن مطابقت داشته باشد.

از دیگر ویژگی‌ای سبک دکوراسیون فارم هاوس آن است که به راحتی می‌تواند با سبک‌های دیگر مانند سبک دکوراسیون مدرن، مینیمالیست، فرانسوی و دیگر سبک‌های دکوراسیون امروزی ترکیب شده و یک فضای جذاب و چشم نواز را به وجود بیاورد. یکی دیگر از فاکتورهای جذاب سبک دکوراسیون فارم هاوس سادگی در فضا می‌باشد. این سبک مانند بسیاری از سبک‌های دیگر بر پایه مینیمالیستی استوار است. در آن بر روی سادگی شکل ظاهری تمرکز داشته و از شلوغی و درهم ریختگی پرهیز می‌شود.

دکوراسیون داخلی به سبک فارم هاوس

طراحی فارم هاوس فضایی گرم و ساده به وجود می‌آورد که تقریبا در سبک‌های دیگر وجود ندارد. در سبک دکوراسیون فارم هاوس به شکل هوشمندانه از ایرادات و نقایص وسایل دکوراسیون داخلی مانند مبلمان چشم پوشی می‌شود تا اصالت و قدیمی بودن آن‌ها بیشتر جلوه نمایی کند. به عنوان مثال وقتی مبلمان چوبی انتخاب و در فضای داخلی جا نمایی می‌شود. خراش‌ها، بریدگی‌ها و دیگر ایراداتی که بر روی سطح آن وجود داشته باشد دلیل بر کهنه گی و فرسودگی آن‌ها نیست. بلکه می‌تواند به نوعی نشانه قدمت و اصالت آن‌ها محسوب شود و ارزش آن‌ها را افزایش دهد.

مشخصات سبک دکوراسیون فارم هاوس

در زیر برخی از مشخصات سبک دکوراسیون فارم هاوس را خواهیم گفت:

  • پالت رنگی

در سبک فارم هاوس همانطور که گفته شد برای ایجاد تناسب در فضای پیرامونی از رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود. پالت رنگی سبک دکوراسیون فارم هاوس رنگ‌های ساده با الهام گیری از طبیعت می‌باشد. رنگ‌های خنثی، آبی، سبز طبیعی و … می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای استفاده در دکوراسیون داخلی به سبک فارم هاوس باشند. به عنوان مثال استفاده از رنگ‌های خنثی مثل سفید، کرم، و خاکستری به عنوان رنگ‌های غالب بارزترین و مهم ترین ویژگی این سبک است.

برای ایجاد کنتراست هم از تناژهای تیره همین رنگ‌های خنثی مثل خاکستری تیره، قهوه ای سوخته و مشکی کمک می‌گیریم. البته برای پر جنب و جوش کردن فضای اطراف در دکوراسیون فارم هاوس می‌تواند از رنگ‌های تند با توجه به سلایق و ویژگی‌های فضای داخلی به عنوان مکمل استفاده نمود. رنگ‌های روشنی که در سبک طراحی فارم هاوس مورد استفاده قرار گیرند شامل انواع رنگ‌های سفید، استخوانی، شیری، صورتی ملایم، بژ، لیمویی روشن، یشمی، کاهی و کتانی می‌شود.

زندگی روستایی مدرن

  • پارچه های استفاده شده در سبک دکوراسیون فارم هاوس

سرویس‌های مبلمان، پرده‌ها و اکسسوری‌های پارچه ای می‌توانند از فاکتورهایی مهم در سبک فارم هاوس باشند. در این سبک از طراحی، بیشتر از پارچه‌های پنبه ای، کتانی، کرباس گلدار یا ساده استفاده می‌شود که می‌توانند به عنوان نمونه‌ها و نمودی از پارچه‌های قدیمی مطرح باشند که در زندگی گذشته روستایی بکار گرفته می‌شدند. این نوع پارچه وقتی در این سبک از دکوراسیون داخلی استفاده می‌شوند، می‌وانند فضای دکوراسیون داخلی را بیشتر به سمت سادگی زندگی روستایی هدایت کنند.

پرده‌های حریر روشن با رویه ساتن که نور را به خوبی عبور می‌دهند هم می‌توانند تاثیر خوب و غیر قابل انکاری در زیبایی دیداری فضای دکوراسیون فارم هاوس داشته باشند. رویه‌های سرویس مبلمان به خصوص کوسن‌های گلدار یا به عبارت ساده گل گلی می‌توانند تاثیر زیادی در زیبا سازی فضای پیرامونی داشته باشند.

  • مبلمان و اکسسوری

یکی از اجزای همیشگی خانه‌های این سبک استفاده از میزهای غذاخوری چوبی بزرگ با صندلی‌های زیاد در داخل و خارج خانه است که یادگار روستاها و قهوه خانه‌های قدیمی و مناسب شبهای طولانی زمستان هستند. همچنین مبلمان‌های قدیمی که با روکش‌های جدید ترمیم شده، پرده‌ها و کفپوش‌های چروکی که نمایانگر ایده‌های وینتیج هستند و کهنگی‌هایی که با مهارت در کنار لوازم نو و جذاب قرار گرفته و نمایی لوکس به فضا می‌دهند، از ویژگی‌های زیبا و خاص سبک فارم هاوس است.

چیدمان به سبک فارم

فضایی که با این مبلمان‌های کهنه بازسازی شده و نو در کنار هم بازسازی می‌شود، جلوه ای جذاب دارد که احساسی از راحتی و آسودگی به انسان می‌دهد و با یک نمای معمولی از مبلمان و اکسسوری‌های کهنه کاملا متفاوت است. استفاده از ساعت دیواری بزرگ، سطل، گل و گلدان طبیعی و انواع المان‌های ساده فلزی و حصیری سایر تزئینات این سبک هستند.

در سبک فارم هاوس بیشتر از عناصر چوبی همچون الوار استفاده می‌شود، در این سبک استفاده از رنگ‌های خنثی برای سادگی فضای پیرامونی توصیه می‌گردد. در این سبک مبلمان قدیمی و اشیاء آنتیک می‌توانند بخوبی حال و هوای زندگی نوستالژی گذشته روستایی را متبلور کنند. بکار گیری چوب، فلز و سنگ در فضای دکوراسیون داخلی فارم هاوس برای آنکه فضای دکوراسیون داخلی یکنواخت و کسل کننده به نظر نرسد می‌تواند مفید و کارساز باشد.

حتماً بخوانید:
آیا سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک با مدرن فرق دارد؟

آیا سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک با مدرن فرق دارد؟

سبک‌های مختلفی برای چیدمان وجود دارد که با کمی دقت می‌توانید سبک مورد نظر خود را انتخاب نمایید. در این مقاله سعی داریم در مورد دکوراسیون به سبک مدرن،…

البته باید توجه داشت که استفاده مناسب و بهینه از وسایل فلزی، چوبی و سنگی می‌تواند فضای دکوراسیون داخلی را بیشتر به زندگی روستایی نزدیک کند. از چوب به شکل‌های مختلف می‌توان استفاده نمود. این استفاده می‌‌تواند در قالب سازه‌های چوبی مدرن مثل سرویس‌های مبلمان یا انواع سازهای چوبی مثل کفپوش، دیوار پوش و … باشد یا به شکل خام و به صورت الوار در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد.‌

منبع : خشت بنا



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits