دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روش تهیه زیتون پرورده مدیترانه‌ ای مرحله به مرحله
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اصالت زیتون پرورده متعلق به استان های شمالی کشور ( گیلان و مازندران ) می باشد. با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید یک شیشه زیتون پرورده مدیترانه‌ ای خوشمزه تهیه کنید.

روش تهیه زیتون پرورده مدیترانه‌ ای

زیتون پرورده یکی از انواع چاشنی های خوشمزه و اصیل ایرانی است که اصالت آن به شمال کشورمان تعلق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه زیتون پرورده در ادامه با ما همراه باشید.

زیتون پرورده یکی از انواع چاشنی ها یا مخلفات بسیار پر طرفدار و خوشمزه ایرانی است که مانند انواع ترشی ها در کنار غذای اصلی سرو می شود. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری زیتون پرورده تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش طرز تهیه زیتون پرورده مدیترانه ای همراه ما باشید.

زیتون پرورده

مواد لازم جهت تهیه زیتون پرورده مدیترانه ای

زیتون بدون هسته۴۰۰ گرم
جعفری تازه۱ دسته کوچک
سیر۲ حبه
اوریگانو یا آویشن½ قاشق چایخوری
روغن زیتون۵ قاشق سوپخوری
آب لیمو ترش تازه یا سرکه انگور۵ قاشق سوپخوری
فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار کافی

حتماً بخوانید:
چگونه از زیتون پرورده برای مدت طولانی نگهداری کنیم؟

چگونه از زیتون پرورده برای مدت طولانی نگهداری کنیم؟

زیتون میوه‌ای است که نگهداری و تهیه‌ی ترشی و شوریجات از آن قدری مشکل. زیتون، هسته زیتون و برگ زیتون حاوی خواص بسیاری می‌باشد که در ادامه این مطلب با…

طرز تهیه زیتون پرورده مدیترانه ای

برای تهیه زیتون پرورده مدیترانه ای خوشمزه در ابتدای کار در صورتی که زیتون ها بیش از حد شور می باشند، آنها را از ۱ ساعت قبل درون کاسه حاوی آب سرد می ریزیم و اجازه می دهیم شوری آنها متعادل شود.

در طی این مدت آب درون کاسه را چندین مرتبه تعویض می کنیم. پس از گذشت این زمان سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و به همراه آویشن، فلفل سیاه، فلفل قرمز، روغن زیتون و آب لیمو ترش تازه درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

روش تهیه زیتون پرورده مدیترانه‌ ای

حالا جعفری تازه را شسته و درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان خارج شود، سپس به صورت ریز خرد کرده و به کاسه می افزاییم. در ادامه سس را به خوبی مخلوط کرده تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

در این مرحله زیتون های بدون هسته را درون یک ظرف مناسب می ریزیم، سپس سس را به صورت پخش روی زیتون ها ریخته و با دو قاشق به خوبی زیر و رو می کنیم تا زیتون ها کاملا به سس آغشته شوند.

حالا اجازه می دهیم زیتون ها به مدت حداقل ۱ ساعت درون یخچال استراحت کنند تا مزه ها با هم ترکیب شوند. پس از گذشت این زمان زیتون ها را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و به همراه غذای سنتی سرو می کنیم. نوش جان.

دستورالعمل درست کردن و تهیه زیتون پرورده مدیترانه ای



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits