دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا انسان میتواند در مریخ زندگی کند ؟
22
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کارشناسان اعلام کرده اند با توجه به زندگی انسان‌ها در چند دهه آینده در فضا برای بازه زمانی طولانی، باید مواردی، چون رعایت آداب و رسوم و سنن برای احترام به جنازه فضانوردان تدوین شود و رویه‌هایی برای دفن با احترام فضانوردان در نظر گرفته شود.

آیا زندگی در مریخ امکان پذیر است ؟

سالیان سال است که بشریت به دنبال زندگی در جایی به جز زمین است. در پی این تحقیقات گسترده که در طول سالیان دراز انجام شده است روز به روز این این پدیده برای انسان واضح‌تر می‌شود؛ یعنی زندگی در سیاره دیگری که از امکانات حیات برخوردار است. در ادامه می‌خواهیم به این بپردازیم که آیا انسان واقعا می‌تواند در مریخ زندگی کند؟

آیا مریخ برای انسان قابل سکونت است؟

در پی تحقیقاتی که از گذشته تا به امروز وجود دارد نزدیک‌ترین شرایط حیات برای انسان کره مریخ است که در آن اثری از آب یافت شده است. علاوه بر این پدیده هوای سطح مریخ بسیار نزدیک به زمین است که این خود فضا را برای سکونت انسان میسر می‌کند. با توجه به یافته‌های بشریت سطح دمای کره مریخ بسیار نزدیک به دمای قطب جنوب بر روی زمین است.

ولی از طرفی با آزمایشاتی که روی خاک مریخ انجام شده است دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که این خاک حاوی مقادیر زیادی پرکلرات است که این ماده برای انسان مضر بوده و جلوی رسیدن ید به بدن را می‌گیرد. پس می‌توان نتیجه گرفت خاک مریخ شباهتی به زمین که دارای خاصیت ارگانیک است را ندارد.

زندگی در مریخ

حال حاضر شرایط سکونت در مریخ

در حال حاضر با توجه به اینکه هنوز همه یافته‌های بشر در خصوص مریخ قطعی نشده است نمی‌توان گفت این موضوع قطعی شده است، آماده سازی جو، دما و شرایط سکونت در مریخ که اصطلاحا به آن زمینی سازی مریخ می‌گویند هنوز تکمیل نشده است در نتیجه هنوز بشریت آماده کوچ به این سیاره نشده است.

ناسا یکی از اصلی‌ترین و پیشگامان در عرصه فضانوردی است که جز اولین شرکت‌هایی بود که به مریخ سفر کرد.

حتی برای ناسا هم این پدیده هنوز بسیار گنگ و مبهم است و پاسخ دقیقی برای زندگی در مریخ نداده است ولی مهم‌ترین ماموریت افرادی که به فضا می‌فرستد این است که ببیند می‌توان شرایط حیات را در کره سرخ پیدا کند یا خیر.

زندگی در مریخ

پایگاه انسان‌ها در آینده کجای مریخ است؟

پیش بینی می‌شود بهترین جایی که برای سکونت بشر در مریخ دیده شده است میان دو قطبی است که در مریخ وجود دارد و دارای یخ‌های فراوان است که قدمت آنها به میلیاردها سال قبل برمی‌گردد.

در این صورت انسان‌ها تا سالیان سال در این محدوده دارای آب هستند که مهم‌ترین پدیده بشری برای حیات است.

پس با وجود آب که مهم‌ترین پدیده برای انسان‌ها است پیش بینی می‌شود بتوان در این محدوده سکونت یافته و دامنه زندگی خود در کره سرخ را گسترش دهد.

نتیجه :

پس در حال حاضر امکان زندگی در مریخ به صورت عمومی هنوز امکان پذیر نشده است و می‌توان گفت در آینده نه چندان دور بشریت به این مهم یعنی زندگی در مریخ دست پیدا خواهد کرد. در نهایت امروز سطح کره مریخ که کره سرخ نامیده می‌شود را در ذهن بیاورید، شاید روزی برسد انسان تا اندازه‌ای پیشرفت کرده باشد که زندگی در مریخ میسر شده باشد و کل این سیاره دارای فضای سبز شده باشد و به دست انسان آبادانی آن رقم بخورد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.7 از 5 (22 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

محمد | ۳ سال پیش
مرسی خیلی خوب بودش واقعا
لطفا مقالات با موضوع فضا بیشتر بگدارید
0
2

hits