دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
رژیم نوم چیست و چطور به کاهش وزن کمک می‌کند؟
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
Noom اپلیکیشنی است که هدف آن کمک به کاهش وزن، تناسب اندام و سالم ماندن است. این برنامه از یک روش منحصر به فرد (سیستم چراغ راهنمایی برای رتبه بندی غذاها بر اساس محتوای کالری آنها) استفاده می کند.

اکثر رژیم‌ها برای کمک به کاهش وزن برخی چیزها را (مانند کربوهیدرات‌ها، کالری‌ها، قند یا چربی) حذف می‌کنند اما نوم متفاوت است. این یک برنامه کاهش وزن است که از یک رویکرد مبتنی بر روانشناسی برای تغییر عادات غذایی شما برای بهتر شدن استفاده می کند. Noom از فناوری استفاده می کند تا به شما کمک کند نه تنها نحوه غذا خوردن، بلکه نحوه تفکر خود را تغییر دهید.

رژیم لاغری نوم چیست؟

برنامه Noom یک برنامه سلامتی جامع است که شامل مواد غذایی، ورزش و جنبه های سلامت روان است. هدف این است که رفتارهای خود را تغییر دهید تا نه تنها وزن خود را کاهش دهید ، بلکه کاهش وزن را در طولانی مدت حفظ کنید.

برای شروع، برنامه را دانلود کرده و قد، وزن، جنسیت، سن، اطلاعات عمومی سلامت، وزن هدف، حلقه های اجتماعی و سایر جنبه های زندگی خود را در آن وارد می کنید. سپس هر روز وعده های غذایی و میان وعده های خود را ثبت می کنید. این برنامه در مورد انتخاب های غذایی به شما بازخورد می دهد تا به شما کمک کند بهتر غذا بخورید و به وزن مورد نظر خود برسید.

رژیم لاغری نوم

شما همچنین تمرین خود را ثبت می کنید. این برنامه دارای یک گام شمار داخلی برای پیگیری گام های شما است. Noom توصیه های ورزشی را برای حرکت بیشتر شما ارائه می دهد. از طریق ویژگی پیام رسانی Noom، بازخورد منظمی از مربی شخصی دریافت خواهید کرد. مربی وجود دارد تا شما را به سمت هدفتان سوق دهد و به شما کمک کند تا بر هر مانعی در مسیر غلبه کنید. همچنین می توانید از طریق یک گروه پشتیبانی مجازی با سایر اعضا ارتباط برقرار کنید.

در طول برنامه 16 هفته ای، نوم متعهد می شود که به شما یاد دهد چگونه انتخاب های غذایی بهتری داشته باشید. شما هر روز مقالاتی در مورد تغذیه، کاهش وزن ، ورزش و همچنین چالش‌های تعاملی برای کمک به ادامه کار دریافت خواهید کرد. این برنامه همچنین توصیه هایی برای کمک به پیشگیری یا مدیریت بیماری های مزمن مانند فشار خون بالا و دیابت ارائه می دهد.

تغذیه مناسب در رژیم لاغری نوم

غذاهای مناسب رژیم لاغری نوم

هیچ غذایی در رژیم Noom ممنوع نیست، اما این برنامه شما را به سمت انتخاب هایی هدایت می کند که کالری کمتر و ارزش تغذیه بالاتری دارند. برای ساده‌تر کردن غذا خوردن، این برنامه غذاها را براساس تعداد مواد مغذی آنها رنگ ( سبز، زرد و نارنجی) می‌کند.

غذاهای سبز حاوی بیشترین مواد مغذی هستند و باید بخش عمده ای از رژیم غذایی شما را تشکیل دهند مانند:

سبزیجات: اسفناج، بروکلی ، فلفل دلمه ای
میوه ها: سیب ، موز، توت فرنگی
غلات کامل : بلغور جو دوسر ، برنج قهوه ای، کینوآ، نان سبوس دار
لبنیات: ماست بدون چربی ، پنیر بدون چربی ، شیر بدون چربی، شیر بادام شیرین نشده
پروتئین : توفو

غذاهای زرد دارای مواد مغذی کمتر و کالری بیشتری هستند. هدف این است که این موارد را در مقادیر متوسط ​​بخورید:

پروتئین : مرغ کبابی ، سینه بوقلمون، گوشت چرخ کرده بدون چربی، تخم مرغ
ماهی : ماهی تن، سالمون
لبنیات: ماست یونانی، پنیر کم چرب
حبوبات: لوبیا سیاه، نخود
غلات: تورتیلاهای سبوس دار

کاهش وزن با رژیم لاغری نوم

غذاهای نارنجی دارای بیشترین کالری و کمترین مواد مغذی هستند. این موارد را کمتر و در وعده های کوچکتر بخورید :

روغن ها: روغن زیتون، روغن آووکادو ، روغن نارگیل
دانه ها: دانه کتان ، تخمه آفتابگردان، دانه چیا
آجیل: بادام، بادام هندی، گردو
کره های آجیل: کره بادام زمینی، کره بادام

شما باید همه چیزهایی را که می خورید، همراه با هر بار تمرین، ثبت کنید تا برنامه توصیه درستی به شما بدهد. اگر به فن آوری خیلی علاقه دارید، نباید هر روز بیش از چند دقیقه وقت شما را بگیرد. راهنمایی‌هایی که از مربیان Noom دریافت می‌کنید، می‌تواند ادامه رژیم غذایی شما را آسان‌تر کند.

آیا رژیم لاغری نوم محدودیت ها یا ترجیحات غذایی را مجاز می کند؟

دستور العمل های برنامه و لیست مواد تشکیل دهنده با کد رنگی شامل انواع غذاها می شود. بنابراین مهم نیست که فلسفه غذایی شما چیست، از گیاهخواری گرفته تا غذاهای بدون گلوتن ، باید بتوانید چیزی متناسب با ذائقه خود پیدا کنید.
برخی تحقیقات نشان می دهد که Noom به کاهش وزن افراد کمک می کند. در یک مطالعه، 78 درصد از افراد هنگام استفاده از Noom وزن کم کردند و 23 درصد بیش از 10 درصد از وزن بدن خود را از دست دادند.

رژیم نوم (Noom)

رژیم گرفتن سخت است، مهم نیست از چه رویکردی استفاده می کنید. جامعه ما به گونه ای تنظیم شده است که کاهش وزن را سخت می کند. ما در جایی زندگی می کنیم که کارشناسان آن را چشم انداز چاقی می نامند، به این معنی که جلوگیری از افزایش وزن دشوار است.
بنابراین اگر یادآوری‌ها و نکات روزانه برای آشپزی، غذا خوردن و ورزش شخصی‌سازی شوند، این احتمال وجود دارد که بتوانید موفق‌تر از انجام آن به تنهایی باشید. تعیین اهداف و ارزیابی و تغییر رفتارهایی که می تواند اقدامات شما را خراب کند، کلیدی است.

اگر با استفاده از برنامه ها راحت هستید، Noom مفید است. همه اینها روی گوشی شماست. Noom یک رویکرد مبتنی بر سبک زندگی است. این به شما کمک می کند تا تشخیص دهید چه چیزی مانع کاهش وزن شما شده است تا بتوانید تغییرات واقعی ایجاد کنید. بنابراین این به معنای کاهش چند پوند برای یک رویداد خاص و بازگشت به حالت عادی نیست.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits