دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خوشمزه ترین رژیم برای سلامتی با شیر و خرما

رژیم شیر و خرما | سوپر معجون لاغری و سلامتی

خوشمزه ترین رژیم برای سلامتی با شیر و خرما
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
در رژیم شیر و خرما همانطور که از اسم این برنامه لاغری نمایان است در چند وعده غذایی روزانه شیر و خرما مصرف می‌شود.

مزایای رژیم شیر و خرما چیست؟

رژیم شیر و خرما یک رژیم لاغری سریع و کوتاه مدت است که سموم بدن را پاکسازی می‌کند. بگذارید این گونه بگوییم که بعد از رژیم شیر موز و رژیم شیر حالا نوبت به شیر و خرما می‌رسد؛ ترکیب این دو ماده مغذی در کنار هم یک معجون مقوی می‌سازد که می‌تواند شما را لاغر کند؛ البته این رژیم هم مثل رژیم کتو یا رژیم دانمارکی و کانادایی مزایا و معایبی دارد، با مجله دلگرم همراه باشید.

یک رژیم لاغری سریع که انرژی و احساس سیری زیادی به بدن شما منتقل می‌کند. این رژیم مسکن قوی برای اعصاب است و به دلیل داشتن کلسیم فراوان سلامت استخوان ها را تضمین می‌کند.
همانطور که گفتیم، رژیم شیر و خرما یک رژیم طولانی‌ مدت و همیشگی نیست؛ اگر قصد کاهش وزن با این رژیم را دارید، به طور معمول می‌توانید یک تا دو هفته از این رژیم استفاده کنید.

خواص شیر و خرما در بدنسازی

مصرف شیر و خرمای ناشتا؛ بمب انرژی برای ورزشکاران است. خرما، آهن و فولات زیادی دارد، شیر را هم به کلسیم فراوانش می‌شناسند که البته برای درمان کم خونی هم بسیار مفید است؛ حالا فکر کنید ترکیب این دو ماده غذایی چه معجونی می‌سازد؟ درواقع، مصرف شیر و خرما به صورت ناشتا، بسیار خون‌ساز است و جذب مواد معدنی را آسان‌تر می‎کند؛ بنابراین این سوپر معجون لاغری و انرژی‌زا بهترین گزینه برای ورزشکاران است.
خرما سرشار از ویتامین‌ های A، B، C و E است، همچنین در این ماده غذایی، فسفر، کلسیم، آهن، ید و منیزیم وجود دارد؛ شاید اولین خاصیت خرما افزایش سطح انرژی بدن باشد. منیزیم موجود در این ماده، خاصیت ضد ‌سرطانی دارد؛ خرما باعث تقویت شنوایی، بینایی، درمان درد کمر، درد مفاصل، درمان درد سینه، عفونت های ریه و تقویت حافظه می‌شود.

رژیم شیر و خرما

خواص شیر

مگر می‌شود از کلسیم شیر گذشت؟ این ماده غذایی مثل عسل خیلی زود جذب خون می‌شود و هضم آسانی دارد. مصرف شیر برای تقویت مغز، اعصاب و سلامت استخوان‌ ها بسیار ضروری است. اگر به طور مرتب شیر کم چرب و لبنیات بخورید، از خطر دیابت نوع ۲ در امان خواهید بود.
همچنین نوشیدن شیر به صورت روزانه، شما را از شر انواع سرطان مثل روده و سرطان سینه در امان نگه می‌دارد و خطر حمله قلبی و سکته را کاهش می‌دهد. البته در مصرف شیر نباید زیاده‌روی کنید؛ چون مصرف بیش از حد آن می‌تواند باعث نفخ، به هم ریختگی هورمون ها، سرفه و آبریزش بینی و جوش و آکنه شود.

حتماً بخوانید:
شیر خرما : ۲۱ خاصیت حیرت انگیز معجون شیر و خرما

شیر خرما : ۲۱ خاصیت حیرت انگیز معجون شیر و خرما

شیرخرما یا همان مخلوط شیر و خرما از فواید قابل توجهی برخوردار است که ما در صدد برآمدیم تا تمامی فواید این معجون بینظیر را برای شما تهیه کنیم. تا…

رژیم لاغری شیر و خرما ( رژیم ۱۲ روزه )

همانطور که گفتیم، عمر این رژیم کوتاه است؛ ( ۷ ، ۱۲ تا ۱۴ روز )؛ یکی از معایب رژیم های لاغری کوتاه مدت این است که ممکن است شما به سرعت چربی سوزی کنید اما زمانی که دوره رژیم شما تمام شد، دوباره به وزن قبلی خود باز گردید؛ اگر همچنان اصرار دارید که این معجون رژیمی لاغر کننده را امتحان کنید، دستور غذایی زیر را در نظر داشته باشید:

برنامه غذایی رژیم شیر خرما

این رژیم همانطور که از نام آن پیدا است، مواد معدنی و ویتامین های فراوانی دارد اما ممکن است تمام مواد غذایی مورد احتیاج بدن را نداشته باشد؛ پایه اصلی این رژیم شیر، خرما و میوه است؛ البته برای تنوع بیشتر وعده شام را می‌توانید کمی متفاوت‌تر میل کنید.

فواید رژیم شیر و خرما

  1. صبحانه
    ۱ لیوان شیر کم چرب + ۲ عدد خرما + ۱ عدد میوه فصل
  2. ناهار
    ۲ لیوان شیر کم چرب + نصف موز + ۲ عدد خرما
  3. عصرانه
    1 لیوان شیر کم چرب + ۱ عدد خرما + ۱ عدد میوه فصل
  4. شام
    نصف سینه مرغ کباب‌شده یا آب‌پز + ۱ سیب‌زمینی کوچک آب پز یا کباب شده + ۱ کاسه کوچک سالاد ( کاهو، هویج، گل کلم، اسفناج، کرفس ، خیار، گوجه و … ).

توصیه های طلایی درباره رژیم شیر خرما

در این رژیم و برای تنوع بیشتر به جای مرغ می‌توانید از همان مقدار گوشت کبابی بدون چربی یا دو عدد تخم مرغ یا یک عدد ماهی کوچک کبابی استفاده کنید.
در این رژیم غذایی می‌توانید یک قاشق غذاخوری ماست به سالادتان اضافه کنید.
همانطور که گفتیم، این معجون می‌تواند سطح انرژی شما را مثل یک فنجان قهوه افزایش دهد؛ بنابراین، افرادی که انرژی بیشتری دارند، می‌توانند در طول روز کمی ورزش کنند تا دچار خشکی و گرفتگی عضلات نشوند.
نظر شما درباره این سوپر معجون لاغری چیست؟ اگر قرار باشد یک نوشیدنی انرژی‌زا انتخاب کنید، شیر خرما یا شیر موز را ترجیح می‌دهید؟ البته در مصرف این معجون های مقوی خانگی نباید زیاده‌روی کنید؛ چون ممکن است نتیجه عکس بدهند و شما را چاق تر کنند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.5 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits