دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ساده ترین روش شستشو و نگهداری از کلاه پشمی
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
شستن کلاه پشمی ممکن است به نظر ساده بیاید، اما باید با احتیاط و دقت انجام شود تا کلاه دچار آسیب نشود و یا تغییر شکل ندهد. برای شستن کلاه پشمی، مراحل زیر را می‌توانید دنبال کنید.

چرا کلاه پشمی مرتبا نیاز به شستشو دارد؟

فصل، فصل سرما است و احتمالا همه ما کلاه پشمی هایمان از گنجه ها بیرون آوردیم! کلاه های پشمی به دلیل استفاده زیادی که از آن ها در فصل زمستان انجام می شود، و به دلیل عرق کردن زیاد سر و موها زیر کلاه، نیاز به نظافت بیشتری دارند. در این مقاله میخواهیم به نکات مهم و نحوه شستن کلاه پشمی بپردازیم! با ما همراه باشید.

نحوه شستن کلاه پشمی

یک شوینده مخصوص برای پشم را انتخاب کنید. الیاف پشم طولانی مدت دوام دارند، اما با این وجود نیاز به پاک کننده های متفاوتی دارند. به دنبال مواد شوینده ای بگردید که مناسب برای شست و شوی پشم است.

مقدار کمی (در حدود یک قاشق غذاخوری) مواد شوینده مناسب پارچه پشمی را به یک سطل یا سینک پر از آب سرد اضافه کنید. اجازه دهید کلاه برای چند ساعت در این مایع خیس بخورد.

اگر کلاه خود خیلی کثیف است، شما می توانید کلاه را در آب غوطه ور کنید، و سپس با کمک یک مسواک قدیمی روی آن را با ملایمت بکشید. به خاطر داشته باشید این کار حتما به آرامی انجام شود، زیرا محکم کشیدن مسواک روی کلاه پشمی می تواند به آن آسیب برساند.

چرا کلاه پشمی مرتبا نیاز به شستشو دارد؟

بعد از اینکه کلاه خود را خیس کردید سینک خود را خالی کنید. کلاه را زیر شیر آب سرد نگه دارید تا زمانی که تمام آثار کف و شوینده از بین برود.

پارچه ها، خصوصا پارچه های پشمی، اگر به درستی خشک نشود حالت خود را از دست خواهد داد. سعی کنید کلاه خود را در بالای یک شیئ گرد، مثل توپ، هندوانه! و یا یک جسم گرد دیگر که اندازه سر باشد قرار دهید و اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود. شما می توانید زمانی که کلاه تان خشک شد آن را در حالی که شکلش حفظ شده است، بپوشید.

حتماً بخوانید:
چگونه از آب رفتن تن پوش های زمستانی جلوگیری کنیم؟

چگونه از آب رفتن تن پوش های زمستانی جلوگیری کنیم؟

در روزهای سردی که پیش رو داریم اگر نمی خواهید پس از شست و شوی لباس های زمستانی و به ویژه پشمی، با آب رفتن یا وارفتن آنها مواجه شوید، بهتر است به چند…

توصیه‌هایی برای نگهداری کلاه پشمی

کلاه پشمی یکی از پارچه‌های حساسی است که برای نگهداری بهتر نیاز به مراقبت و توجه دارد. در ادامه توصیه‌هایی برای نگهداری کلاه پشمی را برای شما آورده‌ایم:

قبل از استفاده از کلاه پشمی، بهتر است از پاکیزگی آن اطمینان حاصل کنید. در صورت نیاز، کلاه را بشویید.
از آب گرم برای شستن کلاه پشمی اجتناب کنید. بهتر است از آب سرد یا خنک استفاده کنید که باعث جدا شدن الیاف کلاه نشود.
از شوینده خیلی قوی برای شستن کلاه پشمی استفاده نکنید. از شوینده‌های خاص برای شستن پارچه‌های حساس استفاده کنید.
بهتر است کلاه پشمی را به صورت دستی بشویید تا از شکستن الیاف کلاه جلوگیری شود.
بهتر است از پارچه‌ی نرم برای خشک کردن کلاه استفاده کنید و آن را به آرامی بر روی یک سطح صاف و خشک بگذارید. هرگز کلاه را در ماشین خشک نکنید چون ممکن است شکل کلاه تغییر کند.

نحوه شستن کلاه پشمی

در هنگام نگهداری کلاه پشمی، بهتر است از جایی که خشک و خنک است استفاده کنید. از جاهای مرطوب و گرم برای نگهداری کلاه پشمی اجتناب کنید.
بهتر است کلاه را در جایی که تماس با نور خورشید و حشرات ندارد، نگهداری کنید. اگر کلاه خود را برای مدت طولانی ذخیره می‌کنید، از جایی استفاده کنید که از تغییرات دما و رطوبت کمتری تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
در صورتی که کلاه پشمی شما چین و چروک دارد، می‌توانید آن را با استفاده از بخار آب اصلاح کنید. بهتر است از یک خشکشویی برای این کار استفاده کنید.

با رعایت این توصیه‌ها، می‌توانید کلاه پشمی خود را بهتر نگه داری کنید و به طول عمر آن بیافزایید.

منبع : پین ورک



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits