دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روبیت سفید در آهنگ های حمید صفت چیست ؟
22
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روبیت سفید / روبیت سفید حمید صفت / معنا و مفهوم روبیت سفید در آهنگ های حمید صفت چیست ؟

روبیت سفید چیست ؟

روبیت سفید ،یا رو بیت سفید از واژگانیست که درزندان مصداق دارد .پارچه ای سفید یا ملحفه ای سفید که زندانیان بصورت آنکادر شده روی تخت و تشک خود میکشند.

حمیدرضا امیری صفت ملقب به حمید صفت (زادهٔ ۱۸ مرداد ۱۳۷۲) خوانندهٔ و رپر ایرانی است .

معنی روبیت سفید در آهنگ های حمید صفت

او در آهنگ های خود از روبیت سفید استفاده می کند که به معنی ملافه سفیدی است که زندانی ها آن را به تشک و بالش خود می کشند.

از طرفی آهنگسازهای مشهور روبیت سفید را نام تنظیم کننده آهنگ های حمید صفت میدانند.

تنظیم اهنگ های حمید صفت را شخصی به نام مهدی سفید انجام داده و به اهنگ رپ بیت گفته میشود.

زمانی که حمید صفت در آهنگش از روبیت سفید استفاده میکند در اصل نام تنظیم کننده آهنگ را میگوید .

روبیت سفید حمید صفت

پدر و مادر حمید صفت وقتی او کودک بود از هم جدا شدند. مادر او در حدود سال ۱۳۸۴ با مردی به نام هوشنگ ازدواج کرد و با او در آلمان زندگی می‌کرد.

حمید صفت قرار بود از جمله بازیگران نمایش لامبورگینی به کارگردانی سیامک صفری باشد که در مجموعهٔ شهرزاد تهران روی صحنه رفت. از آن‌جا که رپرها در ایران مجاز به اجرا نیستند، او فقط یک شب روی صحنه رفت و از آن به بعد از همراهی این گروه محروم شد. وی همچنان در ایران به سر می‌برد. از ویژگی‌های آثار حمید صفت پرداختن به مسائل روز، در عین تقیّد ملی و دینی است.

در تاریخ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶، حمید صفت به قتل شوهر مادرش اعتراف کرد. او گفت ناپدری‌اش مردی تندخو بوده و مدام مادرش را کتک می‌زده‌است. وی پس از بازداشت به زندان رجایی‌شهر بند زندانیان اعدامی انتقال یافت. پزشکی قانونی اعلام کرده‌بود که پدرخواندهٔ حمید صفت به دلیل «خون‌ریزی و آسیب مغزی در اثر اصابت جسم سخت به آهیانهٔ راست متوفا» فوت کرده‌است .

وی در تاریخ ۶ خرداد ۱۳۹۷ با وثیقهٔ ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. حمید صفت در ارتباط با پرونده قتل شوهر مادرش در روز دوشنبه، ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۹ بازداشت و به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد.

دادگاه رسیدگی به اتهامات او در ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ در شعبهٔ دهم دادگاه کیفری یک به ریاست قاضی راسخ برگزار شده و به قصاص محکوم شداو در زندان رجایی‌شهر کرج محبوس است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (22 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits