دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش رنگ کردن کابینت های فلزی در منزل
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کابینت‌های فلزی محاسن و مزایایی دارند که در بسیاری اوقات، حضور آن‌ها را در آشپزخانه توجیه می‌کند. در ادامه همراه دلگرم باشید تا درباره‌ی کابینت فلزی و شیوه‌ی رنگ کردن آن، بیشتر بدانید.

آموزش رنگ کردن کابینت های فلزی

یکی از راه‌های تغییر دکوراسیون و جلوه خانه، تغییر رنگ کابینت آشپزخانه است. با رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه می‌توانید جلوه‌ای متفاوت و بسیار زیبا برای خانه خود ایجاد کنید و کابینت فلزی خود را به کابینتی بسیار مدرن تبدیل کنید.
بسیاری ترجیح می‌دهند که کابینت فلزی خود را رنگ کنند به جای این که کابینت جدیدی تهیه کنند؛ پس نیاز است با روش‌های رنگ آمیزی کابینت فلزی آشنا شوند. در ادامه نحوه رنگ آمیزی کابینت فلزی را آموزش می‌دهیم.

آماده سازی کابینت برای رنگ کردن

پاک کردن کابینت

در مرحله اول باید کابینت فلزی را آماده کنید. تمام وسایل داخل کابینت را خارج کنید و سطح کابینت را با دستمالی تمیز کاملا پاک کنید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود. سپس با استفاده از سنباده‌ای نرم سطح کابینت را به خوبی سنباده بزنید تا هرگونه زنگ زدگی یا لکه رنگی از روی آن پاک شود. سنباده زنی کمک می‌کند تا رنگ جدید بهتر درون بافت نفوذ کرده و کیفیت کار را بالا می‌برد.
در مرحله بعدی باید رنگ مناسب کابینت را انتخاب کنید. می‌توانید از اسپری رنگ مخصوص رنگ آمیزی فلزات استفاده کنید. بهتر است پیش از رنگ آمیزی از پرایمر ضد زنگ استفاده کنید. رنگ اسپری را با توجه به دکوراسیون خانه خود انتخاب کنید و دستورالعمل روی محصول را به دقت بخوانید تا میزان و تعداد اسپری رنگی که نیاز دارید را تخمین بزنید و خریداری کنید.

رنگ کردن کابینت

اسپری رنگ

کشوها را از بدنه اصلی کابینت خارج کرده و هرکدام از قسمت‌ها را به صورت جداگانه رنگ آمیزی کنید. ممکن است بخواهید کشوها را به صورت کامل رنگ آمیزی کنید اما اگر می‌خواهید دسته‌ها را رنگ آمیزی نکنید باید آن‌ها را جدا کنید یا بپوشانید.
کابینت را از محیط آشپزخانه بیرون برده و در محلی قرار دهید که دور از وسایل دیگر باشد. سفره یا پلاستیکی زیر کابینت روی زمین پهن کنید. اگر چیزی اطراف محل رنگ آمیزی کابینت وجود دارد آن را جابجا کنید یا روی آن را با روزنامه یا پارچه بپوشانید تا از خطر پاشش رنگ روی آن در امان باشند.
اسپری رنگ و پرایمر را قبل از مصرف به خوبی تکان دهید. همچنین حین کار هم در صورت نیاز آن را تکان دهید تا پاشش رنگ به صورت یکدست انجام بگیرد.

رنگ آمیزی کابینت

یک لایه رنگ اولیه یا پرایمر را روی کابینت زده و اجازه دهید تا کاملا خشک شود. پس از آنکه پرایمر کاملا خشک شد می‌توانید رنگ اصلی را روی کابینت بزنید.
برای اسپری کردن لایه رنگ اصلی باید قوطی اسپری را چند سانتی‌متر دورتر از محلی که می‌خواهید رنگ آمیزی کنید بگیرید و با یک حرکت رفت و برگشتی یکنواخت رنگ را روی آن اسپری کنید. دقت داشته باشید که لایه رنگ باید بسیار نازک باشد؛ در صورتی که لایه رنگ خیلی ضخیم باشد باعث چکه یا شره کردن رنگ می‌شود.
پس از پایان رنگ آمیزی کابینت، روی اسپری رنگ را مطالعه کنید تا مدت زمان کافی برای خشک شدن کامل رنگ را پیدا کنید. پس از خشک شدن کامل رنگ می‌توانید کابینت‌ها را به محل اولیه خود بازگردانید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits