دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا کراتین کردن مو تغییری در رنگ مو ایجاد می کند؟
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
یکی از سوالاتی که پیرامون کراتین مو مطرح می شود این است که آیا کراتین مو باعث تغییر در رنگ مو می شود یا خیر؟ اگر موهای شما رنگ نشده باشد خیر ، هیچگونه تغییری بعد از کراتین مو بر روی رنگ موهای شما رخ نمی دهد.

یکی از کارهایی که بهتر است بعد از کراتین مو انجام ندهید این است که موهای خود را دکلره نکنید. مواد موجود در رنگ دکلره موجب از بین بردن مواد کراتینه می‌شود و عمر آن را کم می‌کند.
جالب این است که هم رنگ کردن مو شما را زیباتر می‌کند و هم کراتینه کردن مو . اما باید بدانید که کدام را زودتر انجام دهید تا تاثیر آن را به خوبی ببینید. برای رنگ کردن ساقه مو، سلامت آن بسیار مهم است.
بنابراین اگر ساقه موهای شما در اثر عوامل مختلفی آسیبب دیده باشد می‌توانید ابتدا آن را با روش کراتینه، شاداب کنید تا آماده رنگی جذاب باشد. امروزه جذابیت در سادگی چهره است.
شما حتی با رنگ یک دست هم می‌توانید جذابیت و زیبایی خاصی داشته باشید.

رنگ کردن مو و کراتینه

در صورتی که می‌خواهید هم کراتینه مو انجام دهید و هم رنگ موهای خود را تغییر دهید بهتر است تغییر رنگ مو را در اولویت قرار دهید. پس از این که خیالتان از بابت زیبایی رنگ موهایتان راحت شد، سپس موهای خود را کراتینه کنید. که با این کارمی‌توانید موهایتان را احیا هم کنید. معمولا بعد از دکلره کردن، موها آسیب می‌بینند. برای ترمیم بافت موهای خود می‌توانید بعد از پایان کار یک جلسه مراجعه به آرایشگاه را ویژه بازسازی ساختمان موها کنید.

رنگ کردن مو بعد از کراتینه

از آن جایی که نگهداری و مراقبت از مو در دوران کراتینه مو بیشتر از قبل می‌شود، لازم است قبل از انجام کراتینه با اصول محافظت از موهای خود در این دوران آشنا شوید. برای مثال شما بعد از کراتینه مو نمی‌توانید هر روز به شستشوی موهای خود بپردازید. شامپو و مواد شوینده می‌تواند مواد کراتینه را از روی موهای شما حذف کند. شامپوها حاوی نمک هستند که می‌تواند کراتین روی موهای شما را حذف کند.

در صورتی که دکلره کردن موها را نسبت به کراتینه اولویت قرار دهید، این کار یک امتیاز هم برای شما دارد. برای مثال اگر درصدی از موهای شما در اثر دکلره سوخته باشد شما با کراتینه می‌توانید ساقه موهای خود را احیا کنید. پس از این مرحله موهای شما آماده رنگ جدید است که بر روی دکلره بنشیند.

راه حل رنگ مو بعد از کراتینه

در حالت کلی بهترین زمان رنگ کردن برای مو، ۳ ماه پس از انجام کراتینه است. حال که موهای صاف و لختی دارید و از دردسر شانه کردن موهای خود خلاص شده‌اید، شاید دلتان بخواهد یک رنگ تازه بر روی موهای خود بگذارید و تغییر بیشتری در ظاهر خود ایجاد کنید. اما نگران این هستید که با رنگ موی جدید، کراتین شما اثر خود را از دست بدهد و مجبورتان کند تا دوباره چندین ساعت را در آرایشگاه وقت بگذرانید تا به نتیجه دلخواه برسید.

به عنوان بهترین راه حل به شما می‌گوییم که برای این که به کراتین مجدد نیاز پیدا نکنید، رنگ موهایی را انتخاب کنید که نیاز به انجام دکلره نداشته باشند. این کار نیاز به تغییر اساسی در چهره شما ندارد. برای مثال ممکن است رنگ ریشه موهای شما تغییر کرده باشد و بخواهید تنها آن را به ساقه موها یک دست کنید. بنابراین تنها رنگ کردن مو ریشه را انجام می‌دهید.
با این کار بخش زیادی از موهای شما با رنگ پوشش دهی نخواهد داشت و خاصیت مواد کراتینه بر روی موهای شما باقی می‌ماند.

ماجرای کراتین مو و رنگ مو

شامپو مخصوص موهای کراتین شده

در قرن بیستم پیشرفت محولات آرایشی به شدت چشم گیر بوده است و کراتین مو هم از این قاعده خارج نیست. شامپو مخصوص موهای کراتین شده چگونه باید باشد؟ آیا بدون آن شامپو موهای کراتین شده ما به حالت اولیه بر می گردد؟ هفته ای چند بار باید از این شامپو استفاده کرد؟ آیا شستشو با شامپو مخصوص موهای کراتین شده همانند شستشو با شامپوهای روزانه است؟ این شامپو چه تفاوتی با شامپوهای معمولی موجود در بازار دارد؟ همه این ها سوالاتی است که هر کدام می تواند به تنهایی ذهن شما عزیزان دوستدار کراتین مو را به خود مشغول کند.

حتماً بخوانید:
کراتین مو چیست ؟ معرفی باید و نبایدهای بعد از کراتینه مو

کراتین مو چیست ؟ معرفی باید و نبایدهای بعد از کراتینه مو

احتمالا تا به حال توصیه ها و نکات زیادی درباره کراتین مو و مراقبت های بعد از آن خوانده و شنیده اید. ما در این مطلب این توصیه ها و نکات را بررسی کرده…

شامپو مخصوص موهای کراتین شده چگونه است؟

در رابطه با کراتین مو ، یکی از قسمت های بسیار مهم آن نگهداری و مراقبت بعد از انجام کراتین مو می باشد. در حقیقت بعد از آنکه کراتین موی شما به خوبی انجام شد ، می بایست از برخی از رفتارها با موهای خود پرهیز کنید تا مدت ماندگاری اثر کراتین خود را افزایش دهید. به عنوان مثال کلر موجود در آب های استخرها باعث از بین رفتن تدریجی کراتین مو می شود که باید برای این کار از کلاه مخصوص شنا استفاده کرد.
مورد دیگری که مهم می باشد استفاده از شامپو جهت شستشوی هفتگی موها می باشد. ما بعد از انجام کراتین مو باید از شامپوهای فیری سولفات و یا شامپو بدون سولفات استفاده کنیم.
با استفاده از این شامپوها بعد از کراتین مو ، بدون هیچگونه محدودیتی می توانیم به حمام برویم. حتی هر روز می توان با خیال راحت از این شامپوها استفاده کرد بدون اینکه ضرری به کراتین موهای شما برسد.

رنگ کردن موهای کراتینه شده

سولفات موجود در شامپوهای معمولی به تدریج باعث از بین رفتن کراتین موهای شما می شود و رفته رفته آن را از بین خواهد برد ، به عنوان مثال اگر این موارد را رعایت کنیم کراتین موهای ما حتی تا 9 ماه هم دوام خواهد داشت و یا حتی تا یک سال، اما با رعایت نکردن این موارد این زمان حدودا 4 و یا نهایتا 6 ماه خواهد بود.

قبل از کراتین مو رنگ کنیم یا بعدش؟

پاسخ به این سوال ساده است.شما بعد از انجام خدمات کراتین مو می توانید از رنگ های بدون آمونیاک برای رنگ کردن موهایتان استفاده نمایید و هیچ گونه مشکلی هم برای کراتین موی شما پیش نخواهد آمد. اما با توجه به اینکه اکثر رنگ کارهای عزیز یا اصلا نمی دونن که رنگ موشون آمونیاک داره و یا نمی خوان که بگن رنگ موشون آمونیاک داره ممکنه که با ذکر اینکه رنگ موشون آمونیاک نداره ولی از رنگ دارای آمونیاک استفاده کنند.
در نتیجه به شما پیشنهاد می شود که قبل از انجام کراتین مو موهای خود را رنگ کنید و یا خودتان رنگ موی بدون آمونیاک تهیه نمایید و به رنگ کار بدهید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits