دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چیدمان خانه به سبک شابی شیک ، ایده های خاص و همه کس پسند
3
زمان مطالعه: 5 دقیقه
یکی از پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون که به فضای خانه سادگی و آرامش می بخشد، سبک شابی شیک است؛در این نوع سبک خبری از تجملات و استفاده از وسایل پر زرق و برق نیست، رنگ های غالب در این نوع دکوراسیون سفید و کرم می باشند.

سبک دکوراسیون شابی شیک چیست ؟

سبک شابی شیک در دکوراسیون داخلی : در سبک دکوراسیون شابی شیک از مبلمان آنتیک و پارچه های توری استفاده می شود که مورد پسند هر بانویی است،سبک دکوراسیون شابی شیک ترکیبی از سبک های قدیمی و روستیک است.

اگر شما هم از طرفداران پر و پا قرص این نوع سبک دکوراسیون هستید در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا دکوراسیون منزلتان را به راحتی و با استفاده از نکات ذکر شده تغییر دهید.

پیشینه سبک دکوراسیون شابی شیک

تاریخچه سبک دکوراسیون شابی شیک متعلق به دهه هشتاد میلادی است ،در آن دهه اکثر افراد انگلیس خواهان خانه های لوکس و وسایل پر زرق و برق بودند؛ در آن زمان فردی به نام ریچل اشل سعی داشت دکوراسیونی بسیار ساده و معمولی را به مردم انگلیس معرفی کند تا از خانه های لوکس و تجمل گرایی دوری کنند.

دکوراسیون شابی شیک

اشل برای اجرای این سبک از دکوراسیون از دو سبک کانتری و وینتج الهام گرفت، یکی از اهداف این سبک استفاده از مبل های آنتیک و دکوریجات قدیمی است که فضای آرامش بخشی را در خانه ایجاد می کند؛ در سال‌های اخیر اکثر افراد در سراسر جهان استقبال بی نظیر از این سبک داشته اند که نشان دهنده گرایش آنها به سوی سادگی است.

سبک دکوراسیون شابی شیک مانند سایر سبک های ویژگی های منحصر به فردی دارد که در ادامه مقاله برخی آنها را مورد بررسی قرار می دهیم، یکی از مهمترین خصوصیات سبک دکوراسیون شابی شیک ایجاد فضای آرام بخش و ساده در خانه است، برای بررسی سایر ویژگی های این سبک در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

استفاده از درب و پنجره با جنس چوب یا فلز با طراحی قدیمی
استفاده از رنگ های روشن و پاستیلی که باعث ایجاد فضایی باطراوت و روشن در خانه می شود
حذف وسایل و تابلو های پر زرق و برق و طراحی خانه با استفاده از ساده ترین وسایل موجود
استفاده از کفپوش های ساده برای کف خانه
حذف کاغذ دیواری های پر زرق و برق و استفاده از کاغذ دیواری های گلدار
استفاده از مبلمان آنتیک و کهنه کاری شده به جای مبلمان لوکس و سلطنتی
استفاده از وسایل با ظاهر پتینه کاری شده و آینه های قدیمی

دکوراسیون داخلی منزل

رنگ های ملایم و خنثی

یکی از مهمترین نکات اجرای سبک دکوراسیون شابی شیک استفاده از رنگ‌های خنثی و ملایم برای جلوه زیبا و آرامش بخش در خانه است، رنگ های غالب برای این سبک از دکوراسیون سفید، صورتی کم رنگ، آبی کم رنگ، کرم و … می باشد.

برخی از افراد معتقدند که استفاده از رنگ های نام برده شده در قسمت قبل فضای خانه را یک دست و خسته کننده می کند،به همین جهت از وسایل و دکوریجات پر طرح و نقش استفاده می کنند؛اگر شما هم جزو افرادی هستید که فضای خسته کننده را دوست ندارید می توانید با استفاده از وسایل پر نقش و نگار محیط خانه را با طراوت و تازه کنید.

مبلمان آنتیک

در سبک دکوراسیون شابی شیک برای جلوه ساده و قدیمی از مبلمان آنتیک استفاده می شود، اگر شما در منزلتان مبلمان قدیمی دارید می توانید از آن برای تغییر دکوراسیون شابی شیک استفاده کنید اما اگر به این نوع مبلمان دسترسی ندارید می توانید با استفاده از یک سنباده ظاهر مبل خود را کهنه و قدیمی کنید؛ اگر قصد خرید مبلمان برای تغییر دکوراسیون را دارید رنگ سفید بهترین گزینه است.

الیاف طبیعی گلدار

در سبک دکوراسیون شابی شیک از پارچه های الیاف طبیعی مانند پارچه های پنبه ای که بسیار نرم و لطیف هستند استفاده می شود،پارچه های استفاده شده در این سبک دارای طرح و نقش گل دار هستند، با استفاده از این نوع پارچه ها محیط خانه ظاهری آنتیک به خود می گیرد.

چیدمان منزل به سبک شابی شیک

وسایل قدیمی و عتیقه

همانگونه که قبل‌تر در این مقاله اشاره شد،اشل برای به وجود آوردن سبک دکوراسیون شابی شیک از سبک وینتج الهام گرفت، در سبک وینتج از لوازم و وسایل دکوری عتیقه و قدیمی استفاده می شد،بنابراین بهتر است برای جلوه بیشتر سبک دکوراسیون شابی شیک از دکوریجات عتیقه استفاده کنید؛ از معروفترین دکوریجات استفاده شده در این سبک می توان به گرامافون و فانوس اشاره کرد که زیبایی چشمگیر را به خانه می بخشد.

یکی از اهداف دکوراسیون شابی شیک به وجود آوردن فضایی خاص و دلچسب با استفاده از وسایل آنتیک و قدیمی است، به همین منظور افراد در هنگام تغییر دکوراسیون می توانند با استفاده از خلاقیت خود وسایل عتیقه و قدیمی خود را به منزلشان انتقال دهند و جلوه این سبک را نمایان تر کنند.

معرفی سبک دکوراسیون شابی شیک

برای طراحی اتاق خواب به سبک دکوراسیون شابی شیک توجه ویژه ای یه تخت و روتختی داشته باشید، در این سبک از دکوراسیون از تخت های چوبی ساده و قدیمی استفاده می کنند؛ همچنین برای روتختی نیز به سراغ پارچه های کتان با رنگ های ملایم و خنثی می روند؛اگر در اتاق خواب پنجره وجود داشته باشد از پرده های چروک و گلدار استفاده می کنند.

منبع : تاپ ناز



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits