دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دکوراسیون داخلی منزل به سبک لاگوم
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
لاگوم قبل از اینکه یک سبک در مبلمان و دکوراسیون داخلی باشد، یک فلسفه واقعی زندگی است. در واقع سبک لاگوم با هدف اعتدال و احترام به محیط زیست برای دستیابی به یک زندگی آرام و شاد است. بنابراین از محیط خانه خود شروع کنید تا به مد، اقتصاد و جامعه برسید.

تا اینجا در مورد استایل های دنج، سبک های روستایی و حتی سبک کلاسیک و مدرن صحبت کردیم. این بار در عوض به اروپای شمالی، به طور دقیق، به کشور سوئد می رویم تا سبک لاگوم را بشناسیم.

کلمه سوئدی "لاگوم" ترجمه تحت اللفظی ندارد، می‌توان آن را به عنوان یک "معیار درست چیزها" ترجمه کرد، بنابراین نه خیلی زیاد و نه خیلی کم. مانند سبک مینیمال، سبک لاگوم شما را دعوت می کند تا خود را از افراط و تفریط رها کنید تا به تعادل و هماهنگی در تمام جنبه های زندگی، از جمله مبلمان خانه خود برسید.

هنگام تزیین به سبک لاگوم، اصول اساسی آن باید در نظر گرفته شود:

  • جستجوی تعادل؛
  • حذف موارد اضافی؛
  • انتخاب مواد با کیفیت خوب؛
  • استفاده از رنگ های خنثی؛
  • پایداری و بازیافت

 سبک لاگوم

مطابق با فلسفه لاگوم مبلمان کنید

اولین اصلی که در دکوراسیون به سبک لاگوم باید رعایت شود، تعادل است. به دنبال هماهنگی و شادی در فضایی که در آن زندگی می کنید، با وسایل ضروری چیدمان کنید.
این اغلب به این معنی است که چیزها را انباشته نکنید، بلکه "اجازه دادن" یک عنصر جدید در حالی که اجازه دهید عنصر دیگری بیرون بیاید، تا همیشه تعادل خاصی را در محیط خانه حفظ کنید. این شیوه مدیریت خانه با اصل دوم این سبک مرتبط است: حذف چیزهای اضافی.

کنار گذاشتن برخی اشیاء و لوازم غیر مفید و کاربردی به این معنی نیست که خود را با یک خانه خالی و بدون عناصر دکوری پیدا کنید. سبک دکوراسیون لاگوم بر روی چیزهایی تمرکز می‌کند که به شما احساس خوبی می‌دهد، بنابراین هر چیزی که ارزش احساسی دارد و تزئیناتی که هماهنگی ایجاد می‌کند، جای خود را در این شیوه از مبلمان خانه پیدا می‌کنند. مبلمان و اکسسوری منزل باید کاربردی و اشیایی مفید برای زندگی روزمره باشند.

چیدمان منزل

فضاهای آزاد و روشن

هدف در دکوراسیون به سبک لاگوم، ایجاد محیط های مطبوع است که در آن نظم و ترتیب حفظ شود و هر قطعه از مبلمان بدون افراط و تفریط ارزش گذاری شود. به همین دلیل باید خطوط تمیز اما نه خیلی هندسی و تعداد کمی از اشیاء تزئینی را ترجیح داد. کلید واژه این سبک، هارمونی است. رنگ ها خنثی و مواد پایدار خواهند بود. تزئینات ضروری هستند، با الهام از طبیعت با گیاهان و حیوانات، اما همیشه با رنگ های ظریف و هندسه های ضروری.

عناصر مبلمان سبک لاگوم کاربردی هستند، بنابراین بهتر است مبلمان مدولار و کم فضا مانند کنسول های قابل افزایش و چند منظوره مانند بوفه را انتخاب کنید.

در اتاق خواب ها بهتر است کمدهایی با درهای جمع شونده انتخاب کنید تا اتاق جادار و شیک باشد. برای نورپردازی اتاق ها، بهترین گزینه نور طبیعی است، بنابراین مهم است که پرده هایی را انتخاب کنید که نور طبیعی به خانه وارد شود، در حالی که برای نورهای مصنوعی، انتخاب راه حل های کم مصرف ضروری است.

دکوراسیون منزل به سبک لاگوم زندگی

کف ها می توانند از سنگ روشن یا چوب باشند که به محیط خانه گرما می بخشد و برای مبلمان متضاد با رنگ های خنثی عالی است.

مبل ها و پارچه ها به طور کلی باید در رنگ های مختلف از سفید تا فیلی، با بلوک های رنگی اشباع تر مانند قهوه ای روشن، قهوه ای سوخته یا خاکستری انتخاب شوند. اما در مورد رنگ ها بعدا صحبت خواهیم کرد.

این سبک به شما این امکان را می دهد که محیط را با گیاهان تزیین کنید، اما از آنجایی که آنها عنصر غالب نیستند، باید مواردی را انتخاب کنید که خیلی حجیم و با رنگ های نه چندان روشن باشند. هدف آنها بیشتر از شاخص های بیولوژیکی بهزیستی روانی است: مراقبت از فضای سبز به شما امکان می دهد استرس را رها کنید و آرام شوید.

انتخاب مواد در سبک دکوراسیون لاگوم

خانه سبک لاگوم سازگار با محیط زیست، راحت و کم مصرف است. این سبک در احترام به محیط زیست، مردم و هر چیزی که ما را احاطه کرده است، بنابراین برای مواد استفاده شده نیز شناخته شده است. به همین دلیل، مبلمان باید نه تنها از زیبایی شناسی دقیقی پیروی کند، بلکه اصول سادگی و پایداری را نیز رعایت کند.

قانون لاگوم چیه ؟

بنابراین، مواد معمولی در سبک لاگوم، مواد طبیعی و پایدار خواهند بود و عناصر با دقت انتخاب می‌شوند و کیفیت را به کمیت ترجیح می‌دهند: چند مبلمان کاربردی و بادوام.

بنابراین انتخاب مواد بر روی چوب متمرکز خواهد شد، همچنین موادی مانند سنگ، شیشه، چوب پنبه، کنف، کتان، پنبه، پشم و پارچه‌های خام و مواد پلاستیک باید اجتناب شود یا در هر صورت محدود شود.

رنگ ها در لاگوم

رنگ های سبک لاگوم باید الهام بخش آرامش و صبوری باشند و به سمت تنوع رنگ های خنثی مانند سفید، خاکستری روشن و تیره و رنگی مانند بژ گرایش داشته باشند. برخلاف سبک کلاسیک‌تر اسکاندیناوی که شامل رنگ‌های روشن‌تر مانند زرد خردلی، آبی یا سبز است، سبک لاگوم بدون تمرکز بر رنگ‌های تعیین‌کننده‌تر خنثی‌تر است. شما می توانید سایه، سردتر یا گرمتر را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید، اما در غیر این صورت پالت رنگ بدون تغییر باقی می ماند.

آشنایی با سبک دکوراسیون لاگوم

بنابراین در خانه ای به سبک لاگوم، رنگ سفید خواهیم داشت، رنگی مثبت که نور را منعکس می کند و نور را تقویت می کند. رنگ خاکستری که در اثاثیه به دلیل تضاد با احساسات ناخوشایند انتخاب می شود و بیش از همه برای عناصر پارچه ای مانند فرش، کوسن و مبل عالی است.

رنگ بژ در سایه‌های متنوعش، رنگ مناسبی برای سبک لاگوم است، می‌توان از آن هم برای مبلمان (در تضاد یا جایگزینی رنگ سفید) و هم برای پارچه‌ها استفاده کرد و توجه داشت که عناصر متضاد را وارد کنید تا محیط بیش از حد یکنواخت نشود.

در میان مشخص‌ترین رنگ‌ها برای این سبک مبلمان، مطمئناً خاکستری روشن وجود دارد، رنگی خنثی که بین سفید و خاکستری تیره مخلوط شده است و نتیجه‌ای گرم و فراگیر می‌دهد. توسی را می‌توان با رنگ‌های کم و بیش خنثی دیگر ترکیب کرد تا محیطی آرام و شیک ایجاد کند.

تصاویر سبک لاگوم

حتی رنگ سبز مریم گلی نیز انتخابی عالی برای این سبک دکوراسیون است، اما باید با احتیاط از رنگ چوب استفاده کرد که باید دارای تناژهای کمتر تعیین کننده و طبیعی تر باشد.

سبک لاگوم اخیراً به دلیل فلسفه مینیمالیستی خود نیز وارد روند دکوراسیون و مبلمان شده است که با حذف موارد اضافی، به شما امکان می دهد زباله کمتری تولید کنید، کمتر مصرف کنید و نظافت را ساده کنید و همچنین تمام عناصر اساسی زندگی مدرن باشد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits