دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
5 ترفند مطمئن برای خریدن دستگاه میوه خشک کن با کیفیت و عالی
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
دستگاه میوه خشک کن : در این مقاله با توجه به بررسی انواع مدل های دستگاه های میوه خشک کن و بازخورد خریداران از دستگاه ها و دغدغه هایی که آنها دارند به بررسی این دستگاه می پردازیم تا شما با رعایت این نکات بهترین نوع دستگاه میوه خشک کن را انتخاب کنید.

دستگاه میوه خشک کن | مشخصات

امروزه میوه خشک یکی از محبوب ترین خوراکی ها در ایران میباشد ، با توجه به بیشتر شدن استفاده از محصول میوه خشک و همچنین استفاده از دستگاه های خشک کن میوه و سبزی برای کسب درآمد در منزل دانستن نکات زیر در خرید دستگاه بسیار حائز اهمیت است.

۱ - ظرفیت دستگاه میوه خشک کن :

مهمترین نکته در انتخاب دستگاه خشک کن میوه و سبزی ظرفیت دستگاه می باشد.
شما با توجه به حجم کار و فضایی که مد نظر دارید می‌توانید ظرفیت دستگاه را انتخاب کنید. به عنوان مثال کسانی که در منزل برای مصرف خانگی میوه خشک می‌کنند، مطمئنا دستگاه های کوچک با ظرفیت پایین بسیار مناسب کار این افراد می‌باشد و یا کسانی که برای کسب درآمد به دنبال راه اندازی کارگاه میوه خشک هستند مطمئنا مدل های صنعتی و استفاده از دستگاه های با ظرفیت بالا برای این افراد مقرون به صرفه است.
پس میزان حجم تولیدی، فضا و سرمایه شما تعیین کننده نوع و ظرفیت دستگاه میوه خشک کن شماست.

دستگاه میوه خشک کن

۲ - برقی یا گازی :

دومین نکته در انتخاب دستگاه میوه خشک کن نوع سوختی مصرفی آن است.
نکته قابل توجه این است که کیفیت میوه خشک شده در مدل های برقی و گازی تفاوت چندانی ندارد و عموعا تصور بر این است که دستگاه برقی میوه خشک باکیفیت تری تولید می‌کند، ولی عملا این‌طور نیست و کیفیت میوه خشک شده با هر دو سوخت یکسان می باشد.

مدل های برقی در ظرفیت های کوچک موجود هستند. چرا؟ چون در مدل های با ظرفیت بالا تامین انرژی برق مورد نیاز برای گرم کردن کوره بسیار زیاد است و اصلا مقرون به صرفه نیست.
پس اگر قصد خرید دستگاه خشک ک میوه با ظرفیت کم را دارید انتخاب بین مدل برقی و گازی بستگی به شما دارد ولی در مدلهای با ظرفیت بالا و صنعتی حتما از دستگاه های با سوخت گاز استفاده کنید.

راهنمای خرید میوه خشک کن

۳ – جنس بدنه :

نکته بعدی نوع جنس بدنه دستگاه خشک کن میوه و سبزی می‌باشد.
سعی کنید دستگاهی انتخاب کنید که نوع جنس بدنه آن استیل و یا گالوانیزه رنگ کوره ای باشد تا هم در مقابل دما و هم در مقابل رطوبت مقاوم باشد.
همچنین دستگاه هایی با عایق کاری مناسب باعث کاهش مصرف سوخت شما می‌شود پس به این نکته نیز توجه کنید.

۴ – جنس سینی

علاوه بر جنس بدنه دستگاه جنس سینی ها دستگاه نیز باید مورد توجه قرار بگیرند.
جنس سینی دستگاه های میوه خشک کن عموما گالوانیزه با رنگ الکترواستاتیک هستند. توصیه ما استفاده از رول های توری پلاستیک نسوز بر روی سینی های دستگاه می‌باشد تا هم تمیز کردن برای شما راحت باشد و هم اینکه میوه به سینی دستگاه شما نچسبد.

همچنین اگر می‌خواهید لواشک خشک کنید حتما از سینی های یکدست با جنس استیل استفاده کنید که در برخی از مدلهای خشک کن ها این سینی ها به صورت رایگان همراه دستگاه ارائه می‌شود.

جنس دستگاه میوه خشک کن

۵ – خدمات پس از فروش

نکته بعدی خدمات پس از فروش دستگاه های میوه خشک کن است.
حتما سعی کنید دستگاهی با برند معتبر و خدمات پس از فروش معتبر خرید کنید که احیانا در صورت بروز هر گونه مشکل امکان رفع آن توسط تولید کننده باشد.
مطمئنا کمی هزینه جزیی برای تهیه دستگاه با خدمات پس از فروش معتبر بهتر از خرید دستگاه ارزان بدون گارانتی می باشد.
با رعایت این ۵ نکته شما می‌توانید یک خرید مطمئن دستگاه میوه خشک کن داشته باشید.

حتماً بخوانید:
چرا میوه خشک شده؟

چرا میوه خشک شده؟

در حالی که می‌توان از میوه‌های تازه استفاده کرد، چرا در چند سال اخیر استفاده از میوه‌های خشک شده در بین مردم رواج یافته یا به اصطلاح مد شده است؟…

منبع : ایسنا



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits