دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ویدیو / در آوردن جیوه از چرخ خیاطی قدیمی !!
1182
محل قرار گرفتن جیوه در چرخ خیاطی قدیمی کجاست و چگونه خارج میشود ؟

یکی از مواد موجود در جهان که ارزش بالایی دارد جیوه قرمز است که گفته میشود در چرخ خیاطیهای قدیمی نیز وجود دارد اما برای اینکه بفهمید که این ماده در کدام محل چرخ خیاطی قرار دارد.

ویدیو / در آوردن جیوه از چرخ خیاطی قدیمی !!

شایعه وجود جیوه قرمز در چرخ خیاطی از کجا آمده است؟

این شایعه در سال های قبل در عربستان سعودی نیز مطرح شد خبرگزاری رویترز در سال ۲۰۰۹ با انتشار گزارشی در این باره نوشت:

پلیس عربستان در حال تحقیق در مورد ریشه‌های نوعی کلاهبرداری است که در آن ادعا می شود که چرخ خیاطی‌های قدیمی ممکن است ثروت به همراه داشته باشند، زیرا حاوی ماده‌ای گریزان و احتمالاً افسانه‌ای به نام جیوه قرمز هستند.

روزنامه‌های سعودی روز سه‌شنبه تصاویری از سعودی‌ها منتشر کردند که با افتخار در کنار چرخ خیاطی‌های قدیمی در انتظار خریداران احتمالی در بازارهای سنتی هستند.

روزنامه انگلیسی زبان سعودی Gazette می‌گوید برخی از خریداران حاضر هستند تا ۲۰۰۰۰۰ ریال (۵۰۰۰۰ دلار) برای چرخ خیاطی قدیمی سینگر که حاوی جیوه قرمز است، بپردازند.

گفته می شود تلفن های همراه به عنوان ابزاری برای اثبات وجود ماده جعلی استفاده می شود. باور عمومی بر این است که گوشی همراه می تواند به کشف گنجینه های پنهان طلا و جیوه در چرخ های خیاطی قدیمی کمک کند.

نظریه های عجیب دیگری هم درباره جیوه قرمز وجود دارد به طوریکه ادعا می شود می توان از آن برای ساخت بمب هسته ای استفاده کرد.

روزنامه سعودی می‌گوید: «اگر وقتی تلفن در نزدیکی سوزن قرار می‌گیرد، خط قطع شود… وجود این ماده را ثابت می‌کند».

روزنامه الاقتصادیه نوشت: فقر زمینه مناسبی را برای گسترش شایعه جیوه قرمز در جامعه عربستان به ویژه طبقه متوسط ​​فراهم کرده است.




این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.6 از 5 (1182 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits