دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دریاچه سالدا کجاست؟ (راهنمای کامل)
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دریاچه سالدا یکی از نواحی بکر و دیدنی در نزدیکی آنتالیای ترکیه است. این دریاچه با برخورداری از سواحل سفید و آب های فیروزه ای خود تلفیقی بسیار دیدنی می باشد.

بهشت پنهان ترکیه، خطه ای که با وجود جاذبه های زیبا و دیدنی خود شناخته شده است. دریاچه زیبای سالدا که امروزه مقصد بسیاری از دوست داران طبیعت خواهد بود. این دریاچه دیدنی در شهرستان یشیل اوا که از توابع بوردور می باشد، قرار دارد. در این بخش با زیبایی های بیشتری از این دریاچه آشنا می شوید.

دریاچه دیدنی سالدا ترکیه

این دریاچه بکر و دیدنی در جنوب غربی ترکیه قرار دارد. سواحل زیبا و سفید در این دریاچه از یک سو و از سوی دیگر طبیعت چشم نواز آن برای گردشگران جالب توجه است. این دریاچه دارای یک ساحل شنی بسیار زیبا بوده و به نوعی یادآور سواحل مالدیو خواهد بود. در این مجموعه ۳۰۱ نوع گیاه خشکی و آبزی وجود دارد. این دریاچه امروزه از شهرهای ساحلی ترکیه محسوب می شود.

دریاچه سالدا

رنگ آبی این دریاچه در کنار سواحل سفید بسیار دیدنی بوده و یک تلفیق بی نظیر به شمار می آید. این نواحی در سال های اخیر دارای فعالیت های تفریحی و گردشگری بسیار مناسبی است. از مهم ترین تفریحاتی که در این سواحل صورت می گیرد، می توان به تورنمت های دوچرخه سواری اشاره کرد.

جاذبه های سالدا

سالدا یکی از مهم ترین جاذبه هایی است که در تور آنتالیاگردی می توانید از آن لذت ببرید. با قدم زدن در اطراف این سواحل می توانید، تجربه ای بکر و به یادماندنی داشته باشید. همانطور که می دانید، آنتالیا دارای آبشار و بناهای تاریخی متعددی است که شما از آن ها بازدید خواهید کرد.

دریاچه سالدا کجاست

این دریاچه آتشفشانی اندازه ای متوسط دارد و مساحت آن به ۴۳۷۰ متر می رسد. عمق این دریاچه در برخی از نقاط تا ۱۹۶ متر نیز تخمین زده شده است. این دریاچه محبوب در ترکیه نیز هواداران زیادی دارد. یکی از ویژگی های نادر در این دریاچه هیدرومنیزیت است که موجب رفع مشکلات پوستی می شود. آبشار دودن نیز یکی از دیدنی های این منطقه است.

آب های سالدا

این دریاچه دارای طبیعتی زیبا بوده و اطراف ان را صخره های بلندی پوشانده اند. این منزلگاه متنوع دارای گونه های مختلفی از جانوران و گیاهان است. درختان اطراف این دریاچه را نیز کاج های سیاهی تشکیل داده اند که محل زندگی پرندگان هستند. در آب های این دریاچه نیز می توانید، شاهد زیستگاه ماهی ها باشید.

عکس دریاچه سالدا

سواحل سالدا

در سواحل دریاچه سالدا می توانید از جذابیت های تفریحی و گردشگری زیادی بازدید کنید. این مکان برای پیک نیک بسیار مناسب بوده و محلی برای شنا، عکاسی، دوچرخه سواری و … است.
این سواحل شنی با برخورداری از آب های زلال و شفاف خود مورد توجه می باشد. به طور کلی در این دریاچه می توانید، ۴ ساحل مجزا مشاهده کنید. این سواحل از دیدنی های آنتالیا هستند و هر ساله علاقه مندان زیادی از نقاط مختلف دنیا به سوی خود جذب می کنند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits