دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
5 روش معجزه آسا برای درمان خشکی پوست سر
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
اگر شما نیز از خشکی پوست سر خود رنج می برید، با ما همراه شوید تا شما را با درمان های خانگی این مشکل آشنا نماییم.

درمان خانگی خشکی پوست سر

خشکی پوست سر می تواند علل مختلفی داشته باشد. شما عزیزان می توانید به راحتی با روش های خانگی، این مشکل را برطرف کنید. درمان های خانگی خشکی پوست سر عبارتند از:

1. روغن درخت چای برای درمان خشکی پوست سر

روغن درخت چای یکی از موادی است که برای درمان خشکی پوست سر استفاده می شود. روغن درخت چای خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچ دارد و می تواند موجودات ریزی که موجب بروز این مشکل می شود را از بین ببرد.

همچنین روغن درخت چای خاصیت ضد التهابی دارد و می تواند خارش ناشی از خشکی پوست سر را برطرف کند. علاوه بر ای خواص، این روغن باعث باز ماندن روزنه های پوست سر شده و می تواند تولید روغن طبیعی پوست سر را تنظیم و کنترل کند.

مواد لازم:

  • روغن درخت چای 10 تا 15 قطره
  • روغن نارگیل طبیعی 2 قاشق

دستور استفاده از روغن درخت چای برای خشکی پوست سر:

روغن درخت چای و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا کامل با هم ترکیب شوند. حالا ترکیب بدست آمده را روی پوست سر بمالید و ماساژ دهید. سعی کنید بیشتر روی نواحی ای که خارش دارد استفاده کنید.

بعد از گذشت 45 دقیقه سر خود را با شامپو و نرم کننده بشویید. این روش را دو تا سه بار در هفته استفاده کنید تا زمانی که خشکی پوست سر شما بهبود یابد.

درمان خشکی پوست سر در طب سنتی

درمان خشکی پوست سر با روغن درخت چای

2. درمان خانگی خشکی پوست سر: سرکه سیب

سرکه سیب یکی از مواد ضد میکروبی است که می تواند پی اچ پوست سر را متعادل کند. این نوع سرکه دارای خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی، ضد ویروسی و ضد التهابی می باشد و به دلیل این ویژگی ها می تواند از فعالیت قارچ ها، ویروس ها و میکروب ها روی پوست سر جلوگیری نماید.

همچنین سرکه سیب، قارچ های روی پوست سر که موجب خارش می شوند را از بین می برد.

روش استفاده از سرکه سیب برای درمان خشکی پوست سر:

برای درمان خانگی خشکی پوست سر، ابتدا سر خود را با آب سرد بشویید تا موها و پوست سر کاملا تمیز شود، سپس کمی سرکه در یک ظرف بریزید و پنبه ای را به سرکه سیب آغشته کرده و روی پوست سر خود بمالید.

10 تا 15 دقیقه به آن اجازه دهید تا سرکه اثر کند سپس دوباره سر خود را با آب سرد بشویید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید تا زمانی که خشکی پوست سر شما کاملا برطرف شود.

درمان پوسته سر

درمان خشکی پوست سر با سرکه سیب

3. درمان خانگی خشکی پوست سر: لیمو

یکی از موادی که به خوبی می تواند خشکی پوست سر را برطرف کند لیمو است. لیمو اسید زیادی دارد و خاصیت ضدعفونی کننده دارد. همچنین آن سرشار از ویتامین C بوده و می تواند موجب مرطوب شدن پوست سر شود.

به دلیل این ویژگی ها، لیمو می تواند سلول های مرده روی پوست سر را از بین برده و شوره ناشی از عفونت های قارچی را از بین ببرد.

دستور استفاده از لیمو برای درمان خشکی پوست سر:

یک عدد لیمو را روی سر خود فشار دهید تا آب لیمو مستقیم روی پوست سر بریزد. به مدت 5 دقیقه پوست سر را با آب لیموی تازه ماساژ دهید و بعد سرتان را بشویید. این روش را دو بار در روز انجام دهید تا خشکی پوست سرتان درمان شود.

درمان خشکی پوست سر

درمان خشکی پوست سر با لیمو

4. آلوئه ورا برای درمان خشکی پوست سر

همانطور که می دانید از آلوئه ورا برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی استفاده می شود. یکی از عواملی که سبب خشکی و خارش پوست می شود، پسوریازیس است. آلوئه ورا به دلیل داشتن خاصیت مرطوب کنندگی می تواند این عامل را از بین ببرد.

همچنین آلوئه ورا ضد میکروب و ضد التهاب است و خشکی پوست را درمان می کند. اگر می خواهید موهای براق و درخشانی داشته باشید، حتما از آلوئه ورا در محصولات مراقبت از موی خود استفاده کنید.

مواد مورد نیاز:

  • یک برگ تازه آلوئه ورا
  • یک اسانس روغن

دستور استفاده از آلوئه ورا برای درمان خشکی پوست سر:

در ابتدا برگ آلوئه ورا را برش دهید و ژل درون آن را خارج کنید. استفاده از اسانس روغنی در این روش کاملا اختیاری است و می توانید اصلا آن را استفاده نکنید. اگر می خواهید از اسانس روغنی استفاده کنید، چند قطره از آن را با ژل آلوئه ورا مخلوط کنید و ترکیب را روی پوست سر و موها قرار دهید.

20 دقیقه صبر کنید و سپس سر خود را بشویید. این روش را به طور روزانه انجام دهید تا زمانی که بهبود خشکی پوست سر را مشاهده کردید.

درمان خشکی پوست سر در منزل

درمان خشکی پوست سر با آلوئه ورا

5. عسل برای درمان خشکی پوست سر

عسل یکی از موادی است که برای درمان خشکی پوست سر از آن استفاده می شود. همچنین این ماده طبیعی دارای خواص ضد میکروبی است و می تواند عفونت های قارچی و باکتریایی که باعث خارش پوست سر می شود را از بین ببرد.

مواد مورد نیاز:

  • نصف لیوان روغن زیتون فرآوری نشده
  • دو قاشق عسل

دستور استفاده از عسل برای درمان خشکی پوست سر:

روغن زیتون را در ابتدا با حرارت ملایم گرم کنید و آن را با عسل ترکیب نمایید. ترکیب بدست آمده را روی پوست سر بگذارید و به مدت 10 دقیقه آن را ماساژ دهید. سپس سرتان را با شامپوی گیاهی بشویید.

حالا با یک حوله گرم پوست سر خود را بپوشانید تا رطوبت آن حفظ شود. این روش را به طور روزانه انجام دهید تا زمانی که نتیجه مطلوب را دریافت کنید.

درمان خانگی خشکی پوست سر

درمان خشکی پوست سر با عسل

توجه: اگر دسترسی به روغن زیتون فرآوری نشده برای شما دشوار است، می توانید روغن نارگیل را جایگزین آن کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits