دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راههای درمان بی حوصلگی زنان
1
زمان مطالعه: 7 دقیقه
درمان بی حوصلگی همسر (زنان) : همانطور که می دانید زنان نیاز به توجه دارند این توجه میتواند احساسی باشد ،می تواند کمک کردن به کارهای روزمره و صبور بودن در رفتار تند همسر

چگونه بی حوصلگی همسرم را درمان کنم ؟

در زندگی مشترک گاهی پیش می آید که میبینیم همسرمان حال و حوصله ندارد و این گاهی ما را عصبی و ناراحت می کند. بخصوص خانم ها که چند روز از هفته را بدلیل مشکلات هورمونی داخل بدنشان، بی حوصله و افسرده می شوند و زود رنج. در این مواقع چه رفتاری صحیح است تا اوضاع را تغییر دهیم؟

کسی را می‌شناسید که در زندگی‌اش لحظات بی‌حوصلگی و ناراحتی نداشته باشد؟ خود شما تا به‌حال نشده که احساس کنید از زمین و زمان شاکی هستید یا دلتان بادلیل و حتی بی‌دلیل گرفته باشد و حوصله کسی را نداشته باشید؟ این احساس‌ها و رفتارهایی مشابه این حالات، در زندگی روزمره خیلی‌ها اتفاق می‌افتد.

وقتی زیر یک سقف زندگی می‌کنید، داشتن حال خوب و حال بد انگار جنبه مسری پیدا می‌کند پس باید «حال» همدیگر برای‌تان مهم باشد. مهم‌ترین نکته در این شرایط بین شما و همسرتان این است که نسبت به بی‌حوصلگی یکدیگر بی‌توجه نباشید و از خودتان واکنش درست و سازنده‌ای نشان بدهید. در ادامه این مطلب را به نقل ازهمشهری آنلاین بخوانید.

divider

1. توجه به همسر به مدت چند روز :

رفتارهای خانم‌ها به‌صورت معمول چند روزی در‌ماه از نظر هورمونی متفاوت با روزهای دیگرشان است. ممکن است غمگین و افسرده باشند، دلشان بگیرد، گریه کنند یا آستانه تحمل‌شان پایین بیاید. این اتفاق هر ماه می‌افتد و شاید دفعات اول برای شما به‌عنوان یک شوهر قابل درک نباشد که چرا با گفتن کوچک‌ترین حرفی، او از کوره درمی‌رود یا چرا اینقدر غمگین است.

این حالت به هیچ‌وجه یک بیماری روانی نیست. فقط شرایط روحی خاصی است که باعث می‌شود سختی‌های کار و روابط اجتماعی و همینطور مشکلات موجود در روابط عاطفی او با شما پررنگ‌تر از همیشه به‌نظر بیاید. برای آنکه تمام روزهای زندگی مشترک‌تان در پس‌لرزه‌های همین چند روز قرار نگیرد و بتوانید زندگی‌تان را مدیریت کنید، بهتر است به یک توافقنامه دوتایی برای این ایام برسید.

چون از نظر زمانی می‌دانید که چه روزهایی این حالات روحی برای همسرتان پیش می‌آید، پس می‌توانید برایش آماده باشید؛ مثلا در این روز‌ها مهمان دعوت نکنید، در کارهای خانه‌داری و نگهداری بچه‌ها به همسرتان کمک کنید، بیشتر به او توجه کنید و اگر بدخلقی کرد یا بهانه گرفت، با صبوری برخورد کنید.

شما می‌دانید که خیلی زود این حالات تمام می‌شود پس تحمل آن برای‌تان آسان است. اگر همسرتان در این ایام بیش از حد معمول به هم می‌ریزد می‌توانید به یک پزشک هم مراجعه کنید. گاهی بیماری تیروئید یا مشکلاتی از این دست به حالات روحی نامناسب در این ایام دامن می‌زنند.

2. کمک به همسر در کارهایش :

اما همیشه بی‌حوصلگی خانم‌ها به‌خاطر مسائل هورمونی نیست، گاهی همسرتان خسته است، ممکن است از تکرار کارهای زیادی که در خانه بر دوش اوست خسته شده باشد. اگر بچه دارید گاهی مراقبت از آن‌ها واقعا کار سختی می‌شود. خلاصه او بدون هیچ دلیل خاصی که از قبل بدانید بی‌حوصله است و خلقش تنگ شده، در چنین مواقعی اول از همه این موضوع را بفهمید.

یعنی آنقدر به همسرتان توجه داشته باشید که بدانید اگر زمانی که به خانه آمدید او برای استقبال نیامد یا به‌خودش نرسیده بود، یعنی حوصله ندارد. از او بپرسید که سر حال نیستی؟ گاهی یک سؤال یک کلمه‌ای با چشم‌هایی که نگران است می‌تواند دنیای زنی را عوض کند. کنارش بنشینید و بگویید: خوبی؟ آنقدر صمیمانه رفتار کنید که با شما راحت باشد.

اگر بدون فکر و باعجله می‌گوید خوبم یعنی خوب نیست. او را به یک پیاده‌روی دونفره دعوت کنید یا اینکه به او پیشنهاد بدهید که بچه‌ها را نگه می‌دارید تا او با دوستانش ملاقات کند، به خرید برود و یا ساعتی را برای خودش باشد. هیچ‌چیز در رفع دلتنگی‌های یک زن به اندازه حضور یک همسر حمایت‌کننده تأثیر ندارد.

درمان بی حوصلگی همسرم

3. مرد باید صبور باشد :

از قدیم گفته‌اند: «مرد باید که در کشاکش دهر، سنگ زیرین آسیا باشد»، اما واقعیت این است که سنگ زیرین هم گاهی خسته می‌شود. در فرهنگ ما مسائل مهم مالی مثل تأمین مسکن و مایحتاج اصلی زندگی برعهده مردان است. اداره‌کردن یک زندگی کار ساده‌ای نیست؛ بالا و پایین زیاد دارد.

مرد‌ها گاهی واقعا لباس رزم می‌پوشند و به جنگ مشکلات می‌روند. نمی‌توانید توقع داشته باشید شوهرتان همیشه مردی سر حال و شاد و باروحیه باشد. او هم ممکن است دچار فرسودگی کاری شود، حس کند همه زندگی‌اش را وقف خانواده کرده است و خودش سهم کمی از آرامش و آسایش دارد و فکر‌های دیگری از این دست که هرچند شاید مقطعی باشد، اما هست و شما باید این خستگی و بی‌حوصلگی را به رسمیت بشناسید.

اگر خواست با دوستانش به‌صورت مجردی تفریح کند، مخالفت و غرولند نکنید. هر کدام از شما اگر برای تن‌ها بودن هم سهم معقولی قائل شوید، از کنار هم بودن لذت بیشتری خواهید برد. تشویقش کنید یک شب جمعه تن‌ها به منزل مادرش برود. اگر سینما دوست دارد بلیت بگیرید و غافلگیرش کنید که باهم به سینما بروید.

به‌خودتان برسید و سعی کنید سرحال و بانشاط باشید. غذاهای مورد علاقه‌اش را درست کنید و در روزهایی که فکر می‌کنید دلگیر است با صبوری کنارش بمانید تا دوباره همه چیز مثل قبل و حتی بهتر از قبل شود.

4. بروز احساسات :

گاهی در زندگی مرد خانه یک بحران به‌وجود می‌آید؛ مثلا از کار اخراجش می‌کنند، یکی از والدینش بیمار می‌شود یا سرمایه‌گذاری مالی‌اش با شکست روبه‌رو می‌شود و مواردی از این دست. در چنین شرایطی او هیچ‌چیز نمی‌خواهد جز زنی که آرام و محکم کنارش باشد و کم‌حرفی و بد‌خلقی‌اش را به پای دوست نداشتن او نگذارد و همه کارهای حاشیه‌ای را سر و سامان دهد تا او از پس بحران ایجاد شده برآید.

مرد‌ها دوست دارند این جمله را بشنوند: نگران نباش، باهم درستش می‌کنیم! شوهر شما اگر بفهمد بحران‌ها شما را نمی‌ترساند و به توانایی او ایمان دارید احساس آرامش می‌کند. مرد‌ها برخلاف ظاهرشان روح بسیار حساسی دارند و اگر در کار و زندگی اجتماعی‌شان زمین بخورند حضور بی‌قید و شرط همسرشان می‌تواند کمک بزرگی باشد تا دوباره روی پای خود بایستند.

وقتی در روزهای دلگیری و بی‌حوصلگی و بدخلقی یکدیگر را دوست دارید و برای رفع «حال بد» هم کمک می‌کنید، یعنی بین شما حسی به زیبایی عشق ایجاد شده است.

divider

بیشتر بخوانید :

همسر خیانتکارم را ببخشم یا نه؟

چرا زنان گاهی بی حوصله هستند؟

کاربر گرامی چنانچه این مطلب برای شما مفید بوده لایک کنید ، یا راهکاری دیگری دارید با دیگر کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید.

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

جهان باورصاد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits