دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
عسل درمانی بهترین روش برای درمان بیماری آسم
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
عسل دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است که با التهاب مبارزه می کند و ایمنی بدن را تقویت می کند. بسیاری از افراد به دلیل توانایی آن در تسکین گلو درد و آرام کردن سرفه، عسل مصرف می کنند. عسل همچنین یک درمان خانگی برای علائم آلرژی است.

چگونه می توان از عسل برای آسم استفاده کرد؟

آسم یک بیماری مزمن ریه است که حدود 5 تا 10٪ از جمعیت جهان را مبتلا می کند. این بیماری در واقع التهاب راه هوایی ریه است که باعث تولید مداوم مخاط، سرفه منظم، احتقان قفسه سینه و سوزش سینوس می شود که منجر به سردردهای شدید و تنگی نفس می گردد.

چه عواملی باعث آسم می شود؟ جواب این سوال می تواند چندین جواب داشته باشد. دو دلیل اصلی این بیماری، یکی چاقی و دیگری وراثت است. اگر یکی از والدین و یا هر دو مبتلا به آسم باشند، کودک احتمال بالای ابتلا به آسم را دارد. درمانهای معمول می توانند راهکارهای مناسبی باشند، مانند از پرهیز از مناطق گرد و غبار و دودی، داشتن تناسب اندام و … که می توانند ظرفیت ریه را تقویت کنند.

چرا از عسل برای آسم استفاده می کنیم؟

اگر به دنبال داروهای جایگزین برای درمان بیماری آسم نگران کننده خود هستید، می توانید عسل را در زندگی روزمره خود جا دهید. عسل برای آسم درمانی بهتر از سایر داروهای گران قیمت معمولی است. حتما تعجب می کنید که چگونه عسل به شما کمک می کند تا از حملات آسم جلوگیری کنید. خاصیت آنتی اکسیدانی عسل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود که این از بروز سرماخوردگی و آنفولانزا و در نتیجه از بروز آسم جلوگیری می کند.

بهبود بیماری آسم با عسل

عسل همچنین احتقان سینه را برطرف می کند. روغن استری و الکل موجود در عسل به آرامی مخاط موجود در گلو را پاک می کنند. مواد معدنی و ویتامین های مختلف موجود در عسل مانند منیزیم، منگنز، سلنیوم و اسیدهای آمینه، به پاکسازی انسداد مجاری هوایی در ریه ها کمک می کنند. همچنین عسل به تسکین غشای لوله های برونش کمک می کند. البته همیشه باید در نظر داشته باشید که در صورت بروز مشکل شدید باید با پزشک متخصص مشورت کنید.

راه های استفاده از عسل برای درمان آسم

در اینجا بهترین راه های استفاده از عسل برای درمان آسم را معرفی می کنیم. این درمان های خانگی بسیار ساده و آسان را با عسل امتحان کنید و از آسم خداحافظی کنید.

حتماً بخوانید:
چه دارویی برای درمان آسم خوب است؟

چه دارویی برای درمان آسم خوب است؟

بهترین درمان برای «آسم» چیست؟ داروهای آسم دو دسته اند داروی سریع الاثر که فورا علائم بیماری را کاهش می دهد و داروی کنترل طولانی مدت که به مرور باعث…

1- عسل و آب

مخلوط عسل و آب مخاط را از لوله‌های برونش خارج کرده و آسم را محدود می کند.
برای اینکار یک قاشق چایخوری عسل را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. سپس این مخلوط را دو یا سه بار در روز مصرف کنید.

عسل برای درمان آسم

2- عسل و دارچین

ترکیب دارچین و عسل یک معجون قدرتمند در معالجه آسم است. خاصیت آنتی باکتریایی و آنتی اکسیدانی مانع از رشد باکتری ها و قارچ ها در دستگاه تنفسی می شود. این مخلوط نسبت به سایر مخلوط ها به طور موثری با آسم می جنگد.
برای تهیه این ترکیب، یک قاشق چایخوری عسل را با نصف قاشق چایخوری پودر دارچین مخلوط کنید.
این مخلوط را هر روز قبل از خواب و هر روز صبح بعد از خواب مصرف کنید.

حتماً بخوانید:
حرارت دادن عسل : چرا عسل را حرارت میدهند ؟

حرارت دادن عسل : چرا عسل را حرارت میدهند ؟

حرارت دادن به عسل پدیده ی رایجی است که اکثراً در صنعت زنبورداری و عرضه تجاری عسل در داخل کشور بدون رعایت اصول لازم انجام می گیرد.

3- عسل و لیمو

ویتامین C به عنوان یک عامل تقویت کننده عالی سیستم ایمنی بدن عمل می کند. لیمو منبع بسیار خوبی از ویتامین C است، همچنین از ترکیبات آنتی اکسیدان و ضد سپتیک تشکیل شده است. با نوشیدنی عسل و لیمو روز خود را سالم تر شروع کنید.
نصف لیمو را درون یک لیوان آب ولرم فشار دهید و یک قاشق چایخوری عسل اضافه کنید. سپس نوش جان کنید. این کار را هر روز صبح انجام دهید تا ظرف چند روز مخاط کاملاً پاک شود.

عسل درمانی

4- عسل و میخک

ابتدا دو فنجان آب را جوشانده و 6-7 عدد میخک را درون آن بریزید.
بگذارید مخلوط به مدت 5 دقیقه بجوشد.
سپس مخلوط را به مدت 10 دقیقه در هوای اتاق قرار دهید تا خنک تر شود.
یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید.
این مخلوط را دو بار در روز بنوشید، یک بار قبل از رفتن به رختخواب و یک بار صبح ها بعد از خواب.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits