دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
4 روش ساده جهت درست کردن قیف و ماسوره در منزل
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
قیف و ماسوره از وسیله های پرکاربرد برای تزیین کیک و شیرینی می باشند که می توانید بدون صرف هزینه، آن ها را در منزل با وسایل دور ریختنی تهیه کنید. همراه ما باشید.

فوت و فن درست کردن قیف و ماسوره در منزل

ماسوره و قیف و سرپیچ سه جز از وسیله ای برای تزیین و پاشیدن خامه روی انواع کیک ها و دسر هاست. ماسوره جزئی است که اندازه و شماره مشخصی دارد و نوک آن در شماره های مختلف متفاوت است و هنگام بیرون آمدن خامه از داخل قیف اشکال متفاوت و متنوعی درست می کند.
قیف می تواند پارچه ای یا پلاستیکی و یکبار مصرف باشد و یا می تواند مانند یک سرنگ بزرگ با پیستونی متحرک و باز شونده باشد. سرپیچ هم برای بستن و سوار کردن ماسوره روی قیف بکار می رود.

چگونه در منزل قیف و ماسوره درست کنیم؟

قیف های ماسوره ای انواع و اقسام مختلفی دارند و به منظور تزیین مواد بر روی کیک استفاده می شوند. برای تزئین کیک و ... نیاز نیست که حتما از بازار قیف و ماسوره تهیه کنید بلکه می توانید خودتان از این ماسوره ها در منزل درست کنید.
برای درست کردن قیف و ماسوره در خانه از روش هایی که در این بخش آورده ایم، استفاده نمایید. می توانید با استفاده از روش های زیر در خانه قیف و ماسوره تهیه کنید.

 درست کردن قیف و ماسوره

طرز تهیه ماسوره با استفاده از قوطی نوشابه

قسمت بالای یک قوطی نوشابه را از آن جداکنید و سپس آن را کاملا بشویید و کاملا خشک کنید. سپس قسمت انتهایی آن را ببرید و آن را به شکل یک مربع مستطیل با عرض تقریبا دو سانت درآورید. زاویه قسمت فوقانی آن را به شکل لوله کنید و محکم چسب بزنید و حالا نوبت طراحی مدل این قیف است که شما به کمک قیچی می توانید این کار را انجام دهید و در قسمت نوک آن نقش مورد نظرتان را ایجاد کنید.

حتماً بخوانید:
تزیین آش کشک | 50 ایده تزیین روی آش کشک با ماسوره همراه کشک زعفرانی

تزیین آش کشک | 50 ایده تزیین روی آش کشک با ماسوره همراه کشک زعفرانی

پیاز داغ، سیر داغ، نعناع داغ، کشک و حبوبات پخته شده موادی هستند که، می توان از آن ها برای تزئین آش استفاده کرد. بیش از 50 تزیین آش کشک فوق العاده شیک…

شما همچنین می توانید این قیف ها را به شکل گرد و ساده و یا در طرح های ستاره ای، برگ، گل، گلبرگ، ماسوره چمن، ماسوره منفذدار (رافل) تهیه کنید. البته با کمی تمرین بیشتر می توانید این طرح ها را به کمک برش ایجاد کنید. در واقع با باز کردن و یا تا زدن لبه ها به کمک چاقو می توان این طرح ها را ایجاد نمود. قسمت های تیز لبه ها را صاف کنید ؛ به طوری که قیف پارچه ای تان را سوراخ نکند.

سپس این ماسوره را درقسمت نوک کیسه پارچه ای قرار دهید و چنانچه کیسه مخصوص تزیین شیرینی دردسترس ندارید می توانید گوشه یک کیسه فریزر را بریده و این ماسوره را در آن گوشه جای دهید. حالا این قیف ماسوره آماده است که مواد تزیین کیک در داخل آن ریخته و کیک خود را تزیین کنید. در مواردی که مواد شیرینی با چندین رنگ برای تزیین به کار می روند، به چند نوع قیف نیاز دارید.

طرز تهیه ماسوره با استفاده از قوطی نوشابه

طرز تهیه ماسوره با استفاده از فویل

ابتدا مقداری فویل را به صورت مخروط در آورید. سر مخروطی فویل را با یک قیچی برش بزنید. سپس با قیچی دندانه ها را ایجاد کنید و حالت هفتی، هشتی به آن دهید. می توانید با برش هایی که می زنید به اشکال گوناگون ایجاد نمایید.
این ماسوره را درقسمت نوک کیسه پارچه ای قرار دهید و چنانچه کیسه مخصوص تزیین شیرینی در دسترس ندارید می توانید گوشه یک کیسه فریزر را بریده و این ماسوره را در آن گوشه جای دهید و از آن برای تزئین حلوا، شیرینی و یا کیک استفاده کنید.

طرز تهیه ماسوره با استفاده از جای خمیر دندان

طرز تهیه ماسوره با استفاده از جای خمیر دندان

بعد از تمام شدن خمیردندان خود آن را دور نیندازید و با قیچی آن را ببرید. قسمتی از جلد خمیر دندان را به صورت مربع برش بزنید سپس از آن مخروطی تهیه کرده و آن را با چسب بچسبانید. سر مخروط را با قیچی ببرید و دندانه ها را ایجاد کنید.
این ماسوره را درقسمت نوک کیسه پارچه ای قرار دهید و چنانچه کیسه مخصوص تزیین شیرینی دردسترس ندارید می توانید گوشه یک کیسه فریزررا بریده و این ماسوره را در آن گوشه جای دهید و از آن برای تزئین حلوا ، شیرینی و یا کیک استفاده کنید.

طرز تهیه قیف با کاغذ روغنی

به سادگی با یک قیچی و کاغذ روغنی قیف تهیه کنید. ابتدا از کاغذ روغنی یک مربع دقیق ببرید. بعد از روی قطر برش بزنید. گوشه مثلث را طوری داخل دستان خود قرار دهید که ضلعی که از همه بزرگتر بوده، بالا قرار گیرد و اضلاعی که با هم برابر هستند سمت چپ و راست قرار بگیرند.

نقطه وسط ضلعی که از همه بزرگتر است نوک قیف می باشد. گوشه راست مثلث را گرفته و به سمت داخل تا وسط ضلع بزرگ مثلث بپیچانید تا حدی که قیف شکل بگیرد. گوشه بعدی مثلث را هم مثل مرحله قبل بپیچید تا قیف شما شکل بگیرد. قیف را بچرخانید و گوشه ها را نگه دارید تا قیف شکلش را از دست ندهد.

برای اینکه قیف شکلش را از دست ندهد، سه گوشه را با هم به سمت بیرون قیف تا کنید طوری که ارتفاع این سمت قیف با سمتی که گوشه ندارد، یکی شود. وسط این سه گوشه را دو برش کوچک بدهید و یک بار دیگه قسمت برش داده شده را به سمت بیرون قیف تا کنید تا قیف باز نشود. نوک قیف را به اندازه دلخواه برش بزنید و از آن استفاده کنید.

طرز تهیه قیف با کاغذ روغنی

امیدوارم از محتوای خانه داری نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به خانه داری علاقمند هستند، میتوانید ارسال نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits