دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دانشمندان MIT در حال ساخت ربات‌هایی هستند که می‌توانند خودشان را بسازند!
0
محققان دانشگاه MIT در حال کار روی پروژه‌ای هستند که به ربات‌ها اجازه می‌دهد چیزهای بزرگ‌تر از خودشان یا همتای خودشان را تولید کنند.

محققان مرکز «بیت‌ها و اتم‌ها» دانشگاه MIT در حال کار روی پروژه جاه‌طلبانه‌ای هستند که به ربات‌ها اجازه می‌دهد بتوانند خودشان را بسازند. اگرچه این تیم می‌گوید تا دستیابی به این هدف هنوز چند سال فاصله دارند، اما نشان داده‌اند که تلاش‌هایشان نتایج مثبتی به‌دنبال داشته است.

دانشمندان / ساخت ربات‌

بخش مرکزی این پروژه شامل واکسل‌هایی است که می‌توانند توان و داده‌های قابل اشتراک‌گذاری بین قطعات مختلف را حمل کنند. این قطعات مبنای ساختاری ربات‌ها را تشکیل می‌دهند و پیش از رفتن به دیگر بخش‌های شبکه و مونتاژ بقیه قسمت‌ها، واکسل‌های مورد نیاز خود را دریافت و به هم متصل می‌کنند. اصطلاح واکسل (Voxel) از علم گرافیک کامپیوتری آمده است.دانشمندان در مقاله‌ای که در مجله Nature منتشر شده است، می‌گویند: «رویکرد ما این قاعده را که تولید محصولات بزرگ‌تر به دستگاه‌های بزرگ‌تر نیاز دارد، به چالش می‌کشد و می‌تواند در حوزه‌هایی به کار گرفته شود که یا امروز به سرمایه‌گذاری قابل توجهی برای زیرساخت‌های ثابت محتاج‌ هستند یا به‌طور کلی قابل استفاده نیستند.»

دانشمندان / ساخت ربات‌

توسعه سطح مناسبی از هوشمندی برای این سیستم‌ها مانع بزرگی است. برای مثال باید مشخص باشد که ربات‌ها چگونه و کجا دست به تولید می‌زنند، چه زمانی این کار را شروع می‌کنند و چطور باید از برخورد با یکدیگر در حین انجام این کار اجتناب کنند.«نیل گرشنفلد»، از نویسندگان این مقاله می‌گوید: «وقتی این ساختارها را می‌سازیم، باید دست به خلق هوشمندی بزنیم. ایده ما استفاده از «الکترونیک ساختاری» بود؛ یعنی ساخت واکسل‌هایی که بتوانند توان، داده و نیرو را منتقل کنند.» با این حال، مشکل سخت‌افزار همچنان وجود دارد. محققان در تلاشند تا رابط‌های بهتری برای متصل‌نگه‌داشتن واکسل‌ها بسازند.

دانشمندان / ساخت ربات‌

دانشمندان می‌گویند زمانی که این پروژه به پایان برسد، کاربرد آن واضح خواهد بود. این ربات می‌تواند با کمک به فرایند دستیابی به بهترین شکل تولید یک محصول، به صرفه‌جویی در زمان کمک کند. ناسا و آزمایشگاه تحقیقات ارتش آمریکا در تأمین سرمایه‌های این پروژه مشارکت داشته‌اند.




این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits