دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راهنمای خرید 8 خودرو تا سقف 100 میلیون
1
زمان مطالعه: 7 دقیقه
با مبلغی حدود ۱۰۰ میلیون تومان امکان خرید خودرو‌هایی مانند رنو تندر ۹۰، ام وی ام ۳۱۵ و پژو پارس LX و موارد مشابه را دارید.

خرید خودرو تا 100 میلیون

در شرایط اقتصادی فعلی، عموم خریداران به سمت محصولات محبوب خود در بازار کارکرده‌ها می‌روند و نمونه‌های یک تا پنج سال کارکرده را به عنوان جایگزین انتخاب می‌کنند. البته انتخاب‌هایی از دهه ۸۰ و دهه ۷۰ خورشیدی هم هستند که با کمی مواظبت و اندکی دقت و البته پرداختی کمتر شما را به سطحی مناسب از سواری و کیفیت ساخت می‌رسانند. محصولات اپل، دوو، تویوتا و مزدا از آن دست خودروهایی هستند که به دلیل کیفیت ساخت خوبی که دارند، هنوز هم قابلیت استفاده روزمره دارند.

در این راهنمای خرید خودرو تا ۱۰۰ میلیون تومان سعی کرده‌ایم آن دسته از خودروهایی که در این محدوده قیمتی ارزش خرید دارند را به شما معرفی کنیم. بنابراین، با ما همراه باشید تا بدانید با ۱۰۰ میلیون تومان چه ماشینی می‌شود خرید.

۱ – سایپا کوییک R مدل ۱۳۹۸ (حدود ۱۰۰ میلیون تومان)

یک نمونه کارکرده از کوییک R هم‌اینک در بازار در همین محدوده قیمت تا ۱۰۰ میلیون تومان و کمتر قابل خریداری است. خودرویی بی‌دردسر با هزینه نگهداری اندک، ظاهری به روزتر از سایر تولیدات این بخش از بازار و البته چند آپشن بیشتر. کوییک R که مصرف سوخت مناسبی دارد، با ابعادی بزرگ‌تر از پژو ۲۰۶ برای ۴ ‌یا ۵ سرنشین جای کافی دارد.

از جمله ویژگی‌های خوب کوییک R یکی تزئینات رنگی کابین و دیگری سیستم ترمز به‌روز است که به خوبی برای متوقف کردن خودرو آمادگی دارند. در عین حال سیستم فرمان برقی و سنسور دنده عقب سهولت در استفاده از این محصول ایرانی را برای خریداران به ارمغان آورده‌اند.

سایپا کوییک R

۲ – پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۳۹۵ (۹۵ میلیون تومان)

بعید است که یک راهنمای خرید خودرو تا ۱۰۰ میلیون تومان نوشته شود و نام پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در آن نباشد! پژو ۲۰۶ هنوز که هنوز است طرح ظاهری گیرایی دارد و چه در طرح داخلی و چه در فرم بدنه از بسیاری رقبای این رده جذاب‌تر است. سیستم ترمز خوبی دارد و موتورش واقعا کم‌مصرف است.

کیفیت مونتاژش بعد از یک دهه افت کرده و این مورد در قطعات فنی هم بعد از پنج سال قابل لمس است اما اگر بتوانید به خوبی از این نسخه از ۲۰۶ مواظب کنید، خودرویی را خریده‌اید که در عبور و مرور شهری نظیر ندارد. البته اتاق هیچ آپشن خاصی ندارد و در ساده‌ترین شکل ممکن همه چیز می‌گذرد که این یکی از عیوب مهم ۲۰۶ تیپ ۲ است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲

۳ – ام‌وی‌ام ۵۳۰ مدل ۱۳۹۲ (۹۰ میلیون تومان)

برای خرید خودرو تا ۱۰۰ میلیون تومان ام‌وی‌ام ۵۳۰ هم گزینه دیگری است که با طرحی که از روی میتسوبیشی گالانت الگو گرفته شده، شما را از جا و گنجایش بالا و نیز قدرت مناسب موتور برخوردار می‌کند. صندوق بار ۵۳۰ برای سرنشینان جای کافی فراهم می‌کند. امکانات به نسبت مناسبی هم دارد که شامل سانروف و صفحه نمایش لمسی و رینگ اسپورت است و ظاهرش هم در مجموع بدتر از تندر۹۰ یا سورن نیست!

در نمونه‌های دنده‌ای کشش خودرو خوب است و حتی می‌توان ادعا کرد در مقایسه با اغلب رقبا در جاده بهتر می‌راند. بزرگ‌ترین ایراد خودرو احتمالا کیفیت نازل برخی قطعات و نیز ناهماهنگی آپشن‌های ایمنی با ابعاد و قیمت خودرو است.

ام‌وی‌ام ۵۳۰ مدل ۱۳۹۲

۴ – اپل وکترا مدل ۱۹۹۴ (۸۰ میلیون تومان)

باورش برای خود ما هم سخت است که در سال ۲۰۲۰ مطلبی با عنوان راهنمای خرید خودرو تا ۱۰۰ میلیون تومان نوشته‌ایم و در آن خودرویی مدل ۱۹۹۴ را معرفی کرده‌ایم. اما در هر صورت، ابدا این خودرو را دست کم نگیرید. وکترا آپشن‌هایی دارد که دنا فعلا قادر به ارائه آنها به خریداران نیست.

سدان متوسط آلمانی که ۲۵ سال از عمرش می‌گذرد، در برخی نمونه‌ها چنان دوامی از خود بروز داده که تحسین‌برانگیز است. کیفیت رنگ بدنه، دوام قطعات پلاستیکی اتاق‌ یا دوام قطعات تزئینی این خودرو همه از ارزش بالای خرید آن حکایت دارند.

از نظر ما وکترا به خوبی وظایف خود را در حد یک رانا یا ساینا انجام می‌دهد و ظاهری موزون‌تر از هردو خودرو دارد. تنها موردی که لازم است خریداران هنگام انتخاب وکترا به خاطر داشته باشند، سلامت موتور خودرو و اطمینان از عملکرد آن است.

اپل وکترا مدل ۱۹۹۴

۵ – دوو اسپرو مدل ۱۹۹۴ (۷۵ میلیون تومان)

بارها این محصول کره‌ای در مطالب مختلف معرفی شده و هنوز هم قابلیت معرفی دارد. اسپرو از هر نظر خودرو جذابی است و صندلی‌های بسیار راحتی دارد که در تلفیق با فنربندی مناسب و یک موتور سرحال و اتاقی بزرگ، قابلیت استفاده روزمره را دارد.

موتور خودرو در نمونه ۱۹۹۴ با کمک یک بازمهندسی، از سیستم سوخت‌رسانی مولتی پوینت و سیستم تغذیه چهار انژکتوری برخوردار شده که در کنار یک جعبه دنده خودکار کشش خوبی برای اسپرو به همراه می‌آورد.

شاید برای‌تان شاید جالب باشد که بدانید موتور این خودرو با اپل وکترا یکسان است. موتوری که از ساخته‌های جنرال موتورز است. بنابراین اگر به دنبال خرید خودرو زیر ۱۰۰ میلیون تومان هستید و چندان هم سال ساخت برایتان اهمیت ندارد، دوو اسپرو می‌تواند سواری خوبی برایتان باشد.

دوو اسپرو مدل ۱۹۹۴

۶ – لیفان ۵۲۰ مدل ۱۳۹۲ (۷۵ میلیون تومان)

لیفان ۵۲۰ جزو خودروهای فراموش شده بازار ایران است. محصولی به نسبت جذاب که ابعادی به اندازه یک پژو ۴۰۵ دارد و از نظر امکانات و نیروی محرکه و رانندگی در سطح متوسطی جای می‌گیرد.

تجهیزات نسبتاْ خوب موجود در خودرو می‌تواند شرایط خوبی را برای رانندگی و سواری با خودرو فراهم آورد ولی از طرف دیگر کیفیت نه‌چندان بالای این خودروی چینی می‌تواند نتیجه عکس دهد و راننده را ‌هنگام رانندگی خسته و کسل کند.

شتاب و سرعت این خودرو متوسط است ولی کلا نباید برای سرعت رفتن روی ۵۲۰ حساب باز کرد. یک خودرو کوچک است برای استفاده‌های معمول. اگر بتوانید با این موارد کنار بیایید، لیفان ۵۲۰ هم می‌تواند گزینه دیگری برای خرید ماشین تا ۱۰۰ میلیون تومان باشد.

۷ – پژو ۴۰۵ مدل ۱۳۷۶ (۴۰ میلیون تومان)

هفتمین خودرویی که در این راهنمای خرید خودرو تا ۱۰۰ میلیون تومان معرفی می‌کنیم پژو ۴۰۵ است که البته نیازی به معرفی ندارد و پای ثابت مطالب راهنمای خودروی زیر ۱۰۰ میلیون تومان است.

پژو ۴۰۵ یکی از قدیمی‌ترین اعضای گروه است که واقعا سواری دلنشینی در مقایسه با نمونه صفر کیلومترش دارد. موتور دو لیتری این خودرو که مستقیما از فرانسه وارد می‌شد، در ترکیب با یک جعبه دنده سرحال کاری می‌کرد که حین سواری با آن لذتی بالا عاید سرنشینان می‌شد.

نسخه صفر کیلومتر این خودرو با موتور ۱۶۰۰ گرچه مصرف کمتری دارد ولی نه ایمنی و نه شتابش به اندازه مدل ۲۰۰۰ نیست و تازه حدود ۱۲۵ میلیون هم قیمت دارد.

پژو ۴۰۵ مدل ۱۳۷۶

۸ – رنو تندر ۹۰ مدل ۱۳۸۸ (۸۰ میلیون تومان)

رنو تندر ۹۰ بعد از یک دهه کار و دوندگی هنوز هم خودرو قابل اعتمادی است و کارش حرف ندارد! حتی برخی نمونه‌های سالم تندر ۹۰ را می‌توان با خیال راحت به مدل‌های صفر کیلومتر داخلی ترجیح داد چرا که ساختار و چارچوب کیفی آن دقیقا برای مصارف مداوم و شهری طراحی شده و سازنده هم در ساخت آن دقت بالایی به خرج داده است.

بنابراین اگر از کنار طرح زمخت بدنه یا فرم بسیار ساده داشبورد بگذریم و صرفا در پی کارایی باشیم، نسخه ۱۱ ساله تندر ۹۰ یکی از مدل‌هایی است که با پرداختی در محدوده ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان ارزش خرید بسیار بالایی دارد. مطمئن باشید که خرید رنو تندر ۹۰ موجب نارضایتی‌تان نخواهد شد.

نظر شما درباره راهنمای خرید خودرو زیر ۱۰۰ میلیون تومان چیست؟ آیا خودروهای دیگری هم هستند که ارزش اضافه کردن در فهرست بالا را داشته باشند؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits