دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
“رمانتیک ترین حیوانات” دنیا را بشناسید + تصاویر

احساسی ترین حیوانات دنیا کدامند؟

“رمانتیک ترین حیوانات” دنیا را بشناسید + تصاویر
8
زمان مطالعه: 9 دقیقه
در این مطلب جالب قصد داریم “رمانتیک ترین حیوانات” عجیب را که احساسی بسیار لطیف و عمیق را دارا هستند به شما کاربران عزیز و دوست داشتنی معرفی کنیم.

می دانستید حیوانات هم احساساتی اند؟!

رمانتیک ترین حیوانات دنیا

با شنیدن رمانتیک ترین حیوانات مطمئنا تعجب می کنید و شاید با خود بگویید که چطور یک حیوان می تواند احساس رمانتیکی داشته باشد اما این حقیتی بیش نیست و برخی حیوانات با تمام زشتی و ظاهر عجیبشان احساسی بسیار لطیف و عمیق را دارا هستند.

برخی مواقع معلمان زیست شناسی مجبورند به دانش آموزان هشدار دهند که برای طبیعت ویژگی های انسانی قائل نشوند. سلول ها، ویروس ها و باکتری ها چیزی نمی خواهند. آن ها تحت قوانین محرک و واکنش عمل می کنند. حتی حیوانات ازجمله انسان ها اغلب از الزامات بیولوژیکی خود پیروی می کنند. اما گاهی، فقط گاهی، وقتی به گونه های دیگر نگاه می کنید، غیرممکن است که ویژگی های انسانی را به غیرانسان ها نسبت ندهید. شاید تعجب کنید که برخی حیوانات می توانند رمانتیک باش

حیوانات با احساس

مارماهی گرگی یکی از رمانتیک ترین حیوانات

اگر فکر می کنید آنقدر زشت هستید که کسی با شما ازدواج نمی کند، زندگی عاشقانه مارماهی گرگی می تواند به شما انگیزه دهد. آن ها با پوست خاکستری زبر و دانه دانه که سر چاقشان را پوشانده قدیمی ترین مردان دریا به شمار می روند که طولشان به 2.4 متر می رسد و ظاهرا ترسناک به نظر می رسند. اما درواقع آن ها موجودات آرامی هستند که به سمت غواصان کنجکاو شنا می کنند.

اما رفتارشان نسبت به یکدیگر است که آن ها را دوست داشتنی می کند. تحقیقات کمی در طبیعت روی آن ها انجام شده، اما مارماهی های گرگی در آکواریوم رفتار رمانتیکی دارند. آن ها در 4 سالگی جفتگیری می کنند و معمولا سه سال بعد برای اولین بار تخمگذاری می کنند. جفت ها در شکاف سنگ خانه می سازند؛ و هنگام زایمان، صد ها تخم زرد تولید می کنند. نر و ماده به نوبت یکی از بچه هایشان مراقبت می کنند و دیگری برای پیدا کردن غذا می رود. همکاری آن ها می تواند تمام عمر، تا 28 سال ادامه داشته باشد.

حیوانات با احساس

آلباتروس

آلباتروس ها یکی از موجودات این سیاره هستند که زیاد سفر می کنند. بال های بزرگ آن ها می تواند هزاران کیلومتر آن ها را همراهی کند، حتی می توانند زمین را یک دور برای پیدا کردن غذا بچرخند. اما بیشتر آلباتروس ها با وجود مسافت های طولانی که سفر می کنند، برای تولیدمثل به جزیره ای که در آن متولد شدند برمی گردند. حتی اگر برای تولیدمثل بیش از حد جوان باشند، به جزیره برمی گردند و تشریفات پیچیده جفت گیری را با سایر آلباتروس ها تمرین می کنند.

وقتی جفت خود را پیدا کردند تا آخر عمر با هم زندگی می کنند. آن ها به آرامی تولیدمثل می کند و هربار فقط یک تخم می گذارند. از آنجا که پدر و مادر با هم از هر جوجه مراقبت می کنند، احتمال زنده ماندن فرزندشان تا دوران بزرگسالی بیشتر می شود. آنچه تعهد آلباتروس ها را به جفتشان قابل توجه می کند این است که باوجود اینکه چند ماه از جفتشان دور می شوند و سپس دوباره در جزیره به هم می رسند، اما پیوند خود را چند دهه حفظ می کنند.

حیوانات با احساس

قلابچه ماهی

قلابچه ماهی ها تمام عمر با جفتشان می مانند. چون ماهی نر به ماهی ماده هیچ انتخابی در این باره نمی دهد. وقتی ماهی های ماده آماده جفت گیری هستند، ماده شیمیایی آزاد می کنند که آمادگی آن ها را به ماهی های نر منطقه اعلام می کند. قلابچه ماهی نر بسیار بسیار کوچکتر از ماده است، اما نسبت به اندازه سرش سوراخ های بینی بسیار بزرگی دارد؛ بنابراین هیچ فرصتی را برای جفت گیری از دست نمی دهد.

نزدیک شدن به کسی که چند برابر شماست خطرناک به نظر می رسد، بنابراین ماهی نر تلاش نمی کنند با تمایلش به تبادل dna ماهی ماده را تحت تاثیر قرار دهد و ماهی ماده را گاز می گیرد. گاز عشق قلابچه ماهی یکی از وحشیانه ترین رفتار ها در طبیعت است. وقتی ماهی ماده را گاز گرفت، گوشت و پوست دو موجود با هم ترکیب می شود. در این حالت ماهی نر انگل جنسی ماهی ماده می شود. به مرور زمان، چشم و باله های ماهی نر از بین می رود. بدنش از خون ماده تغذیه می کند و در عوض اسپرم تولید می کند. این نزدیک ترین رابطه ای است که بین زوج ها مشاهده شده است.

حیوانات با احساس

مرغ کریچ ساز

در بیشتر گونه های مرغ کریچ ساز، نر ها از ماده ها رنگارنگ تر هستند و از این پر های زیبا در فصل جفت گیری به خوبی استفاده می کنند. مرغ های کریچ ساز نام خود را از لانه هایی می گیرند که نر ها برای تحت تاثیر قرار دادن ماده ها می سازند.

این کریچ ها مجموعه ای از برگ ها و شاخه های کوچک هستند که نر ها خودشان را با آن نشان می دهند. او در اطراف لانه خود اشیای رنگارنگی قرار می دهد و از توت ها، صدف ها و برگ ها برای دکوراسیون استفاده می کنند، اما از محصولات انسانی هم اگر در دسترس باشد استفاده می کند. مرغ های کریچ ساز ماده قبل از اینکه جفت خود را انتخاب کنند از چندین کریچ دیدن می کنند و نری را انتخاب می کنند که بهترین ساخت و ساز و بهترین رقص جفتگیری را انجام داده است. اما وقتی جفتگیری کردند، اغلب مرغ های ماده لانه ها را خواهد ساخت و جوجه ها را تنهایی بزرگ می کنند. اظهار عشق همیشه یک ازدواج شاد را تضمین نمی کند.

حیوانات با احساس

میگوی مانتیس

میگو های مانتیس موجودات جالبی هستند. برخی از آن ها با چنان مشت های کوبنده ای شکار می کنند که حتی حرارت و نور تولید می کند. آن ها از این مشت ها برای گیج کردن و کشتن طعمه استفاده می کنند. همچنین چشمانی دارند که می تواند رنگ های بیشتری نسبت به انسان ببیند. نر ها رنگارنگ ترند که احتمالا به خاطر جذب ماده هاست که با چشمان بزرگ خود این زیبایی را درک می کنند. میگوی مانتیس طاووسی معمولا تک همسر است.

وقتی ماده جفت خود را انتخاب کرد، اسپرم آن را می پذیرد. سپس تخم های خود را آزاد می کند و تخم ها توسط اسپرم بارور می شوند. سپس میگوی ماده تخم ها را به پناهگاهش می برد، از آن ها نگهبانی می کند، آن ها را تمیز می کند و مطمئن می شود که آب اکسیژن دار دریافت می کنند. پدر نقش محدودی دارد و مادر تا وقتی فرزندانش از تخم بیرون نیامده اند چیزی نمی خورد. با وجود این قصور در انجام وظیفه، جفت ها برای همیشه با هم می مانند.

حیوانات با احساس

اسب های دریایی

در دنیای حیوانات، پدر های کمی به اندازه اسب دریایی در بزرگ کردن فرزندانشان دخالت دارند. قبل از اینکه اسب های دریایی نر و ماده جفت گیری کنند، چند روز دور هم می رقصند. وقتی یک نر و ماده جفت شدند، اسب دریایی ماده با استفاده از اندامی به نام تخم ریز تخم هایش را در کیسه ای مقابل شکم اسب دریایی نر می ریزد. در هر بار جفت گیری، تا 1500 تخم انتقال داده می شود. اسب دریایی نر تخم ها را نگه می دارد تا زمانی که فرزندانشان به دنیا بیاید. به محض اینکه اسب های دریایی کوچک از تخم درآمدند، خودکفا می شوند. پدر آن ها را از کیسه شکمش بیرون می کند و بلافاصله به دنبال یک اسب دریایی دیگر برای رقصیدن و جفتگیری می گردد.

حیوانات با احساس

نوک شاخ بزرگ

نوک شاخ برگ، پرنده بزرگی در جنگل های جنوب شرقی آسیاست که روابط تک همسری دارد. زندگی خانوادگی نوک شاخ بزرگ است که او را متمایز می کند. نوک شاخ های ماده قبل از انتخاب جفت، حمله نر ها به هم با سر را تماشا می کنند تا زمانی که یکی از آن ها برنده شود و او را انتخاب کنند. وقتی نمایش قلدری نر ها به پایان رسید، جفت عاشق لانه می سازند و به دنبال سوراخی بالای درختان می گردند.

دو پرنده جفت گیری می کنند و ماده ها دکوراسیون داخلی منحصربه فرد خود را شروع می کنند. آن ها با استفاده از مدفوع خود و جفتشان دیواری می سازند که داخل لانه را پنهان می کند. سپس پشت این دیوار تخم می گذارند و روی آن ها می خوابند. یک شکاف کوچک روی دیوار وجود باقی می گذارند که نر ها از طریق آن به ماده غذا می رسانند. تا پنج هفته بعد از اینکه جوجه ها از تخم درآمدند، پرنده ماده با جوجه هایش پشت دیوار می ماند و برای غذا وابسته به همسرش است. سپس لانه را ترک می کند، جوجه ها که هنوز برای پرواز آماده نیستند دوباره با استفاده از مدفوعشان دیوار را بالا می برند. بعد از دو هفته که والدین به جوجه ها غذا می دهند دیوار ها شکسته خواهد شد.

پوفرفیش

پوفرفیش

غواصان در سواحل ژاپن طرح های پیچیده ای در بستر دریا کشف کردند که نمی دانستند که چه چیزی یا چه کسی آن ها را ایجاد کرده است. یک دهه بعد مشخص شد که سازندگان این طرح های ماسه ای هندسی ماهی های پوفرفیش بوده اند. پوفرفیش های نر تنها 13 سانتیمتر طول دارند با این حال ساختار ماسه ای می سازند که 2.1 متر قطر دارد؛ و همه این کار ها را برای جذب جفت انجام می دهند.

پوفرفیش های نر با تکان دادن باله های کوچکشان روی ماسه و کشیدن بینی خود کف دریا این طرح ها را ایجاد می کنند. آن ها برای تزئینات بیشتر، صدف ها را برمی دارند و روی لبه ها قرار می دهد. چون این سایت از ماسه تشکیل شده، ماهی های نر مجبورند مدام آن را ترمیم کنند، چون جزر و مد مدام طرحشان را خراب می کند. همه این تلاش ها وقتی نتیجه می دهد که بتوانند توجه یک ماده را جلب کنند. هیچکس نمی داند چه چیزی ماده ها را جلب می کنند، اما تلاش ماهی های نر را نشان می دهد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (8 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits