دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ترفندهای لازم برای جلوگیری از یخ زدگی لوله ها در زمستان
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یخ زدگی لوله های آب مشکلی است که به موقع قابل پیشگیری است. یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از یخ زدگی لوله ها، عایق کاری آنها با پشم شیشه است.

روش های مناسب برای جلوگیری از یخ زدگی لوله آب در فصل زمستان

یکی دیگر از پیامدهای رایج یخ زدن لوله های آب این است که لوله ممکن است ترکیده شود. هنگامی که آب در لوله ها یخ می زند، حجم قسمت یخ زده افزایش می یابد و این باعث افزایش فشار در لوله می شود.
فشار ایجاد شده بین دریچه آب بسته و حجم یخ می تواند تا حد ترکیدن لوله متراکم شود. اگر لوله آب یخ زده ترکید و دمای هوا خیلی پایین باشد، با پخش شدن آب از لوله و همچنین یخ زدن آن شرایط خطرناکی ایجاد می شود.

یکی از مشکلات مرتبط با فصول سرد، ترکیدگی لوله ها و حتی کنتورهای آب است. برای پیشگیری از این مشکل به این نکات توجه کنید:

پیش از هر چیز ابتدا آب لوله های غیرضروری را تخلیه کنید تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کرده باشید.

ترفند ها و راه‌های جلوگیری از یخ زدن لوله های آب

قطع آب واحدهای خالی از سکونت و مراقبت مستمر در طول زمستان از مواردی است که مشترکان باید برای جلوگیری از یخ زدگی لوله ها رعایت کنند.

عایق کردن لوله های سطحی توسط پشم شیشه، بهسازی حوضچه های کنتور و وسایل سنجش و اندازه گیری آب از جمله این راهکارها محسوب می شود.

تعبیه درپوش مناسب برای کنتور و اتصالات و همچنین پر کردن حوضچه کنتور آب با کیسه های پوشال از راهکارهای دیگر محسوب می شود.

ترفند ها و راه‌های جلوگیری از یخ زدن لوله های آب

به یاد داشته باشید که تحت هیچ شرایطی برای جلوگیری از یخ زدگی آب، شیرهای آب باز گذاشته نشود. این اقدام علاوه بر هدر رفتن این مایع حیات بخش افزایش آب بها را نیز برای خانواده ها به دنبال خواهد داشت.

برای جلوگیری از اتلاف وقت، هدر رفتن آب و انرژی نیز بهتر است لوله های آب گرم را از منبع شوفاژ یا ابگرمکن تا محل های مورد استفاده عایق کاری کنید تا برای گرم شدن آب معطل نمانید. اگر آب در لوله ها یخ زده باشد، می توانید با گرم کردن آن به تدریج یخ را ذوب کنید.

حتماً بخوانید:
۳ عاملی که باعث یخ زدن لوله کولر گازی می شود

۳ عاملی که باعث یخ زدن لوله کولر گازی می شود

ممکن است شما نیز یخ زدن لوله کولر گازی یا یخ زدن بخشهایی از کندانسور کولر گازی یا یخ زدن بخشهایی از اواپراتور کولر گازی را مشاهده کرده باشید. بنابر…

عواقب یخ زدگی لوله آب

اگر لوله ترکیده بود، شیر فلکه اصلی و شیرهای فرعی را زود ببندید و با شرکت آب تماس بگیرید یا سراغ یک تعمیرکار با تجربه بروید. در غیر این صورت ممکن است نشت آب، باعث خسارت فراوان شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits