دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه داخل و سوراخ‌ های هندزفری را تمیز کنیم؟
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
هندزفری‌ها در کنار گوشی‌های موبایل بسیار پر کاردبرد شده‌اند و به دلیل جابه جایی و قرار گرفتن در محیط‌ های مختلف در معرض انواع آلودگی‌ها قرار دارند. در این مطلب روش‌هایی برای تمیز و ضدعفونی کردن این وسیله پر کاربرد آورده شده است.

بهترین روش های تمیز کردن هندزفری و ایرپاد

هندرفری و ایرپاد از محبوبترین لوازم‌های جانبی گوشی‌های همراه هستند. اگر جزو افرادی باشید که در طی روز مکالمات بسیاری دارید، یا گوش کردن به موسیقی، جزو برنامه‌های جدا نشدنی زندگیتان هست و یا در کل به تمیزی وسایل خود اهمیت می‌دهید. با ما همراه باشد. در این مقاله از دلگرم به سوال «چگونه هندزفری و ایرپاد خود را تمیز کنیم» پاسخ و در انتها نیز نحوه جمع کردن صحیح سیم هندزفری و ایرپاد را جهت مراقبت از آن، به شما آموزش می‌دهیم.

آموزش تمیزکردن هندزفری و ایرپاد به صورت مرحله به مرحله

برای تمیزکردن هندزفری به وسایلی چون

ندان، دستمال، گوش پاک کن، ظرف آب، مایع ظرفشویی و یا آب اکسیژنه و … نیاز دارید. پس از آماده کردن وسایل آستین خود را بالا زده و مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول تمیزکردن هندزفری و ایرپاد: خارج کردن روکش سیلیکونی

در صورتی که هندزفری شما دارای روکش سیلیکونی است، به آرامی آن را خارج کنید تا به سطح اسپیکر هندزفری دسترسی بهتری داشته باشید.
مراقب باشید هنگام خارج کردن پوشش سیلیکونی به آن آسیب نزنید.

تمیز کردن هندزفری

مرحله دوم: تمیزکردن روکش‌های هندزفری

روکش‌های سیلیکونی را می‌توانید با استفاده از دستمال و مقداری محلول آب و مایع ظرفشویی و یا آب اکسیژنه تمیز کنید. فقط توجه کنید که هنگام نظافت با کشیدن آنها، باعث پاره شدن و یا شل شدن روکش‌ها، نشوید.

مرحله سوم: تمیز کردن گوشی‌های هندزفری و یا ایرپاد

برای تمیزکردن گوشی‌ها دستمال آغشته به محلول پاک کننده و یا آب اکسیژنه را به آرامی روی هندزفری‌ و یا ایرپاد خود بکشید تا آلودگی و گردو غبار از روی آن پاک شود.
یک مسواک قدیمی را می‌توانید به تمیر کردن هندزفری و ایرپاد خود اختصاص دهید.

چگونه داخل و سوراخ‌ های هندزفری را تمیز کنیم؟

مرحله چهارم تمیز کردن هندزفری، پاکسازی داخل و سوراخ‌های هندزفری، یا همان قسمت خروجی صدا است. برای اینکار ابتدا از یک خلال دندان استفاده و گرد و غبار و موم‌های گوشی را از آن خارج کنید. سپس یک مسواک را به محلول آب ولرم و مایع ظرفشویی و یا آب اکسیژنه کمی آغشته و روی سطح بکشید.
مواظب باشید موقع پاک کردن هندزفری به آن آسیب نزنید.

چگونه سیم هندزفری را تمیز کنیم؟

چگونه سیم هندزفری را تمیز کنیم؟

مرحله پنجم در تمیز کردن هندزفری، پاک کردن سیم هندزفری است.

این سیم، ظرافت و حساسیت بالایی دارد، برای تمیز کردن آن:

  1. سیم هندزفری را روی یک سطح صاف قرار داده و خیلی نرم سطح سیم را مسواک کنید.
  2. برای تمیز کردن بهتر سطح سیم، از خمیر دندان نیز می‌توانید استفاده کنید.
  3. پس از طی این مراحل، یک دستمال تمیز را روی آن بکشید.

ضدعفونی هندزفری و ایرپاد

در دوران شیوع بیماری‌های عفونی همچون کرونا اغلب برای ضد عفونی کردن اجسام از الکل استفاده می‌کنیم. اما الکل جدای از خاصیت میکروب ضدایی که دارد ممکن است باعث خراب شدن هندزفری شود. برای ضدعفونی کردن هندزفری یا ایرپاد خود، الکل را به سطح یک گوش پاک کن اسپری کنید و سپس به نرمی روی هندزفری و یا ایرپاد بکشید.
گوش پاک کن را بیش از حد به الکل آغشته نکنید.

کم شدن صدای هندزفری و ایرپاد

اگر درگاه هندزفری گوشی شما سالم باشد و نیاز به تعمیر موبایل خود نداشته‌باشید، یکی از دلایل کم شدن صدای هندزفری و ایرپاد، پس از مدتی استفاده، مسدود شدن مسیر خروج صدای هندزفری با گردو غبار و یا موم است. این مشکل را می‌توانید به سرعت با تمیزکردن ایرپاد و هندزفری خود رفع کنید اما اگر مشکل حل نشد، باید اقدام به تعمیر ایرپاد خود کنید.
قبل از تماس با تعمیرکار، پورت هندزفری گوشی را با استفاده از یک گوش پاک کن تمیز کنید.

نحوه جرم گیری هندزفری چگونه است؟

بهترین مواد برای جرم گیری هندزفری استفاده از آب اکسیژن و یا الکل است فقط توجه داشته باشید که در این مرحله قرار است سطح هندزفری جرم گیری شود و نباید هندزفری یا ایرپاد خود را در آب و یا الکل غرق کنید.

طریقه قرار دادن هندزفری در گوش

قبل از قرار دادن هندزفری در گوش ابتدا با استفاده از یک گوشی پاک کن، داخل گوش را را تمیز کنید و پس از پاک کردن هندزفری با دستمال، آن را داخل گوش قرار دهید. توجه کنید که هندزفری از آنجایی که تماس مستقیم با بدن و حلزونی گوش دار،د یک وسیله شخصی به حساب می‌آید. برای جلوگیری از انتقال عارضه‌های عفونی از طریق آن، فقط خودتان از هندزفری استفاده کنید.
فراموش نکنید هندزفری یک وسیله شخصی است.

مراقبت از هندزفری

چگونه از هندزفری مراقبت کنیم؟

برای مراقبت از هندزفری می‌توانید موارد زیر را انجام دهید:

کابل‌های محافظ سیم هندزفری را خریداری و به دور آن بپیچید.
از کشیدن سیم هندرفری و خم کردن پورت اتصال آن، خودداری کنید.
از قاب محافط هندزفری و یا ایرپاد استفاده کنید.

حتماً بخوانید:
خطر مداوم استفاده از هندزفری

خطر مداوم استفاده از هندزفری

۱۳ خطر و عوارض ناشی از استفاده مداوم هدفون و هندزفری در کنار مزایای بی شمار هدفون ها که گوش دادن به موزیک و صداها را در هر مکان ، لذت بخش تر کرده…

چگونه هندزفری را جمع کنیم؟

برای جمع کردن هندزفری، پس از پاک کردن آن با یک دستمال پس از هربار استفاده، سیم آن را به آرامی دور چهار انگشت خود تاب دهید و جمع کنید. برای افزایش عمر هندزفری خود بهتر است پس از جمع کردن آن را درون قاب مخصوص هندزفری قرار دهید.
قراردادن هندزفری یا ایرپاد در قاب، در افزایش طول عمر استفاده مفید از آن، موثر خواهد شد.

با هندزفری آب خورده چه کنیم؟

اگر هندزفری شما در آب افتاد بلافاصله آن را از آب خارج کرده و اجازه دهید خشک شود. قبل از رها کردن آن برای خشک شدن، خروجی هندزفری را با دهان کمی بمکید و اطمینان حاصل کنید که آب به صورت کامل از آن خارج شده است.
نکته: از تکان دادن هندزفری پس از افتادن در آب خودداری کنید. این کار باعث سرایت آب به داخل و آسیب به قطعات می‌شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits