دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کدام رژیم غذایی میتواند به تقویت مو کمک کند ؟
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای تقویت موهای سر و داشتن موهای زیبا باید تغذیه مناسب داشته باشید، مواد غذایی وجود دارند که مصرف آن ها به تقویت موی سر و داشتن موهای زیبا کمک شایانی می کند.

تقویت مو با رژیم غذایی

داشتن یک برنامه رژیم غذایی سالم می تواند به موهای شما کمک کند که قوی و براق بمانند. غذایی که می خورید می تواند از علل مهم ریزش موهای شما باشد. اگر مواد مغذی مورد نیاز بدن را از غذا دریافت نکنید، ممکن است اثرات آن را در موهای خود مشاهده کنید. مو نیز همانند هر قسمت دیگری از بدن شما، به تنوع مواد غذایی نیاز دارد تا سلامت و رشد کافی را داشته باشد.

در واقع، بسیاری از کمبود های تغذیه ای با ریزش مو مرتبط است. اگرچه عواملی مانند سن، ژنتیک و هورمون ها بر رشد مو اثر می گذارند، اما مصرف مواد غذایی مطلوب می تواند یکی از موارد کلیدی در سلامت مومحسوب شود.

چه ویتامینی برای جلوگیری از ریزش مو مفید است ؟

اسیدهای چرب ضروری، به خصوص امگا 3 ، نقش کلیدی در سلامت پوست، مو و ناخن شما ایفا می کنند. کمبود امگا 3 تأثیر بسزایی در ریزش مو دارد. شما هر روز باید مقداری از غذاهای غنی از امگا 3 را مصرف کنید.

از جمله منابع غنی امگا 3 برای داشتن موهایی سالم عبارتند از:


تقویت مو با رژیم غذایی


ویتامین B6 و ویتامین B12 برای تقویت مو

ویتامین B6، ویتامین B12 و اسید فولیک نیز منابع مفیدی برای جلوگیری از ریزش مو به شمار می آیند. افراد با رژیم غذایی شامل سبزیجات و گیاه خواران اغلب به اندازه کافی منابع ویتامین های لازم را دریافت نمی کنند و این امر می تواند علل ریزش موی افراد شود.

غذاهایی که منبع ویتامین B6 هستند شامل موز، سیب زمینی (هم سفید و هم شیرین) و اسفناج، منابع مفید ریزش مو می باشد. از جمله منابع غذایی مفید در جلوگیری از ریزش مو منابع اصلی ویتامین ب ۱۲ شامل گوشت، مرغ، ماهی و محصولات لبنی می شود.

اسید فولیک برای تقویت مو

شما می توانید اسید فولیک مورد نیاز بدن خود را با مصرف مقادیر مناسبی از مثل میوه و سبزیجات تازه، به خصوص مرکبات و گوجه فرنگی دریافت کنید و مانع از ریزش موی خود شوید. دیگر محصول دارای دانه های کامل و غنی شده، لوبیا و عدس است که بهتر است در برنامه غذایی خود بگنجانید.

پروتئین برای تقویت مو

هم چنین نقش پروتئین در سالم نگه داشتن موی شما حیاتی است ومی تواند مانع از ریزش مو شود، اما بسیاری از مردم به اندازه کافی به این امر توجه نمی کنند. گوشت هایی مثل ماهی و مرغ، تخم مرغ و محصولاتی مانند سویا منابع خوبی از پروتئین هستند. حتما روزانه یکی از این محصولات را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

مواد معدنی برای تقویت مو

از آنجایی که مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، روی و بیوتین نیز نقش مهمی در حفظ موهای شما ایفا می کنند، بنابراین مصرف روزانه مولتی ویتامین می تواند مانع از ریزش موی شما شود.

علل ریزش مو

ریزش مو دلایل زیادی دارد. اگرچه مصرف غذاهای مناسب می تواند نقش زیادی در سلامت مو داشته باشد؛ اما از دست دادن مو دلایل زیادی دارد. گاهی اوقات از علل ریزش مو، عوامل ژنتیکی مانند طاسی در مردان یا قاعدگی زنان است که می توانند نقش مهمی در ریزش مو ایفا کنند.
از جمله بیماری هایی که می تواند از علل ریزش مو باشد، تیروئید، کم خونی و مسائل هورمونی است. این بیماری ها ممکن است منجر به تغییر یا ریزش مو در افراد شود.

بیشتر بخوانید :

فواید مصرف تونیک تقویت مو سینره

معرفی ۴ ماسک حیرت آور سیر برای تقویت مو

خواص بی نظیر آب پیاز برای تقویت مو

ترجمه شده مجله اینترنتی دلگرم

مهتاب جهاندار



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits