دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راهنمای خرید و بررسی فواید تشک آنتی رفلاکس و ضد خفگی نوزاد
1
زمان مطالعه: 8 دقیقه
محصولاتی چون تشک آنتی رفلاکس نوزاد برای مقابله با این بیماری وجود دارد. در این مطلب شما را با ویژگی های این تشک ها آشنا می کنیم.

راهنمای خرید تشک آنتی رفلاکس و ضد خفگی نوزاد

رفلاکس معده نوزاد یکی از شایع‌ترین بیماری‌های فیزیولوژی در نوزادان است که در اثر کامل نبودن سیستم گوارشی بدن نوزاد به وجود میاید. اگر رفلاکس به‌طورجدی درمان نشود به علت محتویات اسیدی رفلاکس در درازمدت موجب آسیب جدی به مخاط مری نوزاد می‌شود.

بیماری رفلاکس معده چیست؟

رفلاکس معده یک بیماری مزمن گوارشی است که باعث برگشت محتویات معده (اسید معده) به درون مری می‌گردد. این بیماری در شیرخواران بسیار شایع می‌باشد. دلیل این بیماری بسته نشدن دریچه بین مری و معده است در نتیجه اسید معده به مری برمی‌گردد و سبب سوزش و درد در ناحیه سردل می‌شود.

رفلکس معده

علائم رفلکس معده در نوزادان

  • هنگامی که نوزاد کمرش را قوس دهد و سرش را برگرداند.
  • ترشح شیر در طول یا بعد از غذا چندین بار در روز
  • امتناع از غذاخوردن
  • علائم درد یا ناراحتی در هنگام غذاخوردن
  • گرفتگی بینی در نوزاد
  • گریه و بی‌تابی کودک پس از شیر خوردن
  • بیداری شبانه کودک
  • سرفه و آبریزش بینی بخصوص در هنگام خواب و غذاخوردن
  • وزن نگرفتن کودک
  • پیچ‌وتاب خوردن در هنگام تغذیه

راهکارهای تسکین رفلاکس کودک

با چند تغییر کوچک اما کاربردی در تغذیه کودک می‌توانید به کاهش رفلاکس نوزاد کمک نمایید.

1. دفعات تغذیه کودک را بیشتر و مقدار تغذیه را کمتر کنید.

2. در هنگام تغذیه سر کودک را بالا نگه دارید.

3. در صورت استفراغ بعد از خوردن شیر، بلافاصله به او شیر ندهید.

4. بعد از شیر خوردن، کودک را 3 دقیقه به حالت ایستاده نگه دارید.

5. استفاده از تشک‌های سفت و شیب‌دار

6. استفاده از موسیقی ملایم و رنگ‌های سبز و آبی در وسایل خواب کودک

7. تنظیم دمای اتاق بین 23 تا 24 درجه سانتی‌گراد

8. در هنگام خوابیدن سر کودک را کمی بالاتر از بدنش قرار دهید و یا از تشک‌های ضد رفلاکس استفاده کنید.

10- با مشورت پزشک می‌توانید از شیرها و شیشه شیرهای آنتی رفلاکس استفاده نمایید.

تشک آنتی رفلاکس نوزاد

تشک آنتی رفلاکس نوزاد چیست؟

تشک آنتی رفلاکس نوزاد یا تشک ضد خفگی، تشک شیب‌داری است که از رفلاکس کودک در هنگام خواب جلوگیری می‌کند. در دو طرف این تشک، بالشتک‌هایی قرار داده شده است تا حرکت نوزاد را هنگام خواب محدود نماید.

این بالشتک‌ها دارای چسب هستند و قابلیت جداشدن از تشک را دارند می‌توانید هنگام خواباندن نوزاد به پهلو، آنها را تنظیم کرده و از افتادن نوزاد جلوگیری کنید. تشک آنتی رفلاکس در شیب‌های 12 درجه و 20 و 30 درجه تولید می‌شود درجه‌بندی در تشک‌ها به علت شدت رفلاکس نوزاد تنظیم شده و شما باید بر حسب نیاز نوزاد و شدت آن اقدام به تهیه تشک نمایید.

بر روی تشک رفلاکس محفظه‌های ریزی وجود دارد که باعث تهویه هوا در درون بالشتک می‌شود. با وجود این حفره‌ها اگر کودک به‌گونه‌ای بخوابد که دهان و بینی‌اش بر روی تشک قرار گیرد، باعث ایجاد مشکل در تنفس کودک نمی‌شود و از خفگی نوزاد جلوگیری می‌کند. ضمناً این تشک نرم و قابل انعطاف است و برای جابه جایی کودک بسیار راحت و مطمئن می‌باشد.

کاربرد تشک آنتی رفلاکس نوزاد

این تشک‌ها دارای رویه 100 درصد پنبه و از پارچه‌های ضد پرز و قابل شستشو تهیه شده‌اند و ابر استفاده شده در داخل این تشک ضد حساسیت و ضد آلرژی می‌باشد. این تشک‌ها با داشتن کاور نایلونی و زیپ‌دار به‌راحتی قابل حمل در مسافرت‌ها و مهمانی‌ها هستند.

حتماً بخوانید:
درمان ریفلاکس معده با طب سنتی

درمان ریفلاکس معده با طب سنتی

درمان ریفلاکس معده با طب سنتی، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید. درمان ریفلاکس معده با طب سنتی…

ویژگی‌های تشک آنتی رفلاکس نوزادان

• مناسب برای جلوگیری و درمان ریفلاکس و دردهای کولیکی شیرخواران

• طراحی شیب‌دار مناسب جهت جلوگیری از آسیب به ستون مهره‌ها

• دارای حفره‌های ایجاد گردش هوا ضد خفگی در قسمت سر

• دارای بالشتک‌های محافظ جهت تثبیت وضعیت خوابیدن نوزاد و ضد غلت‌خوردن و افتادن کودک

• قرارگیری بالاتر سر نوزاد نسبت به بـدن

• قابلیت خوابیدن نوزاد به پهلو

• دارای شیب حدود پانزده درجه مناسب با ارگونومی بدن نوزاد

• مناسب استفاده از بدو تولد تا ۸ ماهگی نوزاد

تشک طبی آنتی رفلاکس

کاربردهای تشک آنتی رفلاکس

علاوه بر اینکه این تشک برای جلوگیری و درمان رفلاکس نوزادان مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان از این محصول هنگامی که نوزادان دچار سرماخوردگی و گرفتگی بینی هستند نیز استفاده کرد؛ زیرا در این شرایط راه تنفسی نوزاد بسته می‌شود و به‌ سختی تنفس می‌کند.

خواباندن نوزاد بر روی تشکی که شیب دارد و سر نوزاد را بالاتر از بدنش نگه می‌دارد باعث رفع مشکلات تنفسی‌اش می‌گردد. تشک ضد خفگی کودک خوابی راحت را برای نوزادان فراهم می‌آورد و باعث می‌شود خیال والدین از غلت خوردن و افتادن فرزندشان آسوده شود. همچنین این تشک تأثیر بسزایی در حفظ ستون فقرات نوزادان دارد.

اهمیت خرید تشک نوزادی آنتی رفلاکس

اگر در هنگام شیردهی به نوزادتان احساس کردید که در پشت قفسه سینه نوزاد لرزش ایجاد می‌شود احتمالاً کودک به بیماری رفلاکس معده و مری مبتلا است. در صورت عدم رسیدگی و رفع این مشکل این بیماری منجر به آسیب به حنجره و نای نوزاد در دراز مدت خواهد شد در این صورت کودکان همواره دچار گلودرد خواهند شد و این بیماری باعث عفونت‌های ریوی و ذات‌الریه در کودکان می‌شود. همچنین در برخی موارد رفلاکس باعث آلرژی و عدم تحمل مواد غذایی خواهد شد.

برای جلوگیری از بازگشت غذا به ریه‌های کودک می‌توانید علاوه بر کنترل تغذیه از تشک نوزادی آنتی رفلاکس استفاده کنید تا عوارض جبران‌ناپذیر این بیماری را کاهش دهید و از بین ببرید.

فواید تشک طبی آنتی رفلاکس

راحتی خواب نوزاد با تشک آنتی رفلاکس

1. سایز تشک: اندازه تشک ضد خفگی کودک باید با تخت نوزاد متناسب باشد و از هر طرف 4 سانتی‌متر فاصله داشته باشد.

2. کیفیت تشک: بهتر است از تشکی استفاده کنید که هم ارگونومی آن مناسب باشد و هم ایمنی لازم را داشته باشد.

3. درجه تشک: تشکی را انتخاب کنید که درجه شیب آن قابل تنظیم باشد بهترین زاویه برای تشک آنتی رفلاکس شیب 30 درجه و 20 درجه می‌باشد.

4. سفتی و نرمی تشک: برای اینکه بدانید تشک راحت است یا نه کافی است دست خود را بر روی تشک فشار دهید تشک نباید خیلی نرم و یا خیلی سفت باشد که به ستون فقرات نوزاد آسیب بزند.

5. جنس تشک: در هنگام تهیه تشک فقط به‌ظاهر آن توجه نکنید جنس مواد داخل تشک دارای اهمیت زیادی است. در فیلر داخل تشک معمولاً جنس فوم، اسفنج و یا فنر استفاده می‌شود. دقت کنید که تشک جنس فوم، باید تراکم کافی داشته باشد تا در طول مدت استفاده و با تغییرات دما، حالت آن تغییر نکند. در غیر این صورت استفاده از تشک باعث ناراحتی و گرفتگی عضلات کودک خواهد شد.

6. ضد حساسیت: دقت کنید جنس رویه تشک حتماً از مواد ضدباکتری و ضد حساسیت باشد.

7. ارتفاع تشک: ارتفاع یک تشک استاندارد و باکیفیت بین 20 الی 30 سانتی‌متر است. تشک‌هایی که ارتفاع بلندتری دارند باعث لیزخوردن کودک می‌شوند. بهتر است تشک آنتی رفلاکس نوزادتان دارای کمربند ایمنی باشد.

حتماً بخوانید:
چگونه تشک گارددار نوزاد را بشوییم که خراب نشود؟

چگونه تشک گارددار نوزاد را بشوییم که خراب نشود؟

اگر شما هم برای نوزادتان تشک گارد دار تهیه کرده‌اید، احتمالا با چالش شستشوی آن مواجه شده باشید. به دلیل فرم خاص این نوع تشک‌ها، شستن آن‌ها کمی…

8. طراحی تشک: در هنگام خرید فقط به شیب تشک و پهنای آن توجه نکنید؛ بلکه به طراحی آن نیز دقت کنید؛ طراحی تشک نوزاد باید مطابق ارگونومی بدن کودک باشد؛ یعنی وقتی فرزندانتان را روی آن می‌گذارید دچار خفگی نشود.

9. گارانتی محصول: بهتر است برای تضمین موارد ذکر شده در بالا، تشک دارای یک سال گارانتی باشد تا درصورتی‌که محصول دچار مشکل شد بتوانید آن را مرجوع نمایید.

نتیجه‌گیری : درمان بیماری رفلاکس کودک به سن و شدت آن بستگی دارد. برای کاهش عوارض و جلوگیری از این عارضه بهتر است تغییراتی در سبک زندگی، روش‌های تغذیه و مراقبت از کودک ایجاد نماییم تا نوزاد اذیت و آسیب نبیند.
یکی از راه‌حل‌های جلوگیری از رفلاکس اسید معده استفاده از تشک آنتی رفلاکس می‌باشد.
این تشک با داشتن شیب مناسب وضعیت بدن کودک را هنگام خواب در حالتی نگه می‌دارد که دیگر عمل رفلاکس رخ ندهد و کودک بتواند خواب آرام و راحتی داشته باشد و خطر خفگی نوزاد از بین برود.

منبع : بیتوته



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits