دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه توالت ایرانی را به توالت فرنگی تبدیل کنیم؟
7
زمان مطالعه: 6 دقیقه
در گذشته بیشتر خانه‌های مسکونی و حتی مراکز تجاری بزرگ در سرویس بهداشتی از توالت ایرانی استفاده می‌کردند و توالت فرنگی به اندازه امروز کاربردی در سرویس‌های بهداشتی نداشت از این رو تبدیل توالت ایرانی به فرنگی نیز توجیهی نداشت.

تبدیل توالت ایرانی به فرنگی

کم کم با گذشت سال‌ها و مدرن شدن خانه‌ها و مجتمع‌های تجاری و مسکونی نیاز به تبدیل توالت ایرانی به فرنگی نیز حس شد و سرویس‌های بهداشتی جدید دارای توالت فرنگی شدند.

امروزه پزشکان توصیه می‌کنند که برای فشار کمتر به زانو از توالت فرنگی استفاده شود و مزایای آن را بیشتر از توالت‌های فرنگی قلمداد می‌کنند همچنین افراد مسن به‌دلیل ضعف در زانو‌ها و خطرات دیگر بهتر است که از توالت فرنگی استفاده کنند.

از آنجایی که بیشتر خانه‌ها هنوز ممکن است از توالت ایرانی استفاده کنند شما نیاز دارید که آن را به نوع فرنگی تبدیل کنید و برای اینکار اقداماتی را باید انجام دهید.
در این مقاله ما قصد داریم که به شما در تبدیل توالت ایرانی به فرنگی کمک کنیم و روش‌های تبدیل این دو نوع توالت را به شما آموزش دهیم.

تبدیل توالت ایرانی به فرنگی

روش‌های تبدیل توالت ایرانی به فرنگی

توالت‌های فرنگی در گذشته بیشتر در هتل‌ها، قطارها و جاهایی نصب می‌شد که توریست‌ها یا توابع خارجی در آنجا رفت و آمد داشتند اما به مرور عمومی‌تر شد و در خانه‌های مسکونی نیز نصب شد. افراد امروزه ترجیح می‌دهند که در سرویس بهداشتی علاوه بر توالت ایرانی، توالت فرنگی نیز وجود داشته باشد.

در لوله‌کشی خانه‌های تازه ساز معمولا برای نصب توالت فرنگی جایگاهی در نظر گرفته می‌شود که کار نصب را راحت می‌کند. روش‌های تبدیل توالت ایرانی به فرنگی به‌طور کلی شامل روش‌های زیر می‌شوند:

  • تبدیل دستشویی ایرانی به فرنگی توسط توالت فرنگی آماده
  • تبدیل توالت ایرانی به فرنگی توسط تخریب
  • تبدیل توالت ایرانی به فرنگی بدون تخریب

استفاده از توالت فرنگی تاشو

که هرکدام از روش‌های بالا برای تبدیل می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند و تنها از نظر هزینه و تغییر دکوراسیون داخلی تفاوت‌هایی دارند که بسته به انتخاب شما می‌توانند در سرویس بهداشتی اجرا شوند.

تبدیل دستشویی ایرانی به فرنگی توسط توالت فرنگی آماده

در این روش شما به راحتی می‌توانید کار تبدیل توالت ایرانی به فرنگی را انجام دهید و تنها کاری که باید انجام دهید خرید یک توالت فرنگی آماده است. توالت‌های آماده به راحتی در بازار قابل خرید هستند و حمل آن نیز به راحتی صورت می‌پذیرد.

از مزایای این روش این است که نیاز به تخریب نیست و نصب بسیار راحتی نیز دارد. همچنین زمانی که به توالت نیاز نداشته باشید می‌توانید آن را برداشته و یا جابجا کنید و کمترین هزینه را نیز متحمل شوید.

تبدیل توالت ایرانی به فرنگی توسط تخریب

در این روش شما نیاز به از بین بردن توالت و بازسازی آن را دارید که ممکن است این امر برای شما ناخوش‌آیند باشد زیرا متحمل هزینه و صرف زمان زیادی برای بنایی می‌شوید.

خوبی این روش این است که به شکلی اصولی توالت شما بازسازی شده و به شکلی استاندارد عمل نصب و تبدیل توالت شما انجام می‌شود.

تبدیل توالت ایرانی به فرنگی توسط تخریب

اگر مالک خانه خودتان هستید و برای خانه خود برنامه بلندمدت دارید بهتر است که با تغییر سرویس بهداشتی خود و با رعایت قوانین بازسازی تبدیل توالت ایرانی به فرنگی را از این طریق انجام دهید.

برای تعویض توالت به فرنگی شما دو راه پیش رو دارید:

روش اول برداشتن کف توالت است که با تخریب کاشی‌ها و کاسه توالت همراه است و با پرکردن کاسه توالت و ایجاد یک اتصال به فاضلاب می‌توانید توالت فرنگی خود را نصب کنید. در این روش شما ساختار سرویس بهداشتی خود را برهم می‌زنید و ممکن است در لوله کشی نیز نیاز به تغییراتی داشته باشید ولی اصولی‌ترین روش برای تغییر دائمی توالت شما همین روش است.

در روش دوم نیاز به تخریب تمام سرویس نیست و بدون دست زدن به کاشی‌ها تنها کاسه توالت تخریب شده و آن را با مصالح پر میکنیم و تنها مسیری برای فاضلاب باقی می‌گذاریم و بدین صورت هزینه و زمان را کاهش میدهیم اما زیبایی توالت اندکی بهم میزنیم.

اگر دستشویی و حمام در یک مکان قرار دارد حتما زاویه دوش حمام را در نظر بگیرید تا تداخلی ایجاد نشود.

توجه داشته باشید که تا حد امکان سیفون توالت باقی بماند تا به دلیل مشکلات سیفون و ایجاد بوی نامطبوع آزرده خاطر نشوید. همچنین حتما توجه کنید که ابعاد روشویی را در سرویس بهداشتی خود در نظر گرفته باشید.

تبدیل توالت ایرانی به فرنگی بدون تخریب

این روش بیشتر برای کسانی بدرد میخورد که صاحب ملک نیستند و نمیخواهند دردسر زیادی برای تبدیل توالت ایرانی به فرنگی برایشان ایجاد شود. این روش هزینه کمی داشته و سریع‌تر از روش تعویض توسط تخریب است. در این روش شما هیچ تخریبی انجام نداده و تنها آب بندی فاضلاب توالت فرنگی اهمیت بسیار زیادی دارد. در این روش لوله‌های آب گرم و سرد در فضای توالت ایرانی نصب می‌شوند و نیاز به تخریب کاشی‌ها و یا سنگ توالت نیست.

استفاده از توالت فرنگی تاشو

این روش یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین روش‌ها برای استفاده از توالت فرنگی است. این نوع توالت‌های فرنگی نوع جدیدی از توالت‌ها هستند که با کمترین تغییر در سرویس بهداشتی شما امکان استفاده از توالت فرنگی را به شما می‌دهند.

حتماً بخوانید:
توالت فرنگی یا ایرانی ؟ کدامیک برای سلامتی مفیدتر است ؟

توالت فرنگی یا ایرانی ؟ کدامیک برای سلامتی مفیدتر است ؟

توالت های فرنگی و ایرانی هر دو مضراتی را دارند و استفاده زیاد از توالت های فرنگی سبب ابتلا به بیماری های پوستی و گوارشی می شود. با دلگرم همراه شوید .

این توالت‌ها برروی توالت ایرانی نصب شده و قابلیت جمع‌آوری نیز دارند و اجازه استفاده از توالت ایرانی را به دیگر اعضای خانه خواهند داد. در این توالت‌ها از یک عدد فنر نرم برای برای باز و بسته شدن توالت استفاده شده است و دو بازو برای نگهداری توالت روی زمین در این نوع توالت‌ها تعبیه شده‌اند. وزن قابل تحمل برای توالت‌های تاشو چیزی حدود ۱۵۰ کیلو است که عدد مناسبی برای این نوع توالت‌ها محسوب می‌شود و امکان خرابی آن را کاهش می‌دهد.

استفاده از توالت فرنگی تاشو

کلام آخر

برای تبدیل توالت ایرانی به فرنگی توجه داشته باشید که هزینه و ظاهر سرویس بهداشتی شما مهم‌ترین عامل برای تصمیم‌گیری است و پیش از هر اقدامی ببینید که برنامه‌ی بلند مدت شما برای خانه خود چیست و سپس تصمیم درست را بگیرید. درصورت تعویض لوله‌کشی حتما از سرویس‌کار با تجربه کمک بگیرید و از تجربه این افراد حتما استفاده کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (7 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits