دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ترفندی ساده جهت برشته کردن گردو پکان یا پیکان (گردو آمریکایی)
1
زمان مطالعه: 7 دقیقه
اگر تابحال برای مزه کردن آجیل خورده باشید متوجه می شوید که تفاوت گردو پکان خام و برشته کردن این آجیل چقدر مهم است. گردو پکان خواص زیادی دارد و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد.

چگونه گردو آمریکایی (گردو پکان) را بو دهیم؟

گردو پکان یا پیکان (گردو امریکایی) به عکس نامش یک گردو نمی باشد، بلکه آجیلی خوشمزه با ظاهری شبیه گردو بوده و به عکس گردو محصول مناطق گرمسیری می باشد. برشته کردن آرام پکان در فر، اجاق گاز یا مایکروویو طعم آنها را تشدید می کند و تردی بیشتری به آنها می دهد.

اگر از اسپند برشته شده در دستور غذا استفاده می کنید، کافی است این آجیل را را با کمی کره گرم کنید تا طعمی غنی به آن بدهید. همچنین می توانید با مزه آن بازی کنید. پیکان را با دارچین، فلفل هندی یا شکر برشته کنید تا یک میان وعده سالم و سرشار از طعم داشته باشید.

چگونه گردو آمریکایی (گردو پکان) را بو دهیم?

مواد لازم:

کره: چهارده گرم (یک قاشق چایخوری)

مغز گردو پیکان: یک پیمانه (شصت و پنج گرم)

نمک آشپزخانه: چهارگرم (سه چهارم قاشق چایخوری)

فلفل قرمز: یه مقدار جزیی (اختیاری)

مقدار حاصله یک پیمانه خواهد بود.

بو دادن در فر:

فر را با دمای 325 درجه فارنهایت (163 درجه سانتیگراد) گرم کرده و کره را آب کنید. می توانیم یک قاشق غذاخوری (14 گرم) کره را در یک قابلمه بسیار کوچک روی حرارت ملایم گرم کنیم یا حدود 10 ثانیه در مایکروویو قرار داده تا آب شود.

به اختیار خود می توانید از کره شور یا بدون نمک استفاده کنید، اما اگر از کره بدون نمک استفاده کنید، کنترل بیشتری روی طعم آن خواهید داشت.

نکته: برای تهیه بیشتر گردو پیکان برشته، می توانید همه مواد را دو، سه یا چهار برابر کنید.

پیکان ها را کره مالیده و روی یک ورقه پخت پخش کنید. یک پیمانه (65 گرم) از نصف های پیکان را در ظرفی ریخته و کره آب شده را روی آنها بریزید. سپس، پیکان را هم زده تا چرب شده و آنها را به یک ورقه پخت لبه دار منتقل کنید. گردوها را طوری بچینید که در یک لایه قرار گیرند. این امر کمک می کند تا به طور مساوی برشته شوند.

چگونه گردو آمریکایی (گردو پکان) را بو دهیم?

برای تهیه پیکان دارچین:

یک سفیده تخم مرغ را با همزن هم زده تا کف کند و آن را در 1 پیمانه (65 گرم) پیکان نصف شده به هم بزنید. سپس، یک چهارم پیمانه (50 گرم) شکر را به همراه سه چهارم قاشق چای خوری (2 گرم) دارچین هم بزنید و آجیل ها را روی سینی فر بمالید. گردو پکان ها را حدود 45 دقیقه بپزید و هر 10 دقیقه آن ها را هم زده تا به طور یکنواخت طعم بگیرند.

گردو پیکان ها را به مدت بیست و پنج دقیقه بپزید و در نصف این زمان آنها را هم بزنید. ورقه پخت را در فر از قبل گرم شده قرار داده و گردوها را حدود 12 دقیقه بپزید. سپس دستکش های فر را پوشیده و ورق را برداشته از یک قاشق یا کفگیر مسطح برای هم زدن گردو پکان استفاده کرده و ورق را دوباره داخل فر قرار دهید. آجیل را 12 تا 13 دقیقه دیگر برشته کنید.

پیکان ها پس از اتمام برشته کردن، بوی معطر و آجیلی خواهند داشت. گردو پکان ها را از روی ورقه را برداشته و گردوها را با نمک و فلفل قرمز مزه دار کنید. فر را خاموش کرده و با احتیاط ورقه پخت را بردارید. سه چهارم قاشق چایخوری (4 گرم) نمک آشپزخانه و نوک قاشق فلفل قرمز آسیاب شده را روی آجیل بپاشید.

آموزش بو دادن گردو آمریکایی روی اجاق گاز

اگر حرارت فلفل قرمز را نمی‌خواهید، می‌توانید آن را کنار بگذارید یا چاشنی دیگری مانند زیره یا پودر زعفران را جایگزین کنید. گردوپکان ها را روی ورقه پخت خنک کنید. پیکان های برشته شده را هم زده و سپس روی سینی فر بگذارید تا کاملا خنک شوند.
اگر بخواهید گردو پیکان ها را داغ بخورید به جای ترد، جویدنی می شود. گردوهای سرد و برشته شده را در ظرف دربسته در دمای اتاق تا یک هفته نگهداری کنید.

آموزش بو دادن گردو آمریکایی روی اجاق گاز

کره را در تابه ای روی حرارت متوسط آب کنید. یک ماهیتابه را روی اجاق گذاشته و یک قاشق غذاخوری (14 گرم) کره را داخل آن بریزید. سپس شعله را متوسط کنید و اجازه دهید کره آب شود. اگر ترجیح می دهید، روغن زیتون، کانولا یا نارگیل را جایگزین کره کنید.

گردو، نمک و فلفل قرمز را اضافه کنید: یک پیمانه (65 گرم) مغز نصفه پکان را به همراه 3/4 قاشق چایخوری (4 گرم) نمک آشپزخانه به ماهیتابه اضافه کنید. اگر دوست دارید گردوها کمی چاشنی دار باشد، 2 پیمانه فلفل قرمز آسیاب شده را هم بزنید. اگر تصمیم دارید این دستور را دو برابر کنید، به جای شلوغ کردن ماهیتابه، گردو پکان ها را به صورت دسته ای برشته کنید.

گردو پیکان شیرین تند:

گردو پیکان ها را با کره به مدت 3 تا 4 دقیقه برشته کنید و سپس 1/8 قاشق چایخوری (0.3 گرم) فلفل هندی، دارچین و پوست پرتقال گرانول شده را به آن اضافه کنید. یک قاشق غذاخوری (12 گرم) شکر قهوه ای را اضافه کرده و گردو پیکان ها را برای 1 تا 2 دقیقه دیگر بپزید.

گردوها را به مدت 2 تا 5 دقیقه بپزید و مرتب هم بزنید:

شعله را در حالت متوسط قرار داده و آجیل ها را مرتب هم زده تا نسوزد. آجیل ها را برشته کرده تا بوی معطر و تیره تر به نظر برسند.

اگر پکان ها را از قبل در یخچال یا فریزر نگهداری کرده بودید، ممکن است یک دقیقه بیشتر طول بکشد تا برشته شود. گردوها را در بشقاب ریخته و اجازه دهید کاملا خنک شود:

از آنجایی که گردو پیکان می تواند حتی پس از خاموش کردن شعله در ماهیتابه به برشته شدن ادامه یابد. آجیل برشته شده را در بشقاب قرار دهید. قبل از اینکه از آنها لذت ببرید آنها را کنار گذاشته تا خنک شوند. آجیل های خنک شده را در یک ظرف دربسته در دمای اتاق قرار دهید و آنها را تا یک هفته نگهداری کنید.

استفاده از مایکروفر برای بو دادن گردو پیکان

کره، گردو، نمک و فلفل را در ظرفی با هم مخلوط کنید. یک ظرف کم عمق قابل استفاده در مایکروویو، مانند یک بشقاب پای را برای این کار انتخاب نمایید و یک پیمانه (65 گرم) پیکان نصفه را داخل آن بریزید.

یک قاشق غذاخوری (14 گرم) کره ذوب شده و 3/4 قاشق چایخوری (4 گرم) نمک آشپزخانه را با هم اضافه کنید، در صورتی که تمایل دارید آجیل را کمی حرارت بدهید، دو عدد فلفل قرمز آسیاب شده اضافه کنید.

آموزش بو دادن گردو آمریکایی روی اجاق گاز

برای طعم بیشتر، به جای نمک آشپزخانه از نمک دریا استفاده کنید.

آجیل ها را به مدت یک دقیقه در مایکروویو قرار دهید:

ظرف گردوی کره ای را در مایکروویو قرار داده و به مدت یک دقیقه بحرارت دهید. احتمالاً گردو پکان ها از خود بو ساطع کرده و کمی تیره می شوند.

نکته: اگر متوجه شدید که آجیل ها خیلی خوب برشته نمی شوند، داخل مایکروویو خود را پاک کنید. یک مایکروویو تمیز؛ آجیل را خیلی بهتر برشته می کند.

اسپندها را به مدت 1 تا 2 دقیقه حرارت دهید و هر 30 ثانیه یکبار هم بزنید. مایکروویو را باز کنید و اسپندها را قبل از اینکه 30 ثانیه دیگر گرم کنید، هم بزنید. سپس، دوباره آجیل را هم بزنید.

اسپندها را در مجموع 1 تا 2 دقیقه دیگر یا تا زمانی که بوی معطر و برشته شده در مایکروویو پیدا کنند، ادامه دهید. مهم است که هنگام برشته شدن آجیل ها را مرتب هم بزنید تا از بیش برشته شدن آجیل در یک سمت جلوگیری شود.

گردو پکان ها را قبل از مصرف تا دمای اتاق خنک کنید:

از دستکش فر استفاده کنید تا گردوها را از مایکروویو خارج کرده زیرا ظرف داغ است. آجیل ها را به یک سینی فر یا بشقاب لبه دار منتقل کنید و بگذارید کاملا خنک شوند. گردوهای خنک شده را در ظرف دربسته بریزید و تا 1 هفته نگهداری کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits