دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش پخت بلغور پلو ترکیه ای با 2 روش
13
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بلغور پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با دلگرم همراه باشید.

روش تهیه بلغور پلو ترکیه ای

بلغور پلو یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه خاورمیانه است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بلغور پلو در ادامه با ما همراه باشید.

بلغور پلو، یکی از انواع غذاهای ساده و گیاهی ایرانی است که می توان آن را به سرعت در خانه آماده کرد. این غذا که شباهت زیادی به استانبولی دارد، با بلغور گندم، پیاز، روغن، آب، زردچوبه، نمک، فلفل و گاهی گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی یا هر دو درست می شود.

حتماً بخوانید:
طرز تهیه مقلوبه پلـو : غذای خوشمزه عربی و ترکیه ای

طرز تهیه مقلوبه پلـو : غذای خوشمزه عربی و ترکیه ای

طرز تهیه مقلوبه پلو : یکی دیگر از خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای ترکیه ای و عربی مقلوبه است که البته در مدل های مختلف و با مواد متنوع درست می شود.

مواد لازم برای تهیه بلغور پلو ترکیه ای

لوبیا سبز ۲۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد
فلفل سبز ۲ عدد
گوجه ۲ عدد
رب ۱ ق غذا خوری
رب فلفل در صورت دسترسی ۱ ق غذا خوری
بلغور ۱.۵ پیمانه
روغن مایع به مقدار لازم
کره ۱ ق غذا خوری
آب یا آب گوشت به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

 بلغور پلو ترکیه ای

طرز تهیه بلغور پلو ترکیه ای خیلی خوشمزه

ابتدا روغن را داخل یک ظرف بریزید و صبر کنید تا داغ شود و بعد پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه تفت دهید تا سبک و شیشه شود.

فلفل را بشورید و خرد کنید و به مواد اضافه کنید و بعد لوبیا سبز از قبل تمیز شده و خرد شده را اضافه کنید.در ادامه رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و رب خوشرنگ شود.

سپس گوجه فرنگی را بشورید رنده یا با کمک گوشتکوب برقی پوره کنید و به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا آب اضافه گوجه کشیده و مواد خوشرنگ شود و در انتها ادویه ها را اضافه کنید تا عطر ادویه ها بلند شود.

در ادامه باید مقاری آب داغ روی آن بریزید به اندازه ی که یک بند انگشت روی آب روی مواد باید و لوبیا سبز پخته شود. می توانید از لوبیا سبز بخارپز شده استفاده کنید و بجای آب داغ از عصاره مرغ یا گوشت استفاده کنید تا پلو طعم بهتری داشته باشد.

در ادامه باید بلغور شسته شده را به مواد اضافه کنید و به مقداری آب بریزید تا بلغور ها نرم شود و بعد از تمام شدن آب آن را مانند برنج کته وسط قابلمه جمع کنید و روی شعله ملایم با دمکنی بگذارید تا پخته شود و دم بکشد و در انتها کره روی آن بریزید. نوش جان

 بلغور پلو ترکیه ای

نکات کلیدی در تهیه بلغور پلو ترکی گیاهی

می توانید از سبزیجات دلخواه استفاده کنید و این پلو را تهیه کنید.
می توانید از رب فلفل دلمه ای نیز استفاده کنید.
به دلخواه می توانید ۱ حبه سیر رنده شده نیز استفاده کنید.

روش طبخ بلغور پلو ترکی گیاهی

مواد لازم برای بلغور پلو ترکی گیاهی روش دوم

۲ پیمانه برنج خیس کرده
یک پیمانه بلغور گندم
۲ قاشق سوپ خوری پیازداغ
آب، روغن، نمک و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه بلغور پلو گیاهی

طرز تهیه بلغور پلو ترکی گیاهی روش دوم

مقداری روغن را در تابه روی شعله متوسط گاز داغ کنید. سپس بلغور گندم را در روغن بریزید و آن را کمی تفت دهید تا طلایی رنگ شود. بلغورها را کنار بگذارید.

یک قابلمه آب را روی حرارت گاز به جوش آورید. سپس پیاز داغ، بلغور تفت داده شده و برنج از قبل خیس شده را در آب بریزید و اجازه دهید تا آب، روی شعله متوسط گاز، تبخیر شود و به خورد مواد برود. پس از تبخیر کامل آب، شعله گاز را کم کنید و دم کنی بگذارید تا دمی بلغور، برای ۴۰ دقیقه دم بکشد.

طرز تهیه بلغور پلو ترکی گیاهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (13 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits