دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی انواع محصولات برنز کننده پوست
1
زمان مطالعه: 9 دقیقه
در صورتی که قصد دارید پوست خود را برنزه نمایید؛ می توانید به جای استفاده از روش رایج قرار گرفتن زیر نور مستقیم آفتاب؛ از انواع محصولات برنزه کننده مختلف بازار استفاده کنید که سریعتر این کار را انجام دهد. این مطلب راهنمای خرید برنزه کننده را ارائه می...

راهنمای خرید برنز کننده پوست و آنچه باید درباره برنزه کننده بدانید

برنز کردن پوست طرفداران خاص خود را دارد و بسیاری از افراد ترجیح می دهند به کمک نور مستقیم خورشید این کار را انجام دهند، در حالی که امروزه محصولات برنزه کننده مختلفی برای این کار وجود دارد که سریعتر شما را به هدف می رساند. اگر مایلید در ادامه با راهنمای خرید برنز کننده پوست همراه ما باشید.

راهنمای خرید برنز کننده پوست

اگر مایلید که پوست خود را برنزه نمایید علاوه بر روش مرسوم قرار گرفتن زیر نور خورشید؛ امروزه در بین انواع لوازم آرایشی و بهداشتی؛ محصولات برنز کننده مختلفی وجود دارد که سریعتر شما را به هدف می رساند. بسیاری افراد ترجیح داده که پوست خود را با نور مستقیم خوشید به برنزه تغییر رنگ دهند.

در کنار مزایای خاص این روش ولی طولانی مدت قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید احتمال ابتلا به بیماری های پوستی مانند بروز خال، آفتاب سوختگی و … را افزایش می دهد. از این رو می توانید از محصولات برنز کننده که برای این کار تولید شده اند استفاده نمایید.

سال ها پیش رنگ پوست سفید مورد پسند جامعه بود تا آن که خانم کوکو شانل در سال ۱۹۲۰ بعد از بازگشت از تعطیلات ساحلی با پوست برنز شده از نور خورشید؛ بسیار مورد توجه خانم های فرانسوی قرار گرفت. این تغییر رنگ پوست وی به حدی پر طرفدار شد که برنز کردن پوست صورت و بدن به یکی از معیارهای زیبایی تبدیل شد.

محصولات برنز کننده پوست

به تدریج این مد در تمام دنیا طرفدار پیدا کرد و به نوعی فراگیر شد. برای برنزه کردن پوست صورت و بدن روش های مختلفی وجود دارد که هر یک طرفداران خاص خود را دارد ولی همانطور که اشاره شد یکی از این روش ها استفاده از محصولات برنزه کننده پوست می باشد که توسط شرکت های تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی ارائه می شود.

استفاده از این محصولات نسبت به سایر روش های برنز کردن پوست، ایمن تر می باشد. از سویی در مدت زمان کمتری نسبت به روش های مرسوم؛ پوست را برنزه می کند. در این مطلب قصد داریم راهنمای خرید برنزه کننده پوست را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا با آگاهی بیشتری نسبت به خرید این محصولات اقدام نمایید.

روش های مرسوم برنز کردن پوست

در آشنایی با راهنمای خرید برنز کننده خوب است بدانید که به طور معمول سه روش مرسوم جهت برنزه کردن پوست وجود دارد از جمله:

برنز کردن پوست با حمام آفتاب
برنز کردن پوست بدون آفتاب به کمک محصولات برنزه کننده
برنز کردن پوست به کمک دستگاه سولاریوم

۱. برنز کردن پوست با حمام آفتاب

موقعی که به دنبال روش های برنزه شدن هستید نخستین راهی که به ذهن خطور می کند، استفاده از نور خورشید است. چرا که هم ارزانترین و هم در دسترس ترین می باشد. اشعه ماورابنفش خورشید کمک می کند تا رنگ پوست تیره تر شود. البته این بدان معنی است که باید ساعت ها زیر نور مستقیم خورشید و در معرض اشعه آن قرار بگیرید.

هر چند امروزه هنوز این روش مورد استفاده قرار می گیرد ولی لازم است مواردی رعایت شود تا هم آسیب کمتری به پوست وارد شود و هم به کمک این روش به نتایج خوبی برسید. به طور مثال از کرم ضد آفتاب استفاده تا توسط آن از آسیب بسیار پوست جلوگیری شود. همچنین می توانید یکی از محصولات برنزه کننده که برای استفاده در محیط بیرون، طراحی شده خریداری و بهره بگیرید.

۲. برنز کردن پوست با محصولات برنزه کننده

جهت برنز کردن پوست بدون حمام آفتاب، می توانید پوست را با محصولات برنزه کننده ای که در این زمینه تولید شده اند از جمله ژل برنز کننده، اسپری برنز کننده و … برنزه نمایید. ایراد اصلی این روش رنگ پوست می باشد. به این معنی که در اکثر مواقع رنگ پوست نارنجی به نظر می رسد و نه برنزه. از این رو روش آفتاب گرفتن و سولاریوم در حال حاضر محبوب می باشند.
با این وجود اگر پیش از استفاده از محصولات برنزه کننده پوست لایه برداری و مرطوب شود قطعا می توان ظاهر طبیعی تری به دست آورد.

برنزه کردن پوست

۳. برنز کردن با دستگاه سولاریم

در این روش از تخت برنزه که مجهز به لامپ های یو وی می باشد، استفاده می شود. که دقیقا خطرات ناشی از برنزه شدن با نور خورشید را برای پوست به دنبال دارد. برای برنزه شدن با سولاریوم بایستی چندین مرتبه و هر مرتبه چند ساعت زیر اشعه دستگاه قرار گرفته و همه اشعه ها را که به مست شما می تابد را تحمل نموده تا به رنگ دلخواه برسید.

آسیب این اشعه به بدن زیاد بوده و میزان اشعه این دستگاه در مواردی تا چندین برابر نور خورشید است از این رو آسیب آن بسیار زیاد می باشد.

استفاده از برنز کننده پوست چه تاثیری دارد؟

اگر با فرایند کانتورینگ صورت آشنایی داشته باشید، احتمالا می دانید این کار سبب افزایش زیبایی چهره می شود. استفاده از برنز کننده پوست نیز رنگ پوست را گرم ساخته و در ضمن سبب زیبایی پوست صورت هم می شود. در ضمن به کار گرفتن پودرهای برنز کننده پوست موجب می شود، پوست سالم تر به نظر برسد.

بهترین محصولات برنزه کننده پوست

در راستای آشنایی با راهنمای خرید محصولات برنز کننده در ادامه مطلب به معرفی انواع محصولاتی که در این زمینه تولید شده اند، می پردازیم.

لوسیون و کرم برنز کننده

لوسیون و کرم های برنز کننده یکی از پر استفاده ترین انواع محصولات برنزه کننده بین خانم ها می باشند و ضمنا این محصولات محبوبیت بالایی دارند. کرها به علت سادگی و راحتی استفاده پرطرفدارتر هستند. کار با این محصولات به علت رنگی بودن آن ها خیلی راحت است زیرا در هنگام استفاده از آنها به سادگی می توان کرم را روی پوست اعمال کرده و متوجه شوید کدام بخش های پوست رنگ نگرفته تا ایرادات احتمالی را رفع کنید.

محصولات برنزه کننده

به این ترتیب افراد کم تجربه در زمینه برنزه کردن پوست می توانند برای شروع کار از لوسیون و کرم های برنزه کننده استفاده و به مرور گزینه های بعدی را تست کنند. شایان ذکر است لوسیون در بین محصولات برنزه کننده با زمانی حدود ۱۵-۲۰ دقیقه، طولانی ترین زمان برای خشک شدن را نیاز دارد و در عوض بیشترین مرطوب کنندگی را برای پوست به ارمغان می آورد.
به عبارتی لوسیون، برنزه شدن تدریجی که آسان ترین روش برای برنز شدن پوست است را فراهم می کند.

روغن برنزه

یکی از پرکاربرد ترین انواع محصولات برنزه کننده موقع حمام آفتاب، استفاده از روغن های برنزه کننده می باشد که از پوست در مقابل آفتاب سوختگی هم محافظت می کنند. بهترین شیوه مصرف این روغن ها چند دقیقه پیش از قرار گرفتن زیر نور خورشید می باشد.

اسپری برنزه

با استفاده از اسپری برنزه کننده پوست می توان به راحتی کل بدن را برنزه کرد. به عبارتی این محصول برای برنزه کردن حرفه ای پوست در کمترین زمان؛ مناسب می باشد. می تواند پوست را تنها در عرض چند دقیقه (۲-۳ دقیقه) برنزه کرد.
دقت کنید برای گرفتن نتیجه بهتر، هنگام استفاده از اسپری آن را ۱۵ سانتی متر از بدن فاصله دهید. موقع اسپری، حرکت دست به صورت دایره ای بوده تا تمام بخش های بدن به شکل مساوی آن را دریافت کنند.

در صورت عدم رعایت این موارد، پوست یکدست برنزه نمی شود و از رنگ ایجاد شده راضی نخواهید بود. از این رو در این روش بهتر است از یک نفر کمک بگیرید. برای یکدست شدن برنزه پوست علیرغم کمک گرفتن از نفر دیگر باید پوست چندین ساعت با چیزی تماس پیدا نکند.

راهنمای خرید بهترین برنزه کننده

ضمنا ماندگاری اسپری حدود ۱۰ روز بوده و با گذشت زمان و با از بین رفتن سلول های مرده پوست رنگ برنزه هم کمرنگ می شود. به این ترتیب می توانید هر دو هفته یک بار آن را تمدید نمایید.

پودر برنزه

معمولا پودر برنزه کننده پوست بافت نرم و سبکی داشته و به راحتی سطح پوست را پوشش می دهد. در صورت استفاده از پودر برنزه کننده پوست شما صاف و یکدست به نظر می رسد و جلوه خوبی به آرایش می دهد.

فوم برنزه

فوم ها جزو محصولات برنزه کننده سریع محسوب می شوند که ماندگاری تقریبا بالایی هم دارند. فوم های برنزه بدون احتیاج به نور خورشید عمل کرده و سریعا جذب پوست می شوند و تا چند روز ماندگاری دارند.

قرص برنزه

قرص برنزه یکی از روش های جدید و کاربردی برای برنزه شدن پوست است. این قرص سلول های پوست را تحریک نموده و سطح پوست برای برنزه شدن آماده می شود. این روش برای افرادی که مایلند سریعتر نتیجه گرفته و برنزه شوند، انتخاب مناسبی خواهد بود.

رنگ برنزه

یکی دیگر از محصولات در راهنمای خرید برنز کننده؛ رنگ های برنزه می باشند. ویژگی رنگ های برنزه این است که سریع ظاهر شده و سریع نیز از بین می رود. اگر برای برنزه شدن پوست عجله دارید به کمک رنگ برنزه به هدف خود دست می یابید. در صورتی که رنگ پوست تیره ای دارید پیشنهاد می شود برنزه کننده با تناژ رنگی طلایی و قهوه ای انتخاب کنید.

کرم برنز کننده

ولی اگر رنگ پوست روشنی دارید بهترین گزینه این است که از رنگ های برنزه ای استفاده کنید که دو درجه تیره تر از رنگ طبیعی پوست شما هستند. و در نهایت اگر رنگ پوست طبیعی و نرمال دارید بهتر است از برنزه کننده با تناژ رنگی گرم و هلویی که رنگ زمینه قوه ای روشن دارد، استفاده نمایید.

ژل برنزه

در صورتی که موی بدن زیادی دارید ژل برنزه گزینه عالی در راهنمای خرید برنز کننده پوست، خواهد بود. همچنین اگر مستعد ابتلا به بریدگی در صورت یا بدن هستید، ژل برنزه کننده پیشنهاد می شود.

دستمال مرطوب برنزه

در این روش تنها کافی است به کمک دستمال برنزه با حرکات دایره ای و کوچک روی بدن آن را برنزه نمایید. این محصول فرمول بسیار سبکی دارد و سریعا خشک می شود. در ضمن فراموش نکنید که بعد از اتمام کار دست ها را با صابون بشویید.

موس برنزه

این مواد کرکی دارای فرمول خوبی برای برنزه شدن پوست هستند زیرا علیرغم قابلیت پخش فوق العاده در مدت زمانی حدود ۵ دقیقه سریعا خشک می شوند.

ژل برنز کننده

منبع : آرگا



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits