دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
این مدارس هفته اول مهرماه تعطیلند !!
1
فرماندار مشهد گفت: مدارس و دانشگاه های مشهد در هفته نخست مهر تعطیل هستند و این اماکن به اسکان زائران دهه پایانی صفر اختصاص یافته‌اند.

محسن داوری روز یکشنبه در حاشیه افتتاح قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس ابلاغ شورای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی همه مدارس شهر مشهد تا پنج مهر تعطیل هستند و مدارس در اختیار اسکان زائران خواهد بود.

وی گفت: در نشستی که هفته قبل معاون اول رییس جمهور در مشهد داشتند، مقرر شد ایشان به وزیر علوم ابلاغ کنند که دانشگاهها در مشهد از دوم مهرماه به مدت یک هفته تعطیل است و این اماکن به اسکان زائران اختصاص می یابد.

فرماندار مشهد با اشاره به فعالیت قرارگاه خدمات سفر در مشهد خاطر نشان کرد: در این روزهایی که امام رضا(ع) میهمان زیادی دارد، میهمان نوازی شایسته را به همگان نشان خواهیم داد و در این راستا قرارگاهی در قالب چهار کمیته و ۱۲ کارگروه تشکیل داده ایم.

داوری افزود: کمیته اسکان و رفاه زائر زیر نظر معاونت سیاسی و کمیته تامین و تنظیم و نظارت بربازار زیر نظر معاونت توسعه و برنامه ریزی فرمانداری فعالیت دارد.

وی گفت: حمل و نقل بین شهری و درون شهری و ارائه خدمات به زائران و هیاتها در موکبها در قالب کمیته زیرساخت و حمل و نقل و زیر نظر معاونت عمرانی خواهد بود و از آنجایی که مهمترین مقوله در این ایام امنیت و نظم زائر و عزادارای است کمیته امنیتی نیز زیر نظر معاونت امنیتی و انتظامی فرمانداری فعالیت خواهد کرد.

فرماندار مشهد ادامه داد: هیاتهای مذهبی توسط شورای هیات مذهبی به عنوان نهادی مردمی مدیریت می شوند و از طرف دیگر همه هیاتها از سوی بخشهای حاکمیت مورد حمایت می باشند.

داوری به برنامه ریزی برای بازگشت همه زائران از جمله زائران پیاده از مشهد اشاره کرد و گفت: زائران هیاتی و گروهی در مکانهای عمومی مشهد مانند مدارس، مساجد و حسینیه ها اسکان می یابند و از هم اکنون این اماکن برای آنها رزرو شده است.

وی اضافه کرد: ۶۰۰ هزار اقامت شبانه شامل اماکن رسمی و اضطراری نیز برای افرادی که به صورت خانوادگی به مشهد می آیند نیز در نظر گرفته شده است.

فرماندار مشهد همچنین گفت: در دهه پایانی صفر ارزاق عمومی مورد نیاز جمعیت زائر و مجاور در مشهد تامین شده است و برای توزیع این اقلام ۵۰۰ مرکز و واحد صنفی اقلام ۱۶ گانه را با قیمت مصوب توزیع می کنند، چهار پایگاه نیز در اطراف حرم مطهر رضوی وظیفه نظارت برای عرضه صحیح این اقلام را برعهده دارند.

داوری بیان کرد: جمعیتی که در روزهای پیش روی به مشهد سفر خواهند کرد، قابل پیش بینی نیست اما قاطعانه می گوییم هر ظرفیتی در استان بوده برای این میزبانی پای کار آمده و تلاش داریم بهترین خدمات در حد توان ارائه دهیم.

وی گفت: با همکاری مساجد در محلات مردم برای میزبانی از زائران دهه پایانی صفر پای کار آمده اند و هر کس بخواهد می تواند در سامانه مربوطه ثبت نام کند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits