دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
5 انشا خواندنی درمورد حاج قاسم سلیمانی برای دبستان تا دبیرستان
212
زمان مطالعه: 12 دقیقه
در این مقاله از مجله اینترنتی دلگرم قصد داریم چند نمونه از برترین و زیباترین انشاها با موضوع سردار سلیمانی را تقدیم حضورتان کنیم. با ما همراه باشید.

انشا درمورد سردار سلیمانی

اگر به دنبال انشاهای ادبی و زیبا با موضوع حاج قاسم سلیمانی هستید، این مقاله را از دست ندهید. در ادامه برترین انشاها درمورد سردار سلیمانی را خواهید دید. این متن ها برای تمام مقاطع تحصیلی مناسب است. امیدواریم که بهره کافی را از آن ها ببرید.

انشا درمورد قاسم سلیمانی

موضوع انشا: شهادت سردار سلیمانی

مقدمه: افسانه ها، تا زمانی افسانه می مانند، که اتفاقی مانند آن در عصر ما نیفتد، اخیرا یکی دیگر از افسانه ها به وقوع پیوست و تبدیل به خاطره ای تلخ برای تمامی آزادگان این کره ی خاکی شد؛

شاید بگویید کدام افسانه ؟! افسانه ی جاودانی پهلوان هایی مانند رستم و پیدا شدن فردی همتای مالک اشتر و دوباره تکرار شدن ضایعه ی تلخ حضرت ابوالفضل (ع).

بدنه اصلی: مالک اشتری دیگر معروف به سردار دل ها، با نگاه هایی به تیزی شمشیر ذوالفقار، با قدم هایی به استواری سرو، یعنی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی.

نامی که بر سر در قلب ما طلاکوب شده و عامل ترس سیاهدلان روزگار است، ایشان نماد تواضع، عدالت طلبی، حق خواهی، مهربانی و برای تمامی مردم آزاده سرمشق و الگویی بی بدیل است.

همان سرداری که دشمنان از ترسشان، نه با پای پیاده و تن به تن بلکه با اسباب بازی های از راه دور خود، او را به بهشت و به پیش یاران خود، یعنی سرلشکر همدانی و امام خمینی (ره) فرستادند.

اما دشمنان این پهنه ی سرسبز شده با خون شهیدان باید بدانند که شهید سلیمانی قوی تر از سردار سلیمانی است، با یارانی مسلح به قدرت ایمان، قله ی حق خواهی را فتح خواهند کرد و همه ی ایران یکصدا می خوانند که:

رفته سردار نفس تازه کند برگردد
چون ظهور گل نرگس به خدا نزدیک است

همان سرداری که در یکی از مستندات با سرعت به سمت مقر داعش حمله ور می شد ولی توسط محافظانش به آرامی دعوت می شد، همان سرداری که از خانواده ی خود گذشته بود و فراتر از مرزهای ایران از جان و مال ایرانیان دفاع می کرد؛ بله، همان رفیق رهبر و مورد اعتماد حزب الله.

از خون سردار دل ها میلیون ها سردار سلیمانی روییده و سیل عظیم مردمان عاشق بر روی کاخ سفید شما نازل خواهد شد و آسمان شما را سیاه خواهد کرد.

نتیجه: این موضوع را دشمنان اسلام و آزادی خواهی باید بدانند که انتقام ما برابر نخواهد بود، چرا که سر ترامپ و امثال او به اندازه ی بند کفش سردار هم ارزش ندارد، همانطور که سید حسن نصرالله بزرگوار فرمودند: (کسانی که عمودی و بر روی پاهای خود دکمه ی پرتاب موشک و آغاز عملیات را فشار دادند، افقی و در تابوت به کشور خود باز خواهند گشت.)

(سردار روحت شاد و یادت گرامی)

انشا درمورد سردار سلیمانی کلاس ششم

حتماً بخوانید:
گلچین عکس پروفایل ویژه سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی

گلچین عکس پروفایل ویژه سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی

اگر به دنبال عکس های ویژه سالگرد شهادت سردار سلیمانی هستید، با ما همراه شوید تا گلچینی از باکیفیت ترین عکس ها تقدیم حضورتان کنیم.

انشا برای سالگرد سردار سلیمانی

موضوع انشا: فضایل سردار سلیمانی

مقدمه: پدر، این همه گریه و اندوه برای چیست ؟ مگر چه شده که همه جا پر از غم و افسوس و ناراحتی است ؟ چه شده که خیابان ها پر شده از عزادارانی که گریه کنان بر سر خود می کوبند و علیه دشمن شعار می دهند؟

بدنه اصلی: پسرم، ما انسان بزرگی را از دست داده ایم. او کسی نیست جز شهید سردار قاسم سلیمانی؛ مردی مومن، با ایمان، وطن دوست و شجاع. او تکیه گاه ملت ایران بود و تا زمانی که نفس می کشید، هراسی در ملت نبود و مردم به داشتن او می بالیدند.

پدرجان، مگر ایشان چه کرده بودند که اینقدر نزد مردم محبوب شده اند ؟

پسرم، زمانی که تو دو سه سالی بیش نداشتی، یک عده انسان های شرور در این دنیا بودند که زندگی را به کام مردم تلخ کرده بودند و آسایش و امنیت را از پیر و جوان گرفته بودند، آدمکش هایی که با اعمال خبیثان می خواستند دنیا را به آتش بکشند.

افرادی که خودشان را مسلمانان واقعی می نامیدند ولی تمام کارهایشان درست بر خلاف اسلام واقعی بود. تاریخ فراموش نخواهد کرد چه آه و ناله هایی که از نهاد زن و بچه ها بلند شده است.

این آدم های شرور که به آن ها داعش می گوییم، چیزی نمانده بود که خاک کشور ما را لگدمال کنند و آن موقع کسی نمی دانست چه کارهای هولناکی که می خواستند انجام دهند.

پس آن انسان های بی رحمی که می گویی الان کجا هستند ؟ چرا خبری از آن آدمکش ها نیست ؟ مگر نمی گویی می خواستند به کشور ما حمله کنند ؟ پس چه شد ؟

هولناک وضعی بود آن زمان. بغداد، پایتخت کشور عراق، درمحاصره آن ها بود و رئیس جمهور سوریه، از کشورش گریخته بود و به جز یکی دو استان، سوریه در دست داعشی ها بود.

در حالی که بیشتر کشورها دور میز نشسته بودند و تلاش هایی نمادین برای برقراری صلح می کردند، این ایران بود که به پا خاست و سردسته ما کسی نبود جز سردار سلیمانی. انگار نوری از یک دریچه کوچک شروع به تابش کرد.

این نور، نور امید بود، نوری که مسلمانان واقعی جهان را بیدار کرد و آن ها را به مبارزه با دشمن فراخواند. این سردار سلیمانی ما بود که بدون هیچ ترس و واهمه ای عملیات های پی در پی را برنامه ریزی می کرد و دوشا دوش سربازانش دل به دریا می زد. وجود او سبب اتحاد مردم در سوریه و عراق نیز شد.

داعش، این غول بی شاخ و دم، بیش از چند ماه در برابر حاج قاسم و یارانش دوام نیاورد و از پای افتاد. بچه غولی که توسط آمریکا و همدستانش غولی برای خود شده بود ولیکن شجاعت، دلاوری، ایمان و توکل سردار چون تیری زهرآگین در قلب این غول فرو رفت.

نتیجه: پدرجان، حالا می فهمم که چه بزرگمردی را از دست داده ایم. به راستی سردار سلیمانی همیشه در تاریخ جاوادان خواهد ماند و برای من و دوستانم، بی شک الگوی شجاعت و دلاوری است.

انشا درمورد سردار سلیمانی کلاس سوم

انشا درباره سردار سلیمانی برای ابتدایی

موضوع انشا: وصف سردار سلیمانی

بسم الله القاصم الجبارین
میخواستم در ارتباط با این سپهبد بزرگ انشایی بنویسم اما وقتی بخواهی که ابهت و عظمت این سردار را وصف کنی قلم از کار میفتد و زبان قاصر است. آری بزرگی ایشان را نمی شود در یک نوشته بیان کرد. شکوه و شخصیت این بزرگ مرد نه تنها ایران بلکه خاورمیانه و حتی کل جهان را حیران خود کرده بود.

متاسفانه دشمن کور دل، تاب و تحمل دیدن این همه اقتدار و عزت ایشان که حتی بردن نامشان کاخ های دشمن را به لرزه می انداخت نداشت و در اقدامی نابخردانه اوج حماقت و دیوانگی خویش را نشان داد و نه تنها سردار سلیمانی را به شهادت رساند بلکه همزمان قلب هشتاد میلیون ایرانی را به درد آورد.

نسیم می وزد و شاخه های درختان در این زمستان تلخ، رقص مرگ سر می دهند و مردم داغدار ایران زمین در غم از دست دادن پدرشان می گریند، گویا این ماتم تمامی ندارد.

سایه حضور پربرکت ایشان هنوز نیز در کل منطقه باقی است و صد البته یاد و خاطره مبارکشان تا ابد در دل ها و قلب های مردم ایران باقی خواهد ماند و به راستی که لقب سردار دل ها برازنده ایشان است.

نام ایشان نه تنها در قلب تک تک مردم ایران بلکه در تمامی صفحات کتاب های تاریخ این ملت نیز حک خواهد شد و همچنین مطابق با آیه شریفه قرآن: و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل ا… امواتا بل احیا و عند بهم یرزقون. ایشان همواره در میان ما حاضرند و روح مبارکشان نیز همچنان حافظ این مملکت خواهد بود.

سردار قاسم سلیمانی در تمامی جبهه های حق علیه باطل در خط مقدم حضور داشت و گویی به استقبال شهادت می رفتند و سرانجام به آرزویشان نیز رسیدند. در طول عمر بابرکتشان حتی یک لحظه هم از اشتیاقشان به خدا و دفاع از میهن کم نشد.

سخنان قاطع و متین که لرزه بر وجود دشمن می انداخت، نگاه نافذ و دقیق و جسارت و صلابت و قدرت ایشان زبانزد خاص و عام بود. شجاعت این مرد در مبارزه بی نظیر بود. غرور این ژنرال امنیت را برای کشورمان به ارمغان آورده بود و یقینا هیچ عزتی بالاتر از شهادت برایشان یافت نمیشد.

رایحه خوش امنیت در فضای مملکتمان عطرآگین شده است و هیچ ابرقدرتی نمیتواند به سرزمین ما دست درازی کند و ما همه این ها را مدیون ایشانیم.

آقایی و بزرگواری شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که کلکسیونی از عناوین و افتخارات را در پرونده اش دارد آنجایی بیشتر مشخص می شود که وصیت می کند روی سنگ قبرش فقط بنویسند سرباز وطن !

شخصیت والای سردار سلیمانی بر هیچکس پوشیده نیست، به راستی که او یکی از بهترین الگوها و سرمشق برای جوانان و نسل امروزی ماست،

باشد که ما نیز راه ایشان را با قدرت هرچه تمام تر ادامه دهیم و در مسیر مبارزه با استکبار دریغ نورزیم و گرچه دیگر فرد بزرگی همچون ایشان دیگر تکرار نخواهد شد اما راه و روش خود را به او و ویژگی هایی همچون رشادت، عزت نفس و دلاوری و… نزدیک و نزدیک تر کنیم تا هم خودمان به رستگاری بی نهایت برسیم و هم از ایران عزیزمان با جان و دل حمایت کنیم.

انشا درمورد سردار سلیمانی کلاس پنجم

حتماً بخوانید:
20 متن و پیام جانسوز ویژه سالگرد حاج قاسم سلیمانی

20 متن و پیام جانسوز ویژه سالگرد حاج قاسم سلیمانی

به مناسبت فرا رسیدن سالگرد سردار سلیمانی، در ادامه متن ها و پیام هایی ویژه این روز را تقدیم حضورتان خواهیم کرد. با ما باشید.

انشا درباره حاج قاسم سلیمانی برای متوسطه اول

موضوع انشا: ویژگی های سردار سلیمانی

مقدمه: من در روز شهادت سردار اسلام حاج قاسم سلیمانی با چشمان خود دیدم که ایشان چه شأن و منزلتی در نزد ملت ایران دارند، اسوه مقاومت، صبر، ادب و پایداری، محبوب دل ها، مومن و ولایت مدار، ایشان مرد آسمان بود.

مردم ایران درس ایستادگی و صبر را از ایشان یاد گرفتند. هر چقدر از شأن و منزلت ایشان بنویسم باز هم کم است. از چشمان او می توان، او را مالک اشتر زمان نامید.

”مالِک اَشتَر از جنگاوران و از حامیان علی بن ابی‌طالب بود و ملقب به الاشتر بود. لفظ «اَشْتَر» نسبت به شخصی به کار می‌ رود که پلک چشمش بازگردیده باشد، چون وی بر اثر ضربه شمشیری در جنگ یرموک در سال 15 هجری 636 میلادی از ناحیه چشم آسیب دید، وی را «مالک اشتر» می‌گفتند.”

سردار سلیمانی همچون مسلم برای حسین (ع) و همچون مالک اشتر برای علی (ع) در خدمت مردم، ولایت و رهبر عزیزمان بود. حاج قاسم متولد کرمان بود ولی متعلق به همه مردم ایران بود.

فرمانده قدس بود، ولی همه می گفتند که او فرمانده قلبشان بود. او همچون آرش کمانگیر با قدم هایش مرز ایران را گسترده کرد و امنیت و آرامش را به ما هدیه داد، آرش کمانگیر اسطوره شاهنامه بود و افسانه ای، سردار سلیمانی اسطوره دل ها هست و واقعی. با شهادتش تیر از زه کمان کشیده شده و مرزهای ایران بعد از این گسترده تر خواهد شد.

چو آرش که بردی به فرسنگ تیر چو پیروزگر قارن شیرگیر

بزرگان که از تخم آرش بدند سبکبار و جنگی و چابک بدند

انشا درمورد سردار سلیمانی کلاس نهم

انشا درباره قاسم سلیمانی برای متوسطه دوم

موضوع انشا: درد و دل با سردار سلیمانی

دلم از شهادت تو شکست و بیشتر چهره بد آمریکا برایم روشن شد، آرزو می کنیم هرچه زودتر آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب نابود شوند. جمعه 13 دی ماه 98 هیچ وقت از تقویم دل هایمان فراموش نخواهد شد و کینه استکبار و غرب همیشه در دل هایمان روشن خواهد بود.

روز مقاومت در تقویم ها جایش خالی بود و با آسمانی شدنت محور مقاومت جان تازه گرفت و برای انتقام خواهی و استکبار ستیزی از آمریکا و حامیان غربی و عبری و عربی، توانمندتر از گذشته به پا می خیزد.

رهبرم تو را شهید زنده خطاب کرده بود و تو واقعا طعم شهادت را چشیدی و حق ولایتت را کامل کردی. امروز برایت در مدرسه حجله شهادت زدیم با اشک چشم و خون دل. معلمان و دبیران همه ناراحت بودند، همه مردم ناراحت بودند، سردار قلب ها بودی و این با رفتنت برایم ثابت شد.

یاد و نام شما تا ابد در تاریخ و حافظه ایرانیان و تمامی مسلمانان و آزادگان جهان ثبت و زنده هست، شما بی شک یکی از یاران واقعی امام عصر (عج) بودید و هستید،

شما و مکتب شما و نهضت شما و راه و مسیری که شما و همرزمانتان که با ایثار و اخلاص و از خودگذشتگی ها و تلاش های بی وقفه تان آغاز نمودید، امروز و با نثار خون مطهرتان و جوشش و جنبش ناشی از آن تا مقصد و آرمان نهایی شما و تمامی شهدای این مرز و بوم که همانا نابودی اسراییل و آزادی قدس شریف و قبله گاه اول مسلمانان و فروپاشی آمریکای جهانخوار و مستکبر و شیطان بزرگ ادامه خواهد یافت.

سردار وطن، مالک اشتر زمان، حالا که آرام گرفته‌ ای؛ وقتی چشمت روشن شده به جمال عقیله خاتون، حالا، از تَهِ دل می‌ خندی؛ وقتی رفیقانِ قدیمی‌ ات را دیده‌ ای. حالا و مثل همیشه سَرَت را بالا گرفته‌ ای؛ که در دفاع از حرم عمه سادات سنگِ تمام گذاشتی. راحت بخواب سردار؛ اما بدان و آگاه باش ما فرزندان این مرز و بوم دست از دفاع بر نمی‌داریم.

و به برکت خون مقدس و مطهر شما سردار بزرگ و تمامی شهدا پرچم اسلام و میراث خمینی کبیر و امام دل ها انشاالله و با دعای خیر ارواح طیبه شما شهدای گرانقدر و والامقام به زودی زود به دست مبارک صاحب و وارث جهانی آن یعنی حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) خواهد رسید و این وعده حتمی خداوند متعال است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (212 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits