دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه املت قهوه خانه ای با رب گوجه فرنگی و طعمی بی نظیر
17
زمان مطالعه: 3 دقیقه
املت قهوه خانه ای یا املت رب گوجه فرنگی یکی از انواع صبحانه های بسیار خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که به دلیل اینکه خیلی فوری آماده می شود، در قهوه خانه های و کافه ها سرو می شود.

اگر به دنبال یه صبحانه یا عصرانه ساده اما با طعم بی نظیری هستین بهتون املت قهوه خانه ای رو پیشنهاد میکنیم که با خوردنش انگاری نشستین در قهوه خانه ای در کنار ساحل و دارین املتتون رو میل میکنید . نوش جان

مواد لازم املت قهوه خانه ای

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۴ عدد
روغن مایع به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
آب جوش ۴ قاشق غذاخوری

 املت قهوه خانه ای

طرز تهیه املت قهوه خانه ای

برای تهیه املت ربی خوشمزه به روش قهوه خانه ای ابتدا یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید. معمولا در قهوه خانه ها برای تهیه املت ربی از تابه های یک نفره از جنس “روی” استفاده می شود. در ادامه حدود ۶ تا ۸ قاشق روغن مایع به تابه اضافه می کنیم.
اضافه کردن پیاز در املت قهوه خانه ای خیلی متداول نیست، اما بعضی از قهوه خانه ها به درخواست مشتری پیاز هم به املت اضافه می کنند. اگر شما هم می خواهید این املت را با پیاز درست کنید، برای شروع یک پیاز کوچک را پوست بگیرید.
حالا پیاز را به صورت مستقیم درون تابه روی حرارت رنده کنید، سپس کمی تفت دهید تا پیاز به خوبی سبک شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را با آب جوش داخل یک کاسه کوچک ترکیب می کنیم تا رقیق شود، سپس به تابه اضافه می کنیم.

 طرز تهیه املت قهوه خانه ای یا املت ربی

مهم ترین دلیل خوشمزه شدن املت های قهوه خانه ای سرخ کردن رب گوجه فرنگی است. رب گوجه فرنگی را به خوبی با حرارت بالا تفت می دهیم تا خوشرنگ شود و طعم و بوی خامی آن به طور کامل گرفته شود.
پس از اینکه رب گوجه فرنگی سرخ شد و به روغن افتاد، تخم مرغ ها را به تابه اضافه می کنیم. سپس به مقدار دلخواه نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و کمی صبر می کنیم تا سفیده های تخم مرغ کمی سفت شوند.

حتماً بخوانید:
آموزش پخت ۵ مدل املت گوشت و خواص بی نظیر آن + عکس

آموزش پخت ۵ مدل املت گوشت و خواص بی نظیر آن + عکس

طرز تهیه املت گوشت موضوع این بخش از سایت دلگرم است. املت انواع بسیار متفاوتی دارد و همه املت ها به اینکه حتما در آنها گوجه فرنگی به کار رفته باشد…

اگر پس از اضافه کردن تخم مرغ ها بلافاصله املت را هم بزنیم، سفیده تخم مرغ باعث می شود رنگ املت سفید شود. اما اگر اجازه دهیم سفیده های تخم مرغ سفت شوند، سپس املت را هم بزنیم، در پایان املت خوشرنگ تری خواهیم داشت.
یکی دیگر از نکاتی که باید در تهیه املت قهوه خانه ای مدنظر داشته باشیم این است که باید در ریختن روغن دست و دل باز باشیم، چون اگر روغن این غذا کم باشد، در پایان املت به طور کامل به تابه می چسبد و کیفیت لازم را نخواهد داشت.
هم زدن املت را تا زمانی که تخم مرغ به طور کامل بپزد، ادامه می دهیم، سپس اجازه می دهیم املت روغن بیندازد و جا بیفتند. در پایان املت را در همان تابه سرو می کنیم. در کنار این املت خوشمزه پیاز و نان بربری تازه را فراموش نکنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (17 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits