دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه املت قارچ و پنیر صبحانه ای دلچسب
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این مقاله از مجله اینترنتی دلگرم قصد داریم املتی خوشمزه و لذیذ را به شما عزیزان آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

دستور پخت املت قارچ و پنیر

همانطور که می دانید، خوردن صبحانه واجب است و از نظر متخصصان مهم ترین وعده ی غذایی به شمار می رود. اما معمولا کودکان و حتی برخی بزرگسالان این وعده ی مهم را فراموش می کنند و صبحانه نمی خوردند.

شاید یکی از دلایل آن، صبحانه های تکراری مثل نون و پنیر، کره و مربا و ... باشد. پس با کمی تغییر می توان یک صبحانه دلچسب درست کرد و آن ها را به خوردن صبحانه تشویق کرد.

یکی از این صبحانه های لذیذ و دلچسب، املت قارچ و پنیر است که به راحتی می توانید آن را درست کنید. حتی می توان این املت را به عنوان ناهار، شام، افطاری و سحری نیز میل کرد. پس تا انتها با ما همراه باشید تا طرز تهیه این این املت خوشمزه را آموزش دهیم.

حتماً بخوانید:
معرفی صبحانه های کم کالری و پرکالری

معرفی صبحانه های کم کالری و پرکالری

صبحانه یکی از وعده های غذایی بسیار مهم بوده و حتی برای کسانی که رژیم لاغری دارند نیز لازم است. از این رو قصد داریم در این مطلب راجع به کالری صبحانه…

طرز تهیه املت با قارچ و پنیر

مواد لازم برای تهیه املت قارچ و پنیر:

  • ۳ عدد تخم مرغ
  • ۲۰۰ گرم قارچ
  • ۱۰۰ گرم پنیر پیتزا
  • ۳۰ گرم کره
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

املت قارچ و پنیر پیتزا

املت با قارچ و پنیر پیتزا

مراحل تهیه املت قارچ و پنیر:

در ابتدا لازم است که قارچ را سرخ کنید. پس قارچ ها را خرد کنید. در یک ماهیتابه حدود 10 گرم کره بریزید و بگذارید تا آب شود، سپس قارچ ها را به همراه نمک داخل تابه بریزید و حرارت را ملایم کنید تا قارچ ها آب بیندازند.

وقتی قارچ ها آب انداختند، حرارت را کمی بالا ببرید تا آب آن ها بخار شده و قارچ ها سرخ شوند. وقتی کمی سرخ شدند حرارت را خاموش کنید. در این مرحله از تهیه املت قارچ و پنیر، تخم مرغ ها را در یک کاسه بشکنید و کمی نمک و فلفل به آن اضافه کنید و حسابی هم بزنید تا یکنواخت شود.

حالا یک ماهیتابه را روی حرارت بگذارید و بقیه کره را در آن بیندازید تا ذوب شود. حالا تخم مرغ ها را در ماهیتابه بریزید و قارچ هایی که از قبل سرخ کرده بودید را روی تخم مرغ ها پخش کنید.

سپس پنیر پیتزا را روی سطح قارچ و تخم مرغ پخش کنید. حالا درب ماهیتابه را ببندید و صبر کنید تا تخم مرغ ها سفت شوند و پف کنند و در عین حال پنیر هم آب شود. در این فاصله درب تابه را برندارید.

بعد از اینکه پنیر آب شد، یعنی املت قارچ و پنیر شما آماده است و آن را در یک ظرف بگذارید و با قارچ روی آن را تزیین کنید. نوش جان.

گردآوری توسط مجله اینترنتی دلگرم

نیلوفر گلی فروشانی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits