دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش نصب و فعال سازی همراه بانک آینده
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
راهنمای دریافت و نصب همراه بانک آینده

آموزش نصب و فعال سازی همراه بانک آینده

متقاضی بایستی با مراجعه به سایت بانک آینده، نسبت به دریافت نرم‌افزار همراه بانک آینده و انتقال آن به گوشی تلفن همراه خود و سپس نصب آن اقدام نماید. مشتریان برای استفاده از سیستم همراه بانک آینده نیاز به دو رمز به شرح زیر دارند:

رمز عبور: جهت ورود به نرم‌افزار همراه بانک (این رمز در هنگام نصب نرم‌افزار توسط مشتری به صورت دلخواه تخصیص داده می‌شود.)

رمز حساب:‌‌ همان رمز تلفنبانک است که توسط شعبه به درخواست مشتری داده می‌شود. باید توجه داشته باشید که برای نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار استفاده از خدمات همراه بانک آینده، بایستی گوشی مورد نظر قابلیت نصب نرم افزارهای جانبی را دارا باشد. (برای اطلاعات بیشتر به وب سایت بانک‌ آینده مراجعه فرمایید.)

شایان ذکر است نرم‌افزار یاد شده با استفاده از پروتکل ارتباطی پیام کوتاه (SMS) خدمات مورد اشاره را ارائه می‌کند. خاطر نشان می‌سازد تمامی دارندگان تلفن‌های همراه (همراه اول، ایرانسل و تالیا) در سراسر کشور می‌توانند از خدمات متنوع و به روز «همراه بانک آینده» استفاده کنند.

.

نحوه دریافت رمز حساب

جهت دریافت رمز حساب می‌توان به یکی از دو روش زیر عمل نمود:

الف: مراجعه به یکی از شعب بانک آینده و دریافت کد ۴ رقمی رمز حساب

ب: در صورتی که دارای آینده کارت می‌باشید می‌توان به روش زیر اقدام کرد:

  • مراجعه به یکی از دستگاه‌های خود‌پرداز
  • دریافت رمز دوم کارت که می‌تواند عددی ۵ تا ۱۲ رقمی باشد.
  • تماس با تلفنبانک آینده
  • ورود به سیستم تلفن‌بانک از طریق ورود شماره کارت.
  • ورود به منوی دریافت رمزحساب.
  • دریافت رمز حساب.

.

نکات قابل توجه و ضروری

  1. به منظور استفاده بهینه و ایمنی هر چه بیشتر از سامانه همراه بانک آینده، به نکات ذکر شده توجه فرمایید:
  2. نرم‌افزار همراه بانک آینده را تنها از طریق مراجعه به تارگاه (وب سایت) اینترنتی بانک آینده www.ba۲۴.ir دریافت کنید.
  3. به هیچ عنوان نرم افزار را از روش‌های دیگر نظیر بلوتوث (Bluetooth)، اینفرارد (Infrared) و سایر سایت‌های اینترنتی، پست الکترونیک و… دریافت نکنید.
  4. به هیچ وجه رمزهای خود (رمز حساب، رمز اول و دوم کارت و رمز ورود به نرم‌افزار همراه بانک) را در اختیار دیگران قرار ندهید و آن‌ها را در فواصل زمانی تغییر دهید.
  5. در صورت مفقود شدن یا سرقت گوشی و یا سیم‌کارت تلفن همراه، بلافاصله رمز حساب و رمز دوم کارت خود را تغییر دهید.
  6. جهت افزایش ضریب ایمنی و کارایی سیستم، به‌صورت دوره‌ای از طریق گزینه بازگشت به تنظیمات اولیه، تنظیمات برنامه را به حالت اولیه بازگردانید. توجه داشته باشید این عمل موجب از بین رفتن پیام‌های دریافت‌شده موجود در صندوق پیام‌ها و نیز اطلاعات ثبت نام حساب‌ها و سرویس‌های یک‌طرفه می‌شود، به همین دلیل می‌بایست پس از انجام این عمل حساب‌ها و سرویس‌های خود را به‌روز‌رسانی کنید. پیام‌های دریافتی از این سیستم که در منوی صندوق پیام‌های برنامه قرار می‌گیرند را پس از خواندن، حذف‌کنید. پیش از واگذاری گوشی تلفن همراه خود ابتدا گزینه بازگشت به تنظیمات اولیه را انتخاب کرده و پس از آن برنامه را از روی گوشی حذف کنید. با این کار تمامی اطلاعات حساب‌های ثبت شده و نیز پیام‌های دریافتی شما بر روی گوشی از بین می‌روند. پیش از واگذاری سیم‌کارت خود، چنانچه سیم‌کارت دیگری را جایگزین می‌کنید باید حساب‌ها و سرویس‌های یک‌طرفه ثبت‌نامی خود را حذف کنید و در صورتی که از سیم‌کارت جایگزین استفاده می‌کنید مطابق بند بعدی عمل کنید.
  7. در صورتی که مایل باشید از سیم‌کارت دیگری در گوشی تلفن همراه خود استفاده کنید پس از تعویض سیم‌کارت ابتدا گزینه بازگشت به تنظیمات اولیه را انتخاب کرده و پس از آن با استفاده از گزینه‌های انتقال حساب‌ها به سیم‌کارت فعلی و انتقال سرویس‌ها به سیم‌کارت فعلی ثبت نام حساب‌ها و سرویس‌های یک‌طرفه خود را به سیم کارت جدید انتقال‌ دهید. در زمان نصب نسخه جدید ابتدا نسخه قبلی را از گوشی خود حذف کرده و پس از آن، نسخه جدید را نصب کنید. در صورت نیاز به نصب دوباره نرم افزار (نسخه یکسان) و در صورت تمایل به حفظ اطلاعات موجود بر روی گوشی، نرم‌افزار را بر روی برنامه قبلی نصب کرده و آن را جایگزین (Replace) نمایید و به سوال نگهداری اطلاعات موجود، پاسخ مثبت دهید.

سایت همراه بانک آینده

نحوه نصب همراه کارت آینده

نصب همراه کارت بانک آینده بسیار آسان بوده و تنها کافی است که پس از دانلود، چند مرحله ذکر شده در زیر طی شود. گفتنی است که این نرم افزار علاوه بر گوشی های تلفن همراه و تبلت، بر روی ساعت های هوشمند نیز قابل نصب خواهد بود. از نظر نوع اندروید و ios بودن سیستم تلفن نیز تفاوتی برای مرحله نصب وجود ندارد.

البته ممکن است پس از دانلود، برای دارندگان گوشی آیفون پیغامی تحت عنوان Untrusted Enterprise Developer به نمایش درآید و اجازه نصب ندهد. برای رفع این مشکل، بایستی مراحل زیر طی شود:

  1. ورود به تنظیمات گوشی و انتخاب گزینه general
  2. لمس منوی Profile & Device Management
  3. انتخاب گزینه Nexus Original Ltd
  4. لمس عبارت Trust Nexus Original Ltd
  5. انتخاب گزینه Trust

پس از انجام مراحل فوق برای دارندگان گوشی آیفون، مراحل بعدی و نحوه نصب همراه کارت سایت بانک آینده برای تمام گوشی های روندی یکسان دارد و به شرح زیر است. در مرحله اول بایستی فایل دانلود شده لمس و سپس گزینه install یا نصب انتخاب گردد.

آموزش نصب و فعال سازی همراه بانک آینده

پس از نصب و ورود بایستی شماره سیم کارتی را که با آن حساب بانکی افتتاح شده و متعلق به خود شخص است، وارد شد.

نحوه نصب همراه کارت آینده

پیامکی حاوی کد فعال سازی به شماره وارد شده ارسال می شود که می بایست در کادر زیر درج گردد.

نحوه نصب همراه کارت آینده

افزایش امنیت حساب کاربر از او خواسته می شود تا شماره کد ملی را ثبت نماید. اگر کاربر قبلا از این برنامه استفاده کرده باشد، می تواند شماره یکی از کارت های بانکی ثبت شده در آن را وارد نماید.

نحوه نصب همراه کارت آینده

کاربر باید برای ورود یک رمز چهار رقمی تعیین کند. بهتر است این به گونه ای باشد که بخاطر سپاری آن دشوار نباشد.

نحوه ورود به همراه کارت آینده

چنانچه کاربر مایل به انتخاب رمز عددی نباشد، می توان از حسگر اثر انگشت یا تشخیص چهره برای ورود استفاده کرد.

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits