دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش آسان نحوه ایجاد حساب وکالتی در بانک آینده
3
زمان مطالعه: 8 دقیقه
با توجه به قوانین جدیدی که شرکت های خودروسازی جهت فروش محصولات شان تصویب کرده اند، مردم برای خرید خودرو باید حتما یک حساب وکالتی ایجاد کرده و وجه مورد نیاز را به آن واریز نمایند.

آموزش آسان نحوه ایجاد حساب وکالتی در بانک آینده

مشتریان بانک آینده می‌توانند درخواست وکالتی کردن یکی از حساب‌های خود نزد بانک را از طریق «سامانه وکالتی کردن حساب‌» ارسال و به صورت غیرحضوری وکالتی نمایند.

خدمت ثبت آنلاین درخواست «وکالتی نمودن حساب‌های مشتریان بانک آینده» برای خرید از خودروسازها برای مشتریان بانک آینده ارائه شد.

مشتریان برای بهره‌مندی از این خدمت جدید، می‌توانند درخواست وکالتی کردن یکی از حساب‌های خود نزد بانک آینده را به‌صورت غیرحضوری از طریق «سامانه وکالتی کردن حساب» در وب‌سایت بانک آینده ارسال نمایند.

حساب وکالتی حسابی است که صاحب حساب به‌منظور انجام معامله به بانک وکالت می‌دهد تا وجوه واریزی را مسدود نماید و پس از انجام معامله، وجه مسدود شده را برداشت و یا در صورت عدم انجام معامله رفع مسدودی نماید. در حال حاضر این امکان برای مشتریان و خریداران شرکت بورس کالا و شرکت‌های خودروساز فراهم است.

لینک وب‌سایت بانک آینده

افتتاح حساب وکالتی بانک آینده حضوری

همان گونه که اشاره کردیم، بانک آینده جزو بانک هایی است که امکان ایجاد این نوع حساب را تنها با استفاده از روش حضوری فراهم می کند. از این رو مشتریان این بانک و سایر اشخاصی که برای معامله در بازار بورس قصد استفاده از حساب های بانک آینده را داشته باشند، باید با مراجعه حضوری به شعبه، اقدامات لازم جهت افتتاح حساب وکالتی بانک آینده را انجام دهند.

البته همان گونه که اشاره کردیم، برای انجام این کار پیش نیازهایی وجود دارد که باید از آن ها آگاهی داشته و به خوبی رعایت شان کنید. از آن جایی که بسیاری از کاربران در سراسر کشور قصد استفاده از حساب های وکالتی این بانک را جهت معامله در بازار بورس دارند، در این بخش نحوه ایجاد این نوع حساب به شکل حضوری را به صورت کامل برای تان توضیح می دهیم. به طور کلی، مراحل ایجاد حساب وکالتی بورس کالا بانک آینده به شرح ذیل می باشند:

ثبت نام در سجام و دریافت کد بورسی

متقاضیان ایجاد حساب وکالتی در بانک های مختلف از جمله بانک آینده، قبل از هر چیز باید نسبت به نام نویسی در سجام و اخذ کد بورسی اقدام نمایند. سجام یا سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سایت جدیدی است که توسط سازمان بورس راه اندازی شده و ثبت نام در آن یکی از شروط اصلی برای فعالیت در بازارهای مختلف بورس از جمله بورس کالا و اوراق بهادار به شمار می آید. بنابراین، کاربران جهت افتتاح حساب وکالتی آنلاین بانک آینده یا حضوری آن حتما باید این مرحله را پشت سر بگذارند.

خوشبختانه امکان نام نویسی در سجام و ایجاد کد بورسی به شکل آنلاین فراهم شده است. از این رو متقاضیان به سادگی می توانند وارد این سامانه شده و اقدامات لازم جهت ثبت نام شان را انجام دهند. کافی است نشانی اینترنتی آن یعنی www.sejam.ir را در مرورگر خود قرار داده و سرچ کنید. پس از ورود به این سامانه،‌ با انتخاب گزینه «ثبت نام در سجام» می توانید مراحل لازم جهت دریافت کد بورسی را انجام دهید.

ثبت نام در کارگزاری و دریافت معرفی نامه

گام بعدی جهت این امر، ثبت نام در یکی از کارگزاری های معتبر کشور و دریافت فرم حساب وکالتی بانک آینده است. تمامی کاربران به منظور افتتاح حساب وکالتی، حتما باید در یک کارگزاری معتبر ثبت نام کرده باشند. تعداد کارگزاری های فعال در این حوزه هم بسیار زیاد بوده و شما می توانید بعد از بررسی های لازم، بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

نکته قابل توجه در این رابطه، فراهم بودن شرایط لازم برای ثبت نام در اکثر این کارگزاری ها به شکل آنلاین است. یعنی شما می توانید با مراجعه به سایت کارگزاری، نسبت به انجام ثبت نام و اخذ معرفی نامه اقدام نمایید. به این ترتیب، در سریع ترین زمان ممکن امکان فراهم نمودن این شرایط ایجاد حساب وکالتی بانک آینده را خواهید داشت. البته بعد از افتتاح این حساب هم باید مجددا به سایت کارگزاری تان مراجعه کرده و اطلاعات آن از جمله شماره حساب را به کارگزار خود اعلام نمایید تا از آن جهت انجام تراکنش های مالی تان در بورس کالا استفاده کند.

فرم حساب وکالتی بانک آینده کارگزاری آگاه

  • ابتدا باید به سایت ثبت نام این کارگزاری وارد شوید. پس نشانی اینترتی آن یعنی agah.ebgo.ir را در مرورگر خود قرار داده و جست و جو نمایید. جهت این امر می توانید هم از گوشی موبایل و هم از سیستم های رایانه ای استفاده کرده و از این نظر با مشکلی رو به رو نخواهید بود.
  • بعد از این که آدرس فوق را سرچ کردید، کمی منتظر بمانید تا گوگل نتیجه جست و جویتان را نمایش دهد. اولین سامانه بالا آمده در لیست گوگل با همین نشانی و عنوان « EBGo – ورود» را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک نمایید.

فرم حساب وکالتی بانک آینده کارگزاری آگاه

به این ترتیب، وارد صفحه اصلی سایت ثبت نام این کارگزاری شده و گزینه های مختلفی را مشاهده می کنید. جهت نام نویسی در کارگزاری آگاه و دریافت معرفی نامه برای ایجاد حساب وکالتی بانک آینده ، از بخش میانی صفحه بر روی گزینه «اخذ کد آنلاین در بورس کالا» کلیک نمایید.

فرم حساب وکالتی بانک آینده کارگزاری آگاه

در ادامه، به صحفه ورودی سایت ثبت نام رسیده و از شما درخواست یک سری اطلاعات می شود. این موارد شامل کد ملی و شماره تلفن همراه متقاضی می باشند. هر یک از این اطلاعات را در جایگاه خود قرار داده و سپس کد امنیتی را هم به درستی وارد نمایید. سپس تیک مربوط به عبارت «نیاز به بروزرسانی اطلاعات از سجام دارم‌» را قرار داده و گزینه «ادامه» را بزنید.

فرم حساب وکالتی بانک آینده کارگزاری آگاه

اکنون به قسمت تکمیل ثبت نام کارگزاری وارد خواهید شد. جهت این امر و دریافت معرفی نامه افتتاح حساب وکالتی بانک آینده ، تمامی اطلاعات خواسته شده را به درسی وارد کرده و مدارک مورد نیاز را هم بارگذاری نمایید. با انجام این کار، نام نویسی شما در سایت کارگزاری با موفقیت انجام شده و فرم افتتاح حساب وکالتی در اختیارتان قرار می گیرد.

پس از طی کردن مراحل ثبت نام آنلاین در کارگزاری آگاه و اخذ معرفی نامه، باید حضورا به یکی از شعب بانک آینده مراجعه کرده و درخواست تان را جهت ایجاد حساب وکالتی ارائه دهید. بعد از افتتاح حساب وکالتی بورس کالا بانک آینده هم باید مجددا به سایت کارگزاری وارد شده و شماره حساب مربوطه را اعلام نمایید.

مراجعه حضوری به شعبه و افتتاح حساب

بعد از این که مراحل فوق را به شکل صحیح انجام دادید، نوبت به آخرین مرحله می رسد. اکنون باید به یکی از شعب بانک آینده مراجعه نموده و درخواست تان را جهت ایجاد حساب وکالتی ارائه دهید. جهت این امر باید وکالت نامه ای که از کارگزاری دریافت کرده اید و مدارک هویتی از جمله کارت ملی را با خود همراه داشته باشید.

پس از ثبت درخواست افتتاح حساب وکالتی بانک آینده ، شرایط شما مورد بررسی قرار می گیرد. در صورتی که تمامی شرایط جهت این امر فراهم بوده و کد بورسی هم داشته باشید، امکان افتتاح حساب مذکور برای تان ایجاد خواهد شد. به این ترتیب، بانک حساب وکالتی را ایجاد کرده و اطلاعات آن را در اختیارتان قرار می دهد. اکنون دیگر می توانید نسبت به خرید خودرو یا هر کالای دیگری از بازار بورس اقدام نموده و هزینه آن را از طریق حساب وکالتی بورس کالا بانک آینده خود پرداخت نمایید. پس جهت این امر با مشکلی رو به رو نخواهید شد.

با انجام مراحل فوق، می توانید حساب وکالتی خود را در بانک آینده ایجاد کرده و از آن جهت معامله در بازار بورس استفاده نمایید. پس اکنون به راحتی می توانید برای خرید خودرو یا هر محصول دیگری که در این بازار عرضه می شود، اقدام کنید.

افتتاح حساب وکالتی آنلاین بانک آینده

با توجه به این که بسیاری از بانک های کشور امکان ایجاد این نوع حساب را به صورت آنلاین فراهم کرده اند، مشتریان بانک آینده می خواهند بدانند که آیا امکان افتتاح حساب وکالتی در این بانک هم به شکل غیر حضوری وجود دارد یا خیر.

در این رابطه باید بگوییم که افتتاح حساب وکالتی آنلاین بانک آینده در حال حاضر فراهم نیست. از این رو متقاضیان با طی کردن مراحل قبل، باید این فرایند را به شکل حضوری انجام دهند. البته از آن جایی که اهمیت این نوع حساب روز به روز در حال افزایش است، این امکان وجود دارد که بانک آینده هم بستر مناسب جهت ایجاد غیر حضوری آن را فراهم سازد.

در صورت فراهم شدن شرایط برای افتتاح آنلاین این نوع حساب، نحوه تکمیل فرم حساب وکالتی بانک آینده را هم برای تان توضیح خواهیم داد. این گونه می توانید مراحل لازم جهت ایجاد حساب وکالتی را در زمانی کوتاه تر انجام داده و شرایط را برای فعالیت در بازار بورس کالا مهیا سازید.

separator line

حتماً بخوانید:
راهنمایی کامل نحوه افتتاح حساب وکالتی در بانک صادرات

راهنمایی کامل نحوه افتتاح حساب وکالتی در بانک صادرات

با توجه به قوانین جدیدی که شرکت های خودروسازی جهت فروش محصولات شان تصویب کرده اند، مردم برای خرید خودرو باید حتما یک حساب وکالتی ایجاد کرده و وجه…


این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits