دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه یک آب رادیاتور مناسب برای ماشین انتخاب کنیم؟
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
بهترین آب رادیاتور ماشین، آبی است که دارای برخی ویژگی های خاص باشد. برای مثال عدم وجود املاح و خالص بودن آب از ویژگی های بسیار مهم برای آب رادیاتور ماشین می باشند. همان طور که می دانید، رادیاتور یکی از مهم ترین اجزای موتور خودرو به حساب می آید.

استفاده از بهترین آب رادیاتور ماشین، با توجه به نقش انواع آب رادیاتور اهمیت زیادی دارد. همان‌طور که می‌دانید، بهترین آب رادیاتور ماشین با گردش درون موتور ماشین، اجزای داخلی موتور را خنک نگه می‌دارد. به این ترتیب، بهترین مارک آب رادیاتور و بهترین آب رادیاتور خودرو از جوش آوردن ماشین در تابستان و یخ زدن آن در زمستان جلوگیری می‌کند.

بهترین آب رادیاتور ماشین کدام است؟

می‌دانید که بهترین آب رادیاتور خودرو و بهترین مارک آب رادیاتور با آب لوله‌کشی شهری تفاوت‌هایی دارد. آب لوله‌کشی هرگز نمی‌تواند بهترین آب برای رادیاتور ماشین شما باشد، چرا که رسوبات زیادی دارد. با گذشت زمان، این رسوبات در سیستم ته‌نشین می‌شوند و مشکلاتی را به وجود خواهند آورد.
بهترین آب رادیاتور ماشین ترکیبی از آب مقطر یا آب خالص، و مایع ضد یخ و ضد جوش است. عدم وجود املاح در آب مقطر، آن را به بهترین آب رادیاتور خودرو تبدیل می‌کند. اضافه کردن مایع ضد یخ و ضد جوش به آب مقطر نیز آخرین مرحله در فرمول ساخت آب رادیاتور برای به دست آوردن بهترین آب رادیاتور ماشین است. این مایع دمای جوش انواع آب رادیاتور را افزایش، و دمای انجماد بهترین آب رادیاتور ماشین را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، مایع ضد یخ خاصیت ضد زنگ دارد، و به افزایش عمر موتور ماشین و خود ماشین کمک می‌کند.
کافیست هنگام خرید آب رادیاتور و پیدا کردن بهترین مارک آب رادیاتور این نکات و مواد تشکیل دهنده آب رادیاتور را به یاد داشته باشید، تا بتوانید بهترین آب برای رادیاتور ماشین را انتخاب کنید.

آب رادیاتور

انواع آب رادیاتور و تفاوت آن با سایر مایعات

اگر هنگام خرید آب رادیاتور به دنبال بهترین مارک آب رادیاتور هستید، بد نیست پیش از آن با انواع آب رادیاتور که گاهی افراد مختلف از آن استفاده می‌کنند، آشنا شوید. بسیاری از افراد در فرمول ساخت آب رادیاتور و برای طرز تهیه آب رادیاتور در خانه، از آب لول‌کشی استفاده می‌کنند. در ادامه نیز معمولا آن را با مایع ضد یخ و ضد جوش ترکیب، و از آن به جای بهترین آب رادیاتور ماشین استفاده می‌کنند. برخی افراد نیز به جای خرید آب رادیاتور و بهترین مارک آب رادیاتور، از آب مقطر یا ترکیب آن با مایع ضد یخ و ضد جوش استفاده می‌کنند.

حتماً بخوانید:
تخلیه آب رادیاتور پراید چگونه انجام می‌شود ؟

تخلیه آب رادیاتور پراید چگونه انجام می‌شود ؟

تخلیه آب رادیاتور پراید تا حدی به تخلیه آب رادیاتور خودروهای دیگر شباهت دارد. در ادامه‌ی متن پیش رو چگونگی انجام این کار را به اتفاق یکدیگر مرور…

1. بهترین آب رادیاتور ماشین در برابر آب معمولی

از آنجا که در حال مطالعه مطلبی در مورد بهترین آب رادیاتور ماشین هستید، حدس می‌زنیم شما جزو آن دسته از افرادی نیستید که از آب لوله‌کشی به جای بهترین آب رادیاتور ماشین استفاده می‌کنند. همان‌طور که اشاره کردیم، اینکار جایگزین مناسبی برای خرید آب رادیاتور نیست. آب معمولی املاح زیادی دارد که با توجه به محل سکونت شما می‌تواند بسیار بیشتر هم باشد. هنگامی که این آب در اثر حرارت تبخیر شود، املاح و ترکیبات آن در رادیاتور رسوب کرده و باعث گرفتی و خوردگی لوله‌ها می‌شود.

ویژگی آب رادیاتور خوب

2. بهترین مارک آب رادیاتور در برابر آب کولر گازی

فرمول ساخت آب رادیاتور یا طرز تهیه آب رادیاتور در خانه برای افراد زیادی بسیار ساده است: استفاده از آب کولر گازی. اما آیا این آب بهترین آب رادیاتور ماشین است و استفاده از آن می‌تواند جای خرید آب رادیاتور را بگیرد؟
نظرات متفاوتی در رابطه با اینکه آیا آب کولر گازی بهترین آب برای رادیاتور خودروست یا نه وجود دارد. برخی معتقدند آب کولر گازی سمی است؛ و اگر آن را برای مدتی در جایی نگه دارید، ته‌نشین شدن املاح آن را خواهید دید. به همین دلیل، این دسته از افراد اصلا آب کولر گازی را بهترین آب رادیاتور ماشین نمی‌دانند.
اما برخی دیگر از افراد می‌گویند به دلیل نزدیک بودن ساختار آب کولر گازی به آب مقطر نزدیک است، حداقل نسبت به آب معمولی در میان انواع آب رادیاتور، برای ریختن درون رادیاتور مناسب و بهترین آب رادیاتور ماشین است.

حتماً بخوانید:
دلیل اصلی کم شدن آب رادیاتور خودرو چیست؟

دلیل اصلی کم شدن آب رادیاتور خودرو چیست؟

مهم‌ترین دلایل کم شدن آب رادیاتور عبارتند از: سوراخ شدن رادیاتور وجود نشتی در اتصالات و لوله‌ها خراب شدن واترپمپ است.

آب رادیاتور سبز چیست؟

هنگام صحبت از پیدا کردن بهترین آب رادیاتور ماشین و بهترین مارک آب رادیاتور، بسیاری از افراد یک سوال مشترک دارند: آب رادیاتور سبز رنگ یا آب رادیاتور سبز چیست؟
آب رادیاتور سبز رنگ به دلیل اضافه شدن مایع خنک‌کننده چنین رنگی پیدا کرده است. علاوه بر آب رادیاتور سبز رنگ، ممکن است انواع آب رادیاتور قرمز و یا نارنجی را نیز دیده باشید.
ضد یخ به خودی خود بدون رنگ است و این رنگ‌های متفاوت معمولا اطلاعاتی اضافی هنگام خرید آب رادیاتور و انتخاب بهترین آب رادیاتور خودرو به ما می‌دهد؛ از جمله دمای انجماد، توانایی مقابله با خوردگی، اینکه برای چه نوع موتوری مناسب است و غیره. البته آب رادیاتور سبز رنگ یا قرمز به‌طور موثری به ما در پیدا کردن نشتی نیز کمک می‌کنند.

بهترین آب رادیاتور

فرمول ساخت آب رادیاتور

فرمول ساخت آب رادیاتور به صورت کلی چندان پیچیده نیست. مواد تشکیل‌دهنده آب رادیاتور مخلوطی از اتیلن و پروپیلن گلیکول و آب است که به نسبت مساوی (50-50) با یکدیگر ترکیب می‌شود. یعنی مثلا اگر حجم بهترین آب رادیاتور خودرو در ماشین شما شش لیتر است، سه لیتر ضد یخ و سه لیتر آب مقطر بهترین ترکیب است.
مواد شیمیایی افزوده شده به انواع آب رادیاتور می‌تواند متفاوت باشد. مواد تشکیل دهنده آب رادیاتور برای آب رادیاتور سبز رنگ با رنگ‌های دیگر دقیقا یکسان نیست. برای مثال، آب رادیاتور سبز رنگ علاوه بر اتیلن گلیکول سیلیکات و درصد کمی اسید کربوکسیلیک نیز دارد.

طرز تهیه آب رادیاتور در خانه

اگر در موقعیت خاصی قادر به خرید آب رادیاتور و استفاده از بهترین آب رادیاتور ماشین از جمله آب رادیاتور سبز رنگ نبودید، می‌توانید آب لوله‌کشی را "چندبار" بجوشانید و از آن تا هنگام تهیه بهترین آب رادیاتور ماشین از آن استفاده کنید.
نکته مهم در طرز تهیه آب رادیاتور در خانه این است که آب باید نرم، و فاقد کلسیم و منیزیم باشد.
برای اینکار باید آب را از رزین عبور داد. اگر در خانه از دستگاه تصفیه آب استفاده می‌کنید، دستگاه خودبخود این کار را برای شما انجام می‌دهد. چنین آبی مانند بهترین آب رادیاتور ماشین کاملا نرم است و حالتی لیز دارد، سریعا در ترکیب با صابون کف می‌کند، و باعث ایجاد رسوب در رادیاتور نیز نمی‌شود. این حالت در طرز تهیه آب رادیاتور در خانه از تهیه آب مقطر بسیار کاراتر است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits