دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کامیون الکتریکی دایملر معرفی شد

کامیون الکتریکی دایملر رونمایی شد

کامیون الکتریکی دایملر معرفی شد
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
شرکت دایملر بیشتر به عنوان کمپانی مادر مرسدس بنز شناخته می شود و شرکت اسمارت را نیز در زیرمجموعه خود دارد. این شرکت برای رقابتی سخت با تسلا که اخیرا تراک الکتریکی سمی را معرفی کرده، تصمیم گرفت دو کامیون بزرگ و میان سایز الکتریکی را رونمایی کند.

شرکت دایملر بیشتر به عنوان کمپانی مادر مرسدس بنز شناخته می شود و شرکت اسمارت را نیز در زیرمجموعه خود دارد. این شرکت برای رقابتی سخت با تسلا که اخیرا تراک الکتریکی سمی را معرفی کرده، تصمیم گرفت دو کامیون بزرگ و میان سایز الکتریکی را رونمایی کند.

هدف دایملر از معرفی دو محصول منحصربفرد جدید این بود که نشان دهد در صنعت تولید وسایل نقلیه سنگین و غیرسنگین حرف های بسیاری برای گفتن داشته و قادر است عملکرد بالایی از خود نشان دهد. این کامیون طی رویدادی در دفتر امریکای شمالی دایملر که در پورتلند اورگان قرار داشته، رونمایی شده است. مارتین دام مدیر امریکای شمالی دایملر درباره محصول جدید کمپانی بیان داشت:

بی شک دایملر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای سنگین بوده و قصد داریم با تولید کامیون و اتوبوس های الکتریکی جایگاه خود را وسعت بخشیم.

دایملر بزرگترین تولیدکننده کشنده

www.delgarm.com

دایملر بیان داشت کامیون الکتریکی eCascadia را سال 2021 روانه بازار می کند از این رو تا آن سال خبری از عرضه این کامیون نخواهد بود. دیگر کامیون یعنی مدل eM2 106 نیز برای سال 2021 تدارک دیده شده است. قسمت خودروهای سنگین شرکت دایملر تصمیم گرفت موسسه جهانی حمل و نقل الکتریکی E-Mobility Group را تاسیس کند و شعبه امریکای شمالی با عنوان Freightliner به تولید محصولات الکتریکی می پردازد. Freightliner می خواهد محصولات الکتریکی مختلفی چون کامیون FUSO eCanter ، اتوبوس سیتارو ، اتوبوس مدرسه توماس بیلت Saf-T Liner C2 Jouley و کامیون آکتروس مرسدس بنز را به خط تولید خود بیافزاید. تا محصولات سنگین الکتریکی مختلفی ر ابه بازار عرضه دارد.

به گفته این شرکت تنها 30 دستگاه از دو مدل کامیون الکتریکی به مشتریان تحویل داده می شود تا تحت تست قرار گرفته و مشکلات و معایب آنها آشکار شود. این 30 دستگاه تا پایان سال 2018 به مشتریان شهروند ایالات متحده تنها تحویل داده خواهد شد. در طراحی دو کامیون سعی شده از مدل های فعلی الهام گرفته شد از این رو در ظاهر آن شاهد کامیون های کاملا جدیدی نیستیم، اگرچه کمپانی سعی کرده المان طراحی مدل های الکتریکی را به آنها بیافزاید. دایملر تنها قصد داشته دو مدل کامیون را برای بازار امریکای شمالی در نظر گیرد از این رو بعید به نظر می رسد شاهد عرضه جهانی آنها باشیم. البته دایملر در ابتدا بازار امریکای شمالی را هدف قرار داده اما این بدان معنا نیست هیچ گاه خبری از عرضه جهانی نخواهد بود. باید تا سال های آینده منتظر ماند تا مشخص شود دایملر برای اتومبیل های سنگین الکتریکی سرسخت خود چه برنامه ای دارد.

کامیون های مدرن اما با ظاهری سنتی

www.delgarm.com

کامیون eCascadia همان نسخه معمولی Cascadia بوده اما پیشرانه الکتریکی با قدرت 730 اسب بخار توسط شرکت موردبحث در نظر گرفته شده و افراد بتوانند تجربه کاربری کاملی داشته باشند. این کامین باتری 550 کیلووات ساعتی داشته و با داشتن بار قادر است مسافت 400 کیلومتری را به سادگی سپری کند. این باتری طی 90 دقیقه به ظرفیت شارژ 80 درصد می رسد. البته این پروژه دایملر را باید بلندپروازانه دانست و شرکت دایملر سعی کرده محصولی فراتر از انتظار را فراهم آورد.

کامیون مدل eM2 106 را می توان در حمل و نقل کالا به کار گرفت و بیشتر مناسب مسافت های کوتاه است. قدرت پیشرانه این کامیون به 480 کیلومتربرساعت خواهد رسید تا توان حرکتی بالایی به عنوان یک کشنده الکتریکی محصول دایملر از خود نشان دهد. با این حساب اگر از این کامیون الکتریکی برای مسفات کوتاه بهره گرفته شود.

رقیب کامیون های الکتریکی دایملر را می توان تسلا سمی با قابلیت حرکتی 500 کیلومتری دانست که از سال 2019 دردسترس مشتریان قرار می گیرد. این می تواند امتیاز مثبتی برای تسلا باشد که زودتر از دایملر کامیون الکتریکی منحصربفرد خود را با قیمت قابل توجهی عرضه می کند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits