دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
استون مارتین و رونمایی از Rapide AMR سدان

رونمایی استون مارتین از سدان رپید AMR

استون مارتین و رونمایی از Rapide AMR سدان
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
شرکت استون مارتین یکی از تولیدکنندگان مطرح خودروهای لوکس و اسپرت در بریتانیا بوده که چندین دهه از فعالیت آن در صنعت خودرو می گذرد. این شرکت هر سال نسل جدیدی

شرکت استون مارتین یکی از تولیدکنندگان مطرح خودروهای لوکس و اسپرت در بریتانیا بوده که چندین دهه از فعالیت آن در صنعت خودرو می گذرد. این شرکت هر سال نسل جدیدی از محصولات خود را ارائه می دهد که هر یک با پیشرانه قدرتمند و متریال لوکس بهره می برند.

حال به تازگی این کمپانی بریتانیایی تصمیم گرفت برخلاف بیشتر مدل های پیشین که ساختار کوپه ای داشتند، از سدان اسپرت Rapide AMR رونمایی کند. این شرکت همانطور که می دانید بیشتر در سبک خودروهای لوکس اسپرت کوپه مدلی توسعه داده و معرفی می کند. اما Rapide AMR یک سدان قدرتمند با متریال پریمیومی بوده که نظر هر فردی را به خود جلب می کند.

Rapide AMR در دسته سدان های اسپرت و با عملکرد بالا استون مارتین قرار می گیرد و این مهم از طراحی ظاهری خودرو موردبحث پیداست. طراحی ظاهری مدل برگرفته از اتومبیل مسابقه ای Vantage AMR Pro بوده که شامل رنگ آمیزی بدنه نیز می شود. در نگاه نخست این خودرو استون مارتین را به یاد خواهید آورد و همانطور که گفته شده استون مارتین نیز برگرفته از این کوپه با عملکرد بالا سدان جدید خود را توسعه داده است. تا طرفداران مدل های سدان نیز از خودروهای شرکت مطرح بریتانیایی لذت ببرند.

www.delgarm.com

قدرتمند و جذاب

شرکت استون مارتین در سال گذشته طی نمایشگاه ژنو بود که از Vantage AMR Pro رونمایی کرد و موجب تحسین حاضرین نمایشگاه شد. حال باری دیگر بازگشته تا نسخه سدانی برگرفته از همین کوپه را به نمایش درآورد و حیرت طرفداران و علاقمندان را به دنبال داشته باشد. در ابتدا باید به پیشرانه این سدان با عملکرد بالا بریتانیایی اشاره کنیم. موتوری از نوع 6.0 لیتری 580 اسب بخاری که قادر است در 4.2 ثانیه به 100 کیلومتربرساعت برسد و همچنین سقف سرعت آن 328 کیلومتربرساعت اعلام شده است.

البته این پیشرانه در مقایسه با پیشرانه 560 اسب Rapide S که در 4.6 ثانیه به 100 کیلومتربرساعت می رسد و سقف سرعت 324 کیلومتربرساعتی داشته عملکرد بسیار بالاتری ندارد. گذشته از پیشرانه موردبحث ترمزهای کربن سرامیکی مشابه Vanquish S نیز به کار گرفته شده تا در سرعت های بالا به خوبی بتواند در حالت سکون قرار گیرد. رینگ های 21 اینچی با لاستیک های Michelin انتظارات را برای عملکرد بالا Rapide AMR بالا می برند و می توانند توان حرکتی خوبی به این سدان قدرتمند ببخشند.

سیستم تعلیق Rapide AMR با کاهش 10 میلیمتری همراه شده از این رو شاهد ارتفاع کمتر خودرو هستیم. سیستم کروزکنترل تطبیقی بروزرسانی شده، کیت بدنه آیرودینامیکی بهینه شده، کاپوت کربنی و برخی دیگر می تواند Rapide AMR را برای عملکرد حرکتی بالا آماده سازد.

سدان تمام عیار بریتانیایی

www.delgarm.com

Rapide AMR همانطور که گفته شد یک سدان معمولی لوکس نیست و استون مارتین سعی کرده متریال باکیفیت و لوکسی به کار گیرد تا در کنار طراحی و پیشرانه اسپرت نیاز افرادی که به یک مدل قدرتمند و پریمیومی نیاز داشته را برآورده سازد. بدون شک Rapide AMR می تواند با استقبال بالایی رو به رو شود و در حال حاضر نیز طرفداران بسیاری دارد. مدتهاست که استون مارتین مدل سدانی معرفی نکرده و حال نوبت به آن رسیده است.

این خودرو در برخی قسمت ها از One-77 الگوبرداری کرده بخصوص آن که ساختار سدانی برای آن در نظر گرفته شده است. صندلی هایی از جنس الکانترا، طراحی داخلی مشابه سایر مدل های استون مارتین، ترکیب رنگی خاکستری با خطوط زرد، کنسول فیبرکربنی و برخی دیگر ویژگی های داخل کابین Rapide AMR سدان استون مارتین است.

البته با مشاهده طراحی ظاهری خودرو می توان به ویژگی های قابل توجه آن پی برد. Rapide AMR مدلی بوده که در کنار عملکرد بالا و پیشرانه قدرتمند، طراحی پریمیومی و لوکسی داشته که نظر هر فردی را به خود جلب می کند. استون این خودرو را مناسب افرادی می داند که می خواهند سدان اسپرت حقیقی داشته باشند.

استون مارتین تنها 210 دستگاه از Rapide AMR را به تولید می رساند و هر یک با قیمت 240 هزار دلار به فروش می رسند. به گفته شرکت بریتانیایی مدل در اواخر سال جاری به مشتریان تحویل داده می شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits