دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
Audi A6 آماده رقابت با کلاس E مرسدس بنز و سری 5 بی ام و
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طبق روال مرسوم ژرمن ها و برخلاف خودروسازان آسیایی، دامنه تغییرات ظاهری در نسل جدید A6 محدود بوده و جز نمای عقب اثری از دگرگونی دیده نمی شود. البته در کابین وضعیت کاملا متفاوت بوده و تقریبا تمامی اجزای پیش روی راننده بسیار متفاوت از قبل هستند.

Audi A6 کمی بزرگ تر و بسیار پیشرفته تر

کمپانی آلمانی آئودی امسال با دستی پر به نمایشگاه خودروی ژنو رفته و با چند مدل از جمله نسل جدید سدان A6 در آن حاضر شد. این نسل که به اعتقاد آئودی نسل هشتم محسوب می شود، بیشتر به لحاظ تکنولوژیکی تکامل یافته و اکنون با تجهیزات بیشتری به مصاف رقبای خود خواهد رفت.

طبق روال مرسوم ژرمن ها و برخلاف خودروسازان آسیایی، دامنه تغییرات ظاهری در نسل جدید A6 محدود بوده و جز نمای عقب اثری از دگرگونی دیده نمی شود. البته در کابین وضعیت کاملا متفاوت بوده و تقریبا تمامی اجزای پیش روی راننده بسیار متفاوت از قبل هستند.

نسل هشتم A6 از لحاظ ابعاد 12.7 میلی متر عریض تر، 7.6 میلی متر طولانی تر و 2.5 میلی متر مرتفع تر شده است. در نمای روبرو جلوپنجره شش گوشه بزرگ که به یکی از ویژگی های اصلی محصولات آئودی بدل شده، کامل جلب توجه می کند.

در نمای جانبی با دقت در خطوط ضخیم ناپیوسته موجود بر روی گلگیرهای جلو و عقب و همچنین پیش آمدگی بیشتر چراغ های عقب می توان نسل هشتم را از نسل قبلی تشخیص داد.

در نمای عقب پیدا کردن تغییرات راحت تر از بقیه قسمت ها است. در این نما شکل چراغ ها متحول شده و اینک از طریق یک نوار کرومی به همدیگر متصل شده اند. طراحی صندوق عقب، سپر و خروجی اگزوزها نیز متفاوت از نسل قبلی است. آئودی A6 2019 را می توان با 14 رنگ متنوع که هفت رنگ آن جدید هستند، سفارش داد.

همانگونه که اشاره شد، بر خلاف نمای ظاهری در داخل کابین با یک انقلاب روبرو هستیم. اگر بخواهیم کابین A6 هشتم را با یک کلمه توصیف نماییم، باید از واژه "دیجیتال" استفاده کنیم. شکل خاص داشبورد و نمایشگر 10.1 اینچی مربوط به سیستم اینفوتینمنت جزو شاخص ترین مواردی هستند که در کابین A6 جلب توجه می کنند. در زیر این صفحه نمایش بزرگ، یک نمایشگر 8.6 اینچی ثانویه برای تنظیم سیستم تهویه مطبوع و سایر امکانات مختلف تعبیه شده است.

برای راحتی هر چه بیشتر مالکین در امور و رانندگی های روزمره، A6 به قابلیت خود یادگیری از مسیرها مجهز شده تا در دفعات بعدی و هنگام جستجوی مقاصد هوشمندانه تر عمل کند. به واسطه امکان اتصال به زیرساخت های شهری نیز، A6 هشتم قادر است اطلاعات مربوط به داده ها یا اخطارهای ترافیکی را دریافت نموده و در اختیار راننده بگذارد.


divider

تهیه و گردآوری: علی گلی
مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits