دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
حراج سوپراسپرت ایتالیایی پاپ

حراج لامبورگینی هوراکان پاپ

حراج سوپراسپرت ایتالیایی پاپ
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مطمعنا تا به حال اخبار زیادی از به حراج گذاشته شدن بعضی از خودرو ها شنیده اید ، اما آیا می دانید تنها خودرو های خاصی که دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند به حراج گذاشته می شوند و به بالاترین قیمتی که پیشنهاد می شود به فروش می رسند ؟ برخی از مدل...
حراج سوپراسپرت وحشی ایتالیایی

مطمعنا تا به حال اخبار زیادی از به حراج گذاشته شدن بعضی از خودرو ها شنیده اید ، اما آیا می دانید تنها خودرو های خاصی که دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند به حراج گذاشته می شوند و به بالاترین قیمتی که پیشنهاد می شود به فروش می رسند ؟ برخی از مدل های خودرو هایی که به حراج گذاشته می شوند مدل های بسیار قدیمی هستند و یا اینکه یک نسخه ی سفارشی از یک مدل خاص محسوب می شوند از این رو قیمت آنها بالا می باشد .

www.delgarm.com

به دور از تمامی دلایلی که باعث افزایش قیمت خودرو های حراجی می شود و به آنها اشاره کردیم جالب است بدانید که گاهی اوقات خودرو های حراجی تنها با امضای یک شخص بر روی خودرو که در میان مردم معروف و مشهور می باشد ، قیمت آن به شکل گزافی افزایش پیدا می کند . برای نمونه می توانیم به خودرویی اشاره کنیم که به تازگی در حراجی به فروش رسیده است ، خودروی کوپه سوپر اسپرت لامبورگینی هوراکان RWD مدل 2018 در حراجی که شرکت RM Sotheby آن را برگذار کرده بود با امضای پاپ فرانسیس به حراج گذاشته شد و با قیمت گزاف 861.575 دلار به فروش رسید . همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم خودروهایی که به حراج گذاشته می شوند می توانند با امضای یک شخصیت خاص با مبلغ گزافی به فروش برسند ، خودروی سوپر اسپرت لامبورگینی هوراکان نیز در چنین شرایطی به فروش رسیده است . اما جالب است بدانید که قرار است پولی که صرف فروش این خودرو شده است به مصارف خیریه اختصاص پیدا کند .

البته کمپانی لامبورگینی این خودرو را به پاپ فرانسیس هدیه داده بود و در طراحی بی نظیر و منحصر به فرد آن از رنگ های طلایی و سفید استفاده کرده بود تا نمادی از پرچم شهر واتیکان باشد به گونه ای که در بدنه ی این خودرو از رنگ سفید بیانکو مونوکروس و زرد طلایی جیالو تیبرینو در مرکز و اطراف پنجره های آن استفاده شده بود .

www.delgarm.com

پاپ و خودرویی پرتوان

از ویژگی های خودروی لامبورگینی سوپر اسپرت هوراکان می توان به پیشرانه ی 5.2 لیتری خورجینی 10 سیلندری که قدرت 573 اسب بخار را دارد و همچنین دارای 540 نیوتن متر گشتاور است اشاره کرد . مدت زمانی که این خودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر را نیاز دارد 3.4 ثانیه می باشد . در حالی که این خودرو در بهترین حالت خود به بیشینه سرعت 320 کیلومتر بر ساعت می رسد .

همانطور که اشاره کردیم قرار است پاپ فرانسیس مبلغی که از فروش این خودرو دریافت کرده است را به مصارف خیریه اختصاص دهد برای مثال قرار است 70 درصد از این مبلغ به شهر موصول در استان نینوای عراق داده شود که در پی حملات داعش ویران شده است ، 10 درصد از این مبلغ به سازمان غیر انتفاعی کمک برای مردم آفریقای مرکزی ، 10 درصد آن به سازمان بین المللی جیکام و در نهایت 10 درصد باقیمانده از این مبلغ به انجمن خیریه پاپ ژان بیست و سوم اختصاص یابد .

حراجی هایی که توسط شرکت RM Sotheby برای فروش خودروها برگذار می گردد در شهر موناکو فرانسه از 22 اردیبهشت ماه تا 22 خرداد ماه سال جاری می باشد و البته جالب ترین ویژگی این حراجی ها این است که پول دریافت شده از فروش اکثر آنها به مصارف خیریه اختصاص داده می شود .



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits