دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جگوار F-Pace با قدرت لیستر در راه است

با جگوار F-Pace لیستر آشنا شوید

جگوار F-Pace با قدرت لیستر در راه است
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این روزها بسیاری از کمپانی ها در تلاش هستند تا سریعترین اتومبیل ها را در بازار عرضه سازند. از جمله باید به شرکت های بی ام و، مرسدس بنز و چندی دیگر اشاره کرد.

این روزها بسیاری از کمپانی ها در تلاش هستند تا سریعترین اتومبیل ها را در بازار عرضه سازند. از جمله باید به شرکت های بی ام و، مرسدس بنز و چندی دیگر اشاره کرد.

جگوار F-Pace لیستر سریعتر از همه

در این بین اتومبیل هایی که در نوع خود بی نظیر هستند کمپانی خودروساز بریتانیایی ، لیستر قصد دارد با طراحی و تولید سریع ترین شاسی بلند دنیا یعنی لیستر لایتنینگ جگوار F-Pace رقیبی برای خودروی لامبورگینی اوروس ایجاد کند ، چرا که این کمپانی بعد از اینکه از کوپه لوکس تاندار خود رونمایی کرد تمام تمرکز خود را بر روی محصول جدیدش که در کلاس ، کراس اور قرار دارد گذاشته است . این کمپانی قصد دارد از یک نسخه ی قدرتمند شاسی بلند با نام لیستر لایتنینگ جگوار F-Pace رونمایی کند که دارای عملکرد بالایی می باشد .

البته کمپانی لیستر در کنار تولید چنین خودروی شاسی بلندی که گفته شده است یکی از پر سرعت ترین شاسی بلند ها می باشد همچنان سعی در توسعه و ارتقای خودرویی که پیش از این از آن رونمایی کرده بود یعنی کوپه لوکس تاندار تلاش کند . طراحی خودروی کوپه لوکس تاندار براساس طراحی خودروی جگوار اف تایپ می باشد و از قابلیت های آن می توان به پیشرانه ی 5.0 لیتری خورجینی هشت سیلندر به همراه 666 اسب بخار قدرت و همچنین سرعت 322 کیلومتر بر ساعت اشاره کرد . اما مدل استاندارد این شاسی بلند یعنی خودروی جگوار F-Pace SVR دارای پیشرانه ی 5.0 لیتری خورجینی هشت سیلندر سوپرشارژر می باشد که دارای 550 اسب بخار قدرت است ، مدت زمانی که این مدل نیاز دارد تا سرعت صفر کیلومتر بر ساعت را تا 96 کیلومتر بر ساعت طی کند تنها 4.1 ثانیه می باشد و همچنین بیشینه ی سرعتی آن به 283 کیلومتر محدود می شود.

همانطور که اشاره کردیم کمپانی لیستر ادعا کرده است که طراحی و ساخت خودروی لیستر لایتنینگ جگوار F-Pace به گونه ای خواهد بود که می تواند با خودروی لامبورگینی اوروس رقابت کند ، درصورتی که این خودروی شاسی بلند توانایی رقابت با لامبورگینی را داشته باشد باید توانایی های آن در حد خودروی لامبورگینی اوروس باشد ، یکی از توانایی های لامبورگینی اوروس داشتن 641 اسب بخار قدرت می باشد از این رو خودروی لیستر لایتنینگ جگوار F-Pace باید دارای 670 اسب بخار قدرت باشد تا بتواند از خودروی لامبورگینی اوروس عبور کند .

لیستر به دنبال خودرویی پرتوان

کمپانی لیستر اعلام کرده است که خودروی شاسی بلند لیستر لایتنینگ جگوار F-Pace دارای 670 اسب بخار می باشد و قرار است تنها 250 عدد از این خودروی شاسی بلند تولید گردد . همچنین این کمپانی اشاره کرده است که پس از رونمایی از لیستر لایتنینگ جگوار F-Pace قصد دارد به طراحی و تولید یک خودروی سوپر اسپرت بپردازد که نام استورم می باشد . این خودروی سوپر اسپرت دارای پیشرانه ی 7.8 لیتری خورجینی 12 سیلندری مجهز به سوپر شارژر خواهد بود که 1000 اسب بخار قدرت خواهد داشت . قیمت پیشنهادی برای این خودروی سوپر اسپرت برابر با 2.78 میلیون دلار می باشد ، احتمال داده شده است که هر سال تنها 6 عدد از این خودروی سوپر اسپرت تولید شود .

پیش بینی می شود محصول لیستر بتواند نظر هر فردی را به خود جلب کرده و یک مدل رده بالا به شمار رود. البته جزئیات تکمیلی در کار نیست و باید منتظر این اطلاعات بود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits