دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مهاجرت به کانادا : روش ها و شرایط مهاجرت به کانادا کدامند؟
4
زمان مطالعه: 8 دقیقه
برای مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت برنامه های گوناگونی وجود دارد. قرار گیری در بهترین گروه و برنامه مهاجرتی به کانادا شرط اصلی موفقیت در اخذ اقامت است.

شرایط مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا و مدارک لازم به صورت ماهانه تغییر می‌نمایند و آگاهی از جدیدترین قوانین شرط لازم موفقیت است. از طرفی هر پرونده مهاجرتی شرایط خاص خود را دارد و ممکن است قابل استفاده برای فرد دیگر نباشد ما در سازمان مهاجرت کانادا اکسپرت مسیر مشکل و پیچیدهٔ تکمیل و پیگیری پرونده های مهاجرتی را به فرایندی ساده برای متقاضیان تبدیل نموده‌ایم.

مهاجرت به کانادا از طریق روش Express Entry


ورود سریع در سال 2015 بود که سیستم ورود سریع یا اکسپرس اینتری جهت مهاجرت به کانادا معرفی شد.اما باید بدانیم که اکسپرس اینتری یک روش مهاجرتی محسوب نمی شود و در واقع یک سیستم جمع آوری، دسته بندی و انتخابی بر اساس میزان امتیاز است.
با راه اندازی سیستم اکسپرس اینتری تغییراتی در برنامه های مهاجرت به کانادا ایجاد گردید.سال 2015 بود که کانادا سیستم Express Entry یا ورود سریع را که در حقیقت امتیاز بندی متقاضیان مهاجرت به کانادا بر اساس توانایی ها و مهارت هایشان است را راه اندازی نمود.

در این روش در سال چند بار قرعه کشی انجام می شد و متقاضیان با بیشترین امتیاز انتخاب می شدند. برای ورود به سیستم انتخابی یک حداقل امتیاز در نظر گرفته شده است که در سال گذشته این امتیاز در هر دوره متفاوت بود و گاهی این حداقل امتیاز بالا وگاهی پایین آمد. بر اساس آمار های سازمان مهاجرت کانادا، حداقل امتیاز قبولی در سیستم Express Entry از ماه اکتبر به بعد به طور مرتب کاهش یافت به صورتی که از 489 امتیاز به 484، و سپس به 472 و نهایتا به 461 امتیاز کاهش یافت. این حداقل امتیاز در ژانویه سال 2018 به 446 رسید و در فوریه 2018 نیز 442 کاهش یافت.لازم به ذکر است که به صورت کلی متقاضیانی که امتیاز بالای 400 دارند، هم‌اکنون از شانس بیشتری برای دریافت اقامت کانادا برخوردارند.

مهمترین فاکتور مهاجرت به کانادا

در این سیستم مهمترین فاکتوری که تا حدودی هم قبولی متقاضیان را تضمین می کرد "پیشنهاد کاری از کارفرمای کانادایی " بود که وجود این فاکتور، به تنهایی دارای600 امتیاز از حداکثر 1200 امتیاز بود. البته در آستانه سال 2017 سیستم امتیاز بندی اکسپرس اینتری کانادا چند تغییر مهم کرد که یکی از آنها همین مساله که بود که امتیاز دریافت پیشنهاد کار از کارفرمای کانادایی از 600 به 50 امتیاز کاهش یافت که تغییر بزرگی محسوب میگردید. البته بسیاری از متقاضیان تنها با امتیاز هایی که از فاکتور های دیگر کسب کردند نیز موفق به اخذ اقامت دائم کانادا گردیدند و برای قبولی در سیستم “ورود سریع کانادا” حتما نیاز به داشتن پیشنهاد کاری نیست .

مهاجرت به کانادا در سال 2018

دولت فدرال کانادا تعداد مهاجرانی که برای جذب آنها در سال 2018 برنامه ریزی شده را اعلام کرده است. در سال 2018 دولت کانادا قصد دارد که برای 300.000 نفر متقاضی مهاجرت به کانادا ، اقامت دائم (PR) صادر نماید که طبق این برنامه ریزی بیشتر آنها از میان پرونده های مربوط به برنامه های مهاجرت اقتصادی به کانادا میباشند. همچنین بر اساس برنامه ریزی دولت و اداره مهاجرت کانادا ، در سال 2018 ، کانادا قصد دارد به 172.500 داوطلب و خانواده های آنها تحت برنامه های اقتصادی حق شهروندی کانادا اعطا نماید.برنامه هایی مانند اکسپرس اینتری کانادا ، برنامه نیروی کار کبک و برنامه های گوناگون استانی از جمله برنامه های مهاجرتی اقتصادی محسوب می شوند.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه ی استانی(PNP)


هر استان در کانادا برنامه مهاجرتی مخصوص به خود را اجرا می نماید که با نام “برنامه انتخاب استانی” شناخته می شود. با وجود اینکه هر متقاضی می تواند تنها برای برخی از برنامه های انتخابی استانی اقدام نماید، اما در سال 2015 بسیاری از استان ها برنامه انتخابی خود را با سیستم فدرال تطبیق دادند، ومتقاضیان مهاجرت به کانادا باید از طریق سیستم “ورود سریع” اقدام می نمودند.

برنامه ی مهاجرتی انتخابی در بعضی از استان ها بسیار پرطرفدار است و به همین علت زمان ارسال پرونده و دریافت شماره پرونده، بدلیل حجم بالای متقاضی و تکمیل شدن ظرفیت ها زمان بسیار کوتاهی است و پس از آن برنامه بسته میشود و دیگر امکان ارسال پرونده وجود ندارد. به طور مثال استان ساسکاچوان برنامه ی مهاجرتی نیروی متخصص خود را در سال گذشته 4 مرتبه باز کرد و در هر نوبت ظرفیت برنامه تنها طی چند روز پر شد و تنها کسانی موفق به ارسال پرونده و دریافت File Number یا شماره پرونده خود شدند که از قبل پرونده خود را آماده کرده و توانسته بودند به محض باز شدن برنامه اقدام نمایند.

مهاجرت به استان کبک

دولت کبک از 18 ژانویه 2016 شروع به قبول دور جدیدی از فایل های نیروی متخصص خود کرده بود.روز سه‌شنبه 30 مارس 2017 گزارشی در سایت اداره مهاجرت استان کبک منتشر شد که تعداد پذیرش پرونده‌های مهاجرتی این استان در سال جدید در آن اعلام شد. وزیر مهاجرت کبک اعلام کرد که قوانین مهاجرتی جدید سال 2017-2018 برای تسریع در بررسی پرونده‌ها و بروزرسانی سیستم مهاجرتی کبک است و همچنین کاهش تعداد پذیرش باعث تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قدیمی‌تر و در لیست انتظار می‌شود. در مجموع، اداره مهاجرت این استان برنامه ریزی کرده بود که در سال 2017 تعداد بین 49 تا 53 هزار نفر مهاجر بپذیرد.

استان کبک در سال 2017، تعداد حدود پنج هزار پرونده در قالب برنامه نیروی متخصص پذیرفت که تاریخ آن پیش از شروع اعلام شد.این درخواست‌ها به صورت آنلاین و از طریق برنامه Mon projet Québec ثبت و ارسال شدند.متقاضیانی که دارای نامه پیشنهاد کارهستند و آن نامه نیز به تایید اداره مهاجرت رسیده و یا افرادی که دارای اقامت موقت کبک هستند، می توانند در هر زمانی نسبت به ارسال پرونده خود اقدام کنند. همچنین متقاضیانی که می خواهند در قالب برنامه کسب سابقه کار در کبک درخواست مهاجرتی خود را ارسال کنند، می‌توانند در هر زمانی، با در نظر گرفتن الزامات این برنامه اقدام به ثبت درخواست خود نمایند.

شرایط اخذ ویزای کانادا

از چند سال قبل این برنامه بسیار پرطرفدار، بازگشایی شد و قرار است در سال 2018 نیز ادامه داشته باشد. تحت این برنامه والدین، پدربزرگ ها و مادربزرگ های شهروندان و افراد مقیم کانادا واجد شرایط اقامت دائم کانادا می باشند.

ویزای دانشجویی کانادا

برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا متقاضی باید دارای شرایط زیر باشد:

  • از یک دانشگاه، کالج یا مرکز آموزشی معتبر پذیرش داشته باشد.
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی برای دریافت ویزای دانشجویی الزامی است.در صورت نداشتن مدرک زبان قبل از شروع تحصیل باید ابتدا در دوره های زبان انگلیسی در کانادا شرکت کنید.
  • برای اخذ پذیرش از دانشگاههای طراز اول کانادا داشتن نمرات بالا در دروس تخصصی و معدل بالا الزامی است.
  • همچنین باید وجود توان مالی کافی برای تامین مخارج تحصیل، زندگی در کانادا و برگشت به کشورتان را اثبات نمایید.

مهاجرت از طریق اخذ پیشنهاد کار

مهندسی عمران، معماری، مکانیک، برق و کامپیوتر و همچنین تکنسین های فنی، مشاغل مهارتی نظیر جوشکاری، تعمیرات، لوله کشی، کاشی کاری، آشپزی، کشاورزی و … می توانند از طریق این روش در کمتر از یک سال و با دانش ابتدایی زبان، برای خود و خانوادشان اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند.

مهاجرت به کانادا از روش حرفه و تخصص فدرال

Federal Skilled Worker – مهاجرت به کانادا ویژه افراد تحصیل کرده با سابقه کار بیش از یک سال و دانش زبان.

مهاجرت به کانادا از روش حرفه و تخصص کبک

Quebec Skilled Worker – مهاجرت به استان کبک در کانادا ویژه افراد تحصیل کرده با سابقه کار بیش از شش ماه و برای برخی از رشته ها بدون نیاز به دانش زبان انگلیسی و فرانسه.

مهاجرت به کانادا از روش تخصصی نووااسکوشیا

Nova Scotia Skilled Worker – مهاجرت ویژه افراد تحصیل کرده با سابقه کار بیش از یکسال بدون نیاز به داشتن پیشنهاد کار از کارفرمایی در کانادا.

مهاجرت به کانادا از روش سرمایه گذاری کبک

Quebec Investor – مهاجرت به کانادا ویژه مدیران و کارفرمایان با سرمایه بیش از ۱٫۶۰۰٫۰۰۰ دلار کانادا

مهاجرت به کانادا از روش خوداشتغالی فدرال

Federal Self-Employed – ویژه مترجمان، گرافیست ها، هنرمندان، نویسندگان و بسیاری از مشاغل دیگر بدون نیاز به دانش زبان

مهاجرت از روش کارآفرینی کبک

Quebec Entrepreneur – روش مهاجرتی ویژه کارفرمایان و صاحبان بیزینس با دارایی بیش از ۳۰۰٫۰۰۰ دلار کانادا

مهاجرت از روش خوداشتغالی کبک

Quebec Self-Employed – ویژه افراد تحصیل کرده و یا بیزینس های کوچک که فقط توسط شخص متقاضی اداره می گردد

مهاجرت از روش خویشاوندی

Family Sponsorship – ویژه افرادی که خویشاوند نزدیک در کانادا دارند و یا همسرشان دارای اقامت کانادا می باشد


تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits