دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
حمل و نقل، از مهمترین امکانات تاثیرگذار در جذب گردشگر خارجی
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
یک کشور برای جذب گردشگران خارجی باید از امکانات داخلی مناسبی برخودار باشد؛ از هتل و مراکز خرید و توریستی گرفته تا حمل و نقل و... به نظر شما این امکانات در کشور ما در چه وضیعتی قرار دارند؟ آیا تلاش...

یک کشور برای جذب گردشگران خارجی باید از امکانات داخلی مناسبی برخودار باشد؛ از هتل و مراکز خرید و توریستی گرفته تا حمل و نقل و... به نظر شما این امکانات در کشور ما در چه وضیعتی قرار دارند؟ آیا تلاش هایی که در کشورمان برای رشد در این حوزه انجام شده، به قدر کفایت بوده است؟

کشور ما به لحاظ موقیت جغرافیایی و برخوداری از ۴ فصل گوناگون همراه با اقیلم های آب و هوایی متفاوت این ویژگی را در اختیار گردشگران قرار داده است تا از وجود چنین فرصت بی نظیری بهره های لازم را ببرند.

کشورهای بسیار زیادی هستند که با توجه به ویژگی های فرهنگی و ویژگی های طبیعی خود توانسته اند سرمایه بسیار مناسبی را جذب و از این طریق درآمد بسیار سرشای را جذب کنند؛ از نمونه های بسیار موفق در این عرصه نیز می توان به مالزی، تایلند و بخصوص سنگاپور اشاره کرد. از نمونه های منطقه ای نیز که توانسته اند خود را در حوزه گردشگری تقویت کنند و به قطب این صنعت بدل گردند، باید به ترکیه اشاره کنیم.

گردشگر خارجی

هر یک از شهرهای ایران دارای بسترهای بسیار خوبی از نظر تاریخی و داشتن بناها و معماری های سنتی برای معرفی به گردشگران داخلی و خارجی هستند. شهرهای نظیر اصفهان، مشهد، تبریز، تهران، کرمانشاه، شیراز و یزد بهترین پتانسیل تاریخی بناها را در دنیا دارا می باشند. از طرفی باید به این نکته هم توجه داشت که هزینه سفر در ایران در قیاس با بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی بسیار ارزان‌تر است؛ برای نمونه می توان به هزینه اقامت در هتل های ۳ تا ۵ ستاره، هزینه حمل و نقل شامل بلیط قطار و بلیط اتوبوس و همچنین هزینه بازدید از جاذبه های تاریخی و گردشگری اشاره داشت.

در کشور ما هتل های بسیار خوبی در شهرهای معروف ایران وجود دارد؛ این هتل ها از نظر کیفیت و امکانات با بسیاری از هتل های معروف دنیا برابری می کنند. برای نمونه می توان به هتل داریوش در کیش و هتل درویشی مشهد اشاره کرد که لوکس ترین خدمات را در میان همه هتل های ایران به مشتریان خود ارائه می دهند.

گردشگر خارجی

همچنین بد نیست اشاره ای هم به این موضوع داشته باشیم که با توجه به الکترونیکی شدن اکثر کسب و کارهای کشورمان دیگر لازم نیست برای رزرو هتل، خرید بلیط اتوبوس، بلیط قطار یا بلیط هواپیما بصورت حضوری اقدامی کنید! سامانه های آنلاین مختلف خرید و رزرواسیون هتل و بلیط تمامی این اقدامات را همراه با تخفیف های ویژه تنها در چند دقیقه برای شما خلاصه می کنند! به هر حال نمی توان از اهمیت ارتباط صنعت گردشگری با حمل و نقل نیز غافل شد. از جمله برترین سامانه های آنلاین خرید بلیط می توانیم به مستر بلیط اشاره کنیم که در پیش فروش بلیط تعطیلات نوروز ۹۷ نیز نقش پر رنگی را برای مسافران نوروزی ایفا کرد.

مستر بلیط

اما از جمله دیگر اقداماتی که باید برای افزایش و جذب گردشگران انجام داد، معرفی آثار و فرهنگ خود به دیگر نقاط دنیا می باشد، کشورهای موفقی وجود دارند که کمترین آثار و طبیعت را دارند اما به خوبی خود را در سراسر دنیا معرفی کردند و توانسته اند به آنچه می خواهند، دست یابند.

حال با توجه تمامی توضیحات بالا و نیاز به وجود راه های ارتباطی و مسافرتی خارج به داخل برای هر کشور، ایران نیز می تواند با توجه به زیرساخت های توریسم بخصوص حمل و نقل، زمینه بالا بردن حجم توریست را برای کشور عزیزمان فراهم آورد.

با توجه به اینکه گردشگران کشورهایی نظیر ترکیه می توانند علاوه بر هواپیما از قطار یا اتوبوس نیز به کشورمان سفر کنند، طبیعی است که با سرمایه گذاری بیشتر بر این بخش از وسایل حمل و نقل، می تواند موجب بهبود آمار جذب گردشگر به کشورمان از طریق مسیرهای زمینی شود، بخصوص که در طی این مسیرها گردشگران خارجی می توانند با شهرها و جاذبه های گردشگری ناشناخته تری از کشورمان نیز آشنا شوند.

گردشگری

مطمنا کشور ما بستر بسیار مناسبی برای رشد هرچه بهتر در زمینه توریسم را در اختیار دارد که با کمی توجه بیشتر به آن می توانیم به قطب صنعت گردشگری در خاورمیانه تبدیل شویم و حتی با ترکیه یا شاید دبی نیز در این حوزه رقابت کنیم...

منبع: http://www.malisazman.ir



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits