دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
وسایل مورد نیاز برای رفتن به ساحل
21
زمان مطالعه: 6 دقیقه
اگر برای اولین بار است که قصد سفر به ساحل را دارید و به دنبال چک لیستی از وسایل برای رفتن به ساحل هستید در ادامه سعی کرده ایم وسایلی که در ساحل باید همراه داشته باشید تا با خیال راحت به استراحت و آبتنی و آفتاب گرفتن بپردازید را برایتان لیست کنیم.

آماده سفر به ساحل شوید!

چه لوازمی را در سفرهای ساحلی باید به همراه داشت؟با این بخش از دلگرم همراه باشید و خودتان را برای رفتن به سفر های ساحلی آماده کنید.

چه لوازمی را در سفرهای ساحلی باید به همراه داشت؟

در روزهای گرم تابستان رفتن کنار دریا و تنی به آب زدن یکی از بهترین و دلچسب ترین تفریحات است. برای اینکه در کنار ساحل راحت باشیم و از آفتاب و دریا هم اندازه بهره بگیریم باید وسایل لازم را همراه داشته باشیم. یعنی باید بدانیم چه وسایلی همراه داشته باشیم که ساعت های در ساحل بودن را به راحتی سپری کنیم.مسافرت به شهرهای ساحلی و کنار دریا لذت فراوانی دارد اما نکاتی است که اگر آنها را رعایت نکنید، این لذت را از شما می گیرد.

به همراه داشتن کیف مناسب

یک کیف مقاوم ، ضدآب ، شیک و جادار اولین وسیله ای است که بایستی به همراه خود داشته باشید . برای ساحل باید کیف ضدآب، کوله‌ای که جای زیادی دارد یا وسیله‌ای داشته باشیم که فضای کافی برای همه وسایل موردنیاز برای کنار ساحل را در خود داشته باشد.

 سفر به ساحل

به همراه داشتن وسایل مناسب

ضد آفتاب، کرم ضد گزش حشرات، حوله، کلاه، غذا و لباس مخصوص ساحل وسایل ضروری لب دریا محسوب می شوند . کیفی که برای بردن به ساحل انتخاب می کنید بایستی جاهای کاملا مجزایی داشته باشد ، چرا که کنار ساحل که می‌روید دمپایی شنی و حوله خیس خود را باید جدا از دیگر وسایل بگذارید .

به همراه داشتن حوله مناسب

برای اینکه جای بیشتری داشته باشید می‎توانید از حوله‌های نازک سفری استفاده کنید که حجم زیادی ندارند.حوله حجم زیادی دارد و بیشتر فضای کیف یا ساک را اشغال می‌کند. برای داشتن فضای بیشتر بهتر است حوله را لوله یا تا کنید و ته ساک قرار دهید و وسایل کوچکتر را روی آن بگذارید.

محافظت از گجت هایتان

بهتر است که لوازم دیجیتالی خود را در ماشین بگذارید و با خود به کنار ساحل نبرید و یا اینکه از فروشگاه های لوازم جانبی قاب هایی ضد آب برای این لوازم خود تهیه کنید تا بلایی بر سر ان ها نیاید . باید بدانید کوچکترین آب یا شنی که وارد این دستگاه‌ها شوند، آنها را خراب می‌کنند.

استفاده دوباره از وسایل

از بطری‌های آب معدنی یا نوشابه و دلستر می‌توانید دوباره استفاده کنید. اما برای اینکه راحت‌تر باشید و نوشیدنی برای مدت بیشتری خنک بماند، از فلاسک‌های آب استفاده کنید.

از روغن بچه برای دور کردن حشرات استفاده کنید

معمولا در ساحل حشرات موذی زیادی وجود دارند، اگر می خواهید از شر آنها خلاص شوید، کمی روغن بچه به بدن تان بمالید. روغن بچه نه تنها دور کننده حشرات بلکه یک مرطوب کننده مناسب برای بدن نیز است.

کرم ضد آفتاب خود را در کیسه ای جداگانه بگذارید

وسایل مورد نیاز برای رفتن به ساحل

همان طور که عینک یا موبایل را در ساک خود از وسایل دیگر جدا می کنید، کرم ضد آفتاب را نیز در کیسه ای جداگانه قرار دهید تا دیگر نگران ریختن آن و کثیف شدن دیگر وسایل تان نباشید.

پودر بچه به همراه داشته باشید

حتما پس از خوشگذرانی در ساحل و دریا، حسابی تن تان شنی شده است و به سادگی نمی توانید از شر آنها خلاص شوید. در این شرایط باید از پودر بچه استفاده کنید. آن را به اندام خود بمالید تا تمام شن ها را از شما دور کند.

ماست طبیعی بهترین گزینه برای درمان آفتاب سوختگی است

اگر دسترسی به کرم بعد از آفتاب سوختگی یا آلوورا ندارید، ماست طبیعی بهترین گزینه است زیرا سوختگی را تسکین می دهد و دسترسی به آن نیز آسان است.

با روغن نارگیل از مجعد شدن مو جلوگیری کنید

اگر می خواهید موهایتان هیدراته بماند و بر اثر رطوبت دریا مجعد نشود، از روغن نارگیل استفاده کنید. مقداری روغن نارگیل را با آب مخلوط کنید سپس آن را با اسپری به موهای تان بپاشید، در این صورت موهایی سالم خواهید داشت. حتی می توانید با اضافه کردن مقداری آب لیمو در آن در آن واحد بر روشن شدن موهایتان نیز موثر باشید.

از آب لیمو برای روشن شدن موها استفاده کنید

حتما می دانید که آفتاب موهای شما را روشن تر می کند اما اگر می خواهید به آفتاب در این کار کمک بیشتری کنید، مقداری آب لیمو به موهایتان بزنید. در این صورت لازم نیست هزینه زیادی برای هایلایت موهایتان بپزدارید.

چای سرد بنوشید

نوشیدن چای سرد، نه تنها بدن شما را هیدراته می کند بلکه یک فایده اساسی دیگر نیز دارد: برای تسکین آفتاب سوختگی بسیار موثر است. گوشه حوله خود را در ظرف چای سرد فرو ببرید و آن را روی قسمت هایی که دچار آفتاب سوختگی شده است، بمالید.

دمپایی خود را دمر بگذارید

زمانی که به ساحل می رسید و می خواهید تنی به آب بزنید یا در ساحل شن بازی کنید، یادتان باشد که دمپایی خود را دمر بگذارید تا هنگام بازگشت، زمانی که می خواهید آنها را دوباره بپوشید، از داغی نسوزید.

ساحل گردی

در انتخاب اسنک، هوشمندانه عمل کنید

برای این که بدن تان زیر آفتاب دچار کم آبی نشود و هیدراته باقی بماند، اسنک هایی مانند میوه و سبزیجات را با خود به همراه داشته باشید. اینها نه تنها نسبت به مواد غذایی دیگر آب بیشتری در خود دارند بلکه از خوردن آنها احساس گناه نمی کنید زیرا سالم هستند و کالری زیادی ندارند.

اشیا با ارزش خود را پنهان کنید

اگر اشیا با ارزش تان را با خود به ساحل آورده اید، آنها را دم دست نگذارید. برای پنهان کردن آنها می توانید از بطری های خالی روغن یا کرم استفاده کنید.

در سفرهای ساحلی یک کتاب همراه خود داشته باشید

از آنجا که کتاب، سبک و قابل حمل است، ضرری ندارد اگر آن را با خود به ساحل ببرید، شاید حوصله تان سر رفت و دلتان خواست آن را ورقی بزنید. کتاب خواندن در فضایی باز به خصوص کنار دریا می چسبد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (21 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

bahar | ۴ سال پیش
ممنون بابت مطالب خوبتون.. واسه رزرو هتل هم من سایت بلیطجا رو پیشنهاد میدم
0
0

hits