دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با رودخانه های زیبای اروپا بیشتر آشنا شویم- قسمت اول
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
رودخانه های زیبای اروپا - زیباترین رودخانه های اروپا- سفر کردن- با رودخانه های زیبای اروپا بیشتر آشنا شویم- رود لوآر (Loire)- رود دورو (Douro)- رود گوجا (Gauja)- نورفولک برودز (Norfolk Broads)- زیباترین رودخانه ها- رودخانه های زیبای اروپا- بهترین...

سفر کردن روی رود یکی از بهترین راه های لذت بردن از مناظره زیبای اروپا است و گردشگران از این لحاظ فرصت های زیادی در اختیار دارند و می توانند با قایق های تفریحی در شهرها و حومه های خوش منظره کشورهای اروپایی به آرامی سفر کنند و از زیبایی های قاره سبز لذت ببرند.

در اینجا بهترین رودها برای سفر و گشت و گذار رودخانه ای در کشورهای اروپایی را انتخاب کرده ایم:

با رودخانه های زیبای اروپا بیشتر آشنا شویم- قسمت اول

سفر کردن روی رود یکی از بهترین راه های لذت بردن از مناظره زیبای اروپا است و گردشگران از این لحاظ فرصت های زیادی در اختیار دارند و می توانند با قایق های تفریحی در شهرها و حومه های خوش منظره کشورهای اروپایی به آرامی سفر کنند و از زیبایی های قاره سبز لذت ببرند. در اینجا بهترین رودها برای سفر و گشت و گذار رودخانه ای در کشورهای اروپایی را انتخاب کرده ایم:

رودخانه های زیبای اروپا

نورفولک برودز (Norfolk Broads)

با رودخانه های زیبای اروپا بیشتر آشنا شویم- قسمت اول

نورفولک برودز شبکه ای از رودها و دریاچه ها است که یکی از محبوب ترین آبراه های اروپا محسوب می شود و هر سال بیش از 7 میلیون گردشگر را به خود جذب می کند. رودها و دریاچه های قابل قایق رانی آن 200 کیلومتر مربع هستند و برودز بهشت قایق سواران است.

سافولک برودز بزرگترین ناحیه تالابی حفاظت شده بریتانیا است. چیزها و مکان های زیادی برای تماشا وجود دارد و جاذبه هایی همچون تماشای پرندگان، پیاده روی و دوچرخه سواری هم در این منطقه وجود دارد. در برودز قایقی کرایه کنید و به آرامی بین مهارگاه ها برانید و برای غذا خوردن در رستوران های کنار رود توقف کنید.

رود گوجا (Gauja)

با رودخانه های زیبای اروپا بیشتر آشنا شویم- قسمت اول

مدتی پیش کشور لتونی (یا لاتویا) در نظرسنجی آنلاینی زیباترین کشور دنیا نامیده شده بود. این کشور یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیا و مروارید منطقه بالتیک است. لتونی پر از مناظر زیبا از جنگل های انبوه سبز است که بوی درختان کاج انسان را مست می کند.

حومه آن بطور شگفت انگیزی دست نخورده و بکر مانده است و اگر دوست دارید سفری به این کشور داشته باشید حتماً سفر رودخانه ای روی رود گوجا را امتحان کنید که شامل بازدید از ویرانه های قرن سیزدهمی قلعه توریدا هم می شود. این قلعه بالای صخره هایی ساخته شده که مشرف به رود هستند و در پارک ملی گوجا، خرس ها و گرگ ها پرسه می زنند.

رود دورو (Douro)

با رودخانه های زیبای اروپا بیشتر آشنا شویم- قسمت اول

این رود در کشور پرتغال جاری است و این بخش از پرتغال یکی از جاذبه های گردشگری اروپا است که هنوز معروف نشده است. گردشگران زیاد به این منطقه نمی آیند، ولی این چیز بدی نیست.

این رود در شهر پورتو یعنی در قلب شبه جزیره ایبریا پیچ و تاب می خورد و از میان مناظر بکر و شگفت انگیزی می گذرد. در این مسیر شاهد تاکستان های شیبدار، دهکده های زیبای کارت پستالی و باغستان های بادام خواهید بود.

رود پو (Po)

با رودخانه های زیبای اروپا بیشتر آشنا شویم- قسمت اول

رود پو یکی دیگر از تجربه های رمانتیک سفر با قایق روی رودخانه را در اختیارتان می گذارد. این رود طولانی ترین رود ایتالیا است که از کوه های آلپ کوتیان شروع می شود و در نهایت به دریای آدریاتیک می ریزد.

این رود شما را از کنار زیباترین مناظر ایتالیا از جمله شهر ورونا (شهر رومئو و ژولیت) و بسیاری از شهرهای سنتی ایتالیا و همچنین تالاب مشهور ونیز می گذراند.

رود لوآر (Loire)

با رودخانه های زیبای اروپا بیشتر آشنا شویم- قسمت اول

این رود که بیش از 1000 کیلومتر است، طولانی ترین رود فرانسه است و برای کسی جاذبه ای دارد و یونسکو آن را میراث جهانی اعلام کرده است.

لوآر از میان تاکستان ها، حومه های زیبا و دهکده های قرون وسطایی کوچک و مناظر نفسگیر فرانسه می گذرد. دره لوآر بهترین فرصت های قایق سواری را برایتان فراهم می کند، زیرا این دره پر از کاخ ها و کلیساها، تاکستان ها و دهکده دژسازی شده باستانی دسیز است که در این دهکده سردابه قرن هفتمی مروونژین ها قرار دارد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits