دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مکان های تفریحی درکشورارمنستان
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
مکان تفریحی در ارمنستان-جاذبه های دیدنی در ارمنستان-مکان گردشگری در ارمنستان-ارمنستان ومکان دیدنی-مناطق دیدنی در ارمنستان

مکان تفریحی

مکان های تفریحی در کشور ارمنستان

ارمنستان با جاذبه های فراوان گردشگری خود معروف است .... کشور زیبای ارمنستان با جاذبه های فراوان گردشگری خود، در سالهای اخیر تبدیل به یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگران سراسر جهان و همچنین ایرانیان شده است.


کاسکاد که به معنی آبشارهای کوچک می باشد و ایرانی ها در ارمنستان آن را به نام هزار پله به خاطر پله های زیادی که دارد می شناسند و در کنار این مجموعه مجسمه های برنزی و سنگی زیبایی وجود دارد و اطراف این مجموعه فواره های و آب نما های زیبای وجود دارد که با باغچه های زیبایی که در اطراف این فواراه ها و مجسمه ها وجود داردکه زیبایی خاصی به این مجموعه می دهد در کنار این پله ها برای کسانی که توانایی بالا رفتن از پله ها را ندارند پله برقی وجود دارد که تا ساعت ۱۱ شب کار می کنند.

لازم به ذکر است که در هر طبقه به صورت مجزا مجسمه و باغچه وجود دارد و در بالای این مجموعه شما می توانید نمای زیبایی از شهر ایروان و سالن اپرا را هم داشته باشید. جدیدا در ساختمان این مجموعه، موزه جدیدی افتتاح شده است که این مجموعه شامل از آبگینه های زیبا که شامل از شیشه هایی که به صورت بسیار زیبایی فرم داده شده اند موجود می باشند و حتی در کنار آن شما می توانید یکسری از این آبگینه ها را خریداری کنید.

دلیجان:

تفریحی

دلیجان یکی از زیباترین شهرهای ارمنستان است . دلیجان هوایی معتدل با تابستانی خنک و زمستانی گرم و آفتابی دارد. همچنین هوای تازه با چشمه های معدنی که گفته می شود خاصیت شفا بخشی آن مانند آب های ویچی در فرانسه است. به این دلیل برای انسان هایی که برای استراحت به این شهر می آیند معجزه می کند،

همین طور امکانات تفریحی و درمانی مختلفی برای کودکان و بزرگسالان دارد. شهر دلیجان با کوه های قفقاز در قسمت شرقی ارمنستان در دره رود اقسدف در ارتفاع ۱۱۰-۱۵۰۰ متر بالاتر از سطح دریا می باشد محاصره شده است. رشته کوههای زیبا که با پوشش جنگلی غنی پوشیده شده است که به شکل مراتع ارتفاعات کوه های آلپ می باشند.

جـِرموک:

مکان های تفریحی درکشورارمنستان

جـِرموک شهری است در استان وایوتس‌جور واقع در جنوب ارمنستان. جرموک دارای چشمه‌های معدنی آب گرم و آبشار است و در زمان شوروی از تفریح‌گاه‌های محبوب تابستانی بود. امروزه شهر جرموک تولیدات آب معدنی زیادی دارد و دولت ارمنستان برای تبدیل دوباره آن به یک مرکز گردشگری تلاش می‌کند. نام جرموک در ارمنی به معنی جای گرم است.

زاخکادزور:

مکان های تفریحی درکشورارمنستان

از ایام قدیم دزاخکادزور هم برای زندگی و هم برای استراحت مکان مناسب بوده است. این مکان زیبا که ترجمه نامش «دره گل ها » است از قرن ۳-۵ منطقه ای قابل زندگی با آب و هوایی لطیف و سالم شناخته شده است. منطقه اسکی تنها به فاصله ۵۰ کیلومتری پایتخت ارمنستان، از دهه ۷۰ منطقه ای جذاب و توریستی در زمستان به شمار می آید.

این شهر میزبان اردوی تیم شوروی سابق قبل از بازی های المپیک زمستانی مکزیک بوده است. در حال حاضر محبوب ترین منطقه زمستانی در ارمنستان است، که صدها نفر از دوستداران اسکی و اسنوبورد را به خود جذب کرده است. در حدود ۲۰کمپ و تعداد کمی خانه برای استراحت در منطقه ساخته شده است.

دریاچه سوان:

مکان های تفریحی درکشورارمنستان

دریاچه سوان بزرگ ترین دریاچه ارمنستان است و یکی از مرتفع ترین دریاچه های جهان محسوب می شود. اسامی دیگر این دریاچه شامل گقارکونیک، دریای گقام، لیخنس (یونانی و لاتین ) ، گکچا ( به ترکی به معنی دریاچه آبی) هستند.دریاچه سوان در آستان گقارکونیک، درقسمت مرکزی جمهوری ارمنستان قرار دارد. ارتفاع آن از سطح دریا ۱۹۰۰ متر است. دریاچه سوان در حال حاضر تنها دریاچه ای است که در داخل مرز ارمنستان امروزی قرار دارد.

شبه جزیره سواناوانک ( که در گذشته جزیره بوده است) با سواحل شمالی خود منطقه تاریخی دریاچه محسوب می شود. در سواحل شرقی نزدیک به شرجا، پانسیونی برای نقاشان وجود دارد. قسمت جنوبی این منطقه قشنگ ترین سواحل این دریاچه محسوب می شود. اگر به سواحل غربی بروید به کلیسای هایراوانک می رسید.

یک کلیسای بسیار زیبا که کمتر مورد بازدید قرار می گیرد. کمی دورتر از آن آرامگاه نراتوس است با کلیسای زیبا و قدیمی خود، بزرگترین آرامگاه باخچکار در ارمنستان محسوب می شود. اگر به سمت جنوب به طرف وارتنیس پیش بروید از مناظر زیبای کلیساهای ددماشن ، وانون و مکیناس لذت می برید.

باغ وحش در ایروان:

مکان های تفریحی درکشورارمنستان

این باغ وحش که در مسیر پارک آبی در شهر ایروان واقع می باشد و بعد از استقلال ارمنستان از نو بازسازی شده و حیواناتی از قبیل فیل و شیر آفریقایی به این مجموعه اضافه شده است.

پارک دنیای آب ایروان:

مکان های تفریحی درکشورارمنستان

مجموعه روباز تفریحات آبی در دو هكتار، شامل استخر شنای موج دریا، جكوزی بار، سرسره‌های آبی،‌ بازی‌های آبی، استخر كودكان و ... مسابقات و بازی‌های بسیاری در این پارك آبی برگزار می‌شود. اجرای موسیقی زنده، رستوران غذاهای دریایی، بار سرو نوشیدنی‌ها از دیگر امكانات مجموعه است.

پارک ورنیساژ نقاشان:

مکان های تفریحی درکشورارمنستان

پارک ساریان که در طول هفته یک پارک سر سبز قشنگی است، در روزهای آخر هفته، به همراهی هنرمندان، که بعضا به عنوان فروشندگان نقاشیهای خود حضور دارند، به یک نمایشگاه در هوای آزاد تبدیل می شود. این پارک یکی از رکنهای اصلی برای ایجاد فضای فرهنگی ایروان محسوب می شود.

آن در سال۱٩۸٠ میلادی، توسط تعدادی از هنرمندان ارمنی ساخته شده است. هدف از ساخت آن، ارتباط مستقیم هنرمندان با مردم بوده است. ابتدا در میدانی ، رو به روی مرکز نقاشان ارمنی ساخته شد وبعدا به پارکی در نزدیکی میدان اپرا که در آن مجسمۀ یادبود نقاش معروف ساریان ، بود منتقل شد .در روزهای آخر هفته محوطه چمن پارک پر از نقاشیهای متنوع می شود ومردم در حین سیاحت وگردش در این پارک، از کارهای بی نظیر هنرمندان تقدیر وبعضا نیز خریداری می کنند.

گردآوری :مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
0.0 از 5 (1 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits