دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی ۱۰ جاذبه ی گردشگری شهر دوسلدورف آلمان
0
زمان مطالعه: 7 دقیقه
دوسلدورف، از شهرهای زیبا و دیدنی کشور آلمان است، که در غرب این کشور و در ساحل رودخانه راین قرار گرفته است. به دلیل وجود مراکز تجاری بزرگ و نمایشگاه های مد و لباس به عنوان یک نماد بین المللی آلمانی تبدیل شده است. در این مطلب به معرفی جاذبه های...

جاذبه های گردشگری شهر دوسلدورف آلمان

1. کنیزالی | Königsallee

یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری شهر دوسلدورف آلمان خیابان های خرید کنیزالی است که قدیمی ها آلمان به آن «کو» نیز می گفتند.

نمونه ای از این خیابان در شهر پاریس قرار دارد که همیشه این دو خیابان با یکدیگر مقایسه می شوند.

در اطراف این خیابان معروف در شهر دوسلدورف بوتیک هایی متنوع، گالری های هنری و رستوران ها و کافه های بی نظیری وجود دارد که می توانید بعد از خرید به سمت آن ها بروید.

درختان اطراف این خیابان و خط ممتد آب بر زیبایی این خیابان افزوده و فضایی دوست‌ داشتنی را برای یک پیاده‌ روی خاطره ‌انگیز مهیا کرده است.

کنیزالی از «گرف-آدولف-پلتز» در جنوب تا «هاف گارتن» در شمال کشیده شده و در محل فواره‌ ی تریتون به پایان می‌ رسد.

2. اشلاس بنرت | Schloss Benrath

در بین سال های ۱۷۵۶ تا ۱۷۷۳ کاخی پرزرق و برق به سبک معماری باروکی در شهر دوسلدورف نیز ساخته شد که به منظور دسترسی به آن باید حدود ۱۰ کیلومتر از مرکز شهر خارج شوید.

لازم به ذکر است که شما می توانید با وسایل حمل و نقل عمومی هم به این منطقه برسید و به قدم زدم در باغ این کاخ و ساختمان بی نظیر آن نیز بپردازید.

سه موزه در این کاخ وجود دارد که سبک های زندگی در قرن هجدهم را به شما نشان خواهند داد. در ساختمان اصلی کاخ هم یک موزه به نام «کوپس دی لوگس» (Corps de Logis) نیز قرار دارد.

3. مجموعه هنری راین شمالی-وست فالیا | North Rhine-Westphalia

در سه ناحیه از شهر دوسلدورف آلمان مجموعه هنری راین شمالی – وست فالیا نیز قرار دارد و در منطقه «Grabbeplatz» یکی از بزرگترین مجموعه ها به نام K20 نیز قرار دارد.

این ساختمان یکی از مدرن ترین بناهایی است که در دوسلدورف آلمان قرار دارد و در واقع یک اثر هنری فوق مدرن به شما می رود.

K21 در ساختمان «Ständehaus» قرن نوزدهمی، انواعی از تأسیسات متمرکز بر نقاشی و طراحی مدرن، همچنین مجسمه و فیلم را شامل می‌شود.

محل سوم، «Schmela Haus»، نمایشگاه ‌های موقت متعددی را میزبانی می ‌کند؛ این مجموعه یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در دوسلدورف است.

کایزس ورت

4. کایزس ورت | Kaiserswerth

یکی از محله های قدیمی که در شهر دوسلدورف آلمان قرار دارد کایزس ورت است که در سال ۱۹۲۹ با این شهر نیز ترکیب شده و به مکانی فوق العاده که انبوهی از ساختمان های قدیمی در آن قرار دارد نیز تبدیل شده است.

زمانی که پا در این منطقه می گذارید حس و حال قرن سیزدهم در شما زنده خواهند شد.

یکی از بناهای بی نظیری که در این منطقه وجودارد کلیسای سنت سوت برتوس است. حتی دژ امپراطوری فردریک اول هم در این شهر وجود دارد اما تنها باقی مانده هایی از آن را می توانید مشاهده کنید.

5. کونست پلست | Kunstpalast

موزه هنر (موزه کونست پلست) یکی دیگر از دیدنی‌های مهم هنر در دوسلدورف با آثار هنری از قرن سوم قبل از میلاد تا به امروز است.

از نکات برجسته این موزه می‌توان به مجسمه‌ها، نقاشی‌ها و به علاوه بیش از ۷۰ هزار مورد از هنر گرافیک، عکس و هنر کاربردی اشاره کرد.

از دیگر ویژگی‌های آن، مجموعه‌ی آبگینه «Helmut Hentrich» همراه با آثار نادر باروک ایتالیایی و یک مجموعه هنری مدرن شامل نمونه‌های خوبی از آثار «دالی»، «وارهول» و «کاراواجیو» اعضای مکتب نقاشی و اکسپرسیونیسم دوسلدورف است.

6. محله قدیمی دوسلدورف | Old Town Düsseldorf

یکی از دیدنی ترین مناطق در شهر دوسلدورف محله ی قدیمی یا آلتشتات است که به خوبی از آن حفاظت شده و بخش قابل ملاحظه ای از آن همچنان نیز باقی مانده است.

این جاذبه را می توانید در فهرست جاذبه های گردشگری در دوسلدورف نیز قرار دهید. نقطه مرکزی این محله (برگ پلتز)، جایی است که تالار پر ابهت شهر در آن قرار دارد و همچنین مجسمه ‌ای بزرگ از «جان ویلیام دوم» سوار بر اسب که قدمت آن به سال ۱۷۱۱ برمی گردد نیز در همین منطقه قرار گرفته است.

7. ساختمان‌های گری | Gehry Buildings

ساختمان‌های بعضی از جسورترین معماران تاریخ در شهر دوسلدورف قرار دارد.

یکی از بهترین چیزهایی که می‌توان در این شهر دید، بخش دوباره توسعه یافته‌ی بندر قدیمی شهر است.

از نکات برجسته‌ی اینجا بدون شک طراحی ساختمان‌های اداری رسانه بندرگاه توسط فرانک گری است؛ سه ساختار کاملاً مجزا (ساخته شده در سال ۱۹۹۸) که به نظر می‌رسد جاذبه زمین را به مبارزه می‌طلبد، زیرا مانند ژله‌ای که در حالت نیمه لرزان منجمد شده است، کج و خمیده هستند.

در آن نزدیکی، معماری برجسته جالب دیگری به نام «برج راین» وجود دارد.

این برج مخابراتی با ارتفاع ۲۴۰ متر در سال ۱۹۸۱ با یک سکوی تماشا که منظره‌های فوق‌العاده‌ای از شهر را عرضه می‌کند، ساخته شد.

برج راین همچنین دارای یک رستوران گردان در ارتفاع ۱۷۰ متری نیز می‌باشد و بزرگ‌ترین ساعت دیجیتالی جهان نیز بر روی بدنه‌ی این برج قرار دارد.

8. باغ ژاپنی نُردپارک | Nordpark’s Japanese Garden

از محبوب ترین و بزرگترین پارک ها در این منطقه باغ ژاپنی نردپارک است که برای گشت و گذار بهترین محل ممکن است.

با عبور از بین گذرگاه هایی که در بین علفزارهای گسترده و باغ های انبوه آن بی شک تجربه ای بی نظیر را خواهید داشت.

از نکات برجسته‌ ی دیگر پاغ ژاپنی در دوسلدورف مجسمه‌ی «هورس تامر» و باغ ژاپنی است که دومی توسط انجمن ژاپنی دوسلدورف به شهر ارائه شد و در حال حاضر در حال به نمایش گذاشتن خود در این شهر آلمانی است؛ باغ ژاپنی نردپارک یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در دوسلدورف است.

9. هوف گارتن | The Hofgarten

از دیگر جاذبه های گردشگری در دوسلدورف هوف گارتن است که در واقع یک پارک بزرگ در مرکز شهر دولسدورف است.

این پارک در سال ۱۷۷۰ نیز در این شهر بنا گردید و از از شمال شهر تا سواحل رودخانه راین نیز کشیده شده است.

در این مکان درختانی انبوه و چمن زارهای وسیعی وجود که نهرهایی هم از آن عبور کرده و به طول حال و هوایی بی نظیری را برایتان به وجود می آورد.

یک موزه ی تئاتری در این پارک وجود دارد که متعلق به معمار باغ به نام ماکسیمیلیان ویحه نیز بوده است. بازدید از «SchlossJägerhof»، کلبه شکاری سابق که در سال ۱۷۶۳ به سبک هنری قرن ۱۸ میلادی ساخته شد را هم پیشنهاد می‌ شود.

10. کلیسای لمبرتوس | Lambertus church

کلیسایی بسیار زیبا در نزدیکی رود راین قرار گرفته است، که بازدید از آن هم رایگان بوده و هم از جمله جاذبه های گردشگری شهر دوسلدورف به حساب میاد.

بیشتر بخوانید :

هزینه های زندگی در شهر های مختلف آلمان در سال ۲۰۱۸



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits